Glädjetråden

Sv: Glädjetråden

Mkt hovproblem:crazy:

Var väl fler där med strålbensproblematik.

Har du bytt hovis liksom klinik?

Det skulle jag göra.

Grattis till euforian:bow:

Fast nu fungerar han ju så jag har varken lust att byta hovslagare eller klinik.

Däremot så bytte jag hovslagare ganska så fort när jag insåg att han hade problem med hovarna, tyvärr så var det väl redan försent. :( Men det är ju alltid lätt att vara efterklok! Det jag kan trösta mig med var att det var ingen som såg att hovslageriet kanske inte var det bästa, inte ens klinikhovslagarna såg, men dom provade ändå att sko om honom på min begäran och då blev hästen helt plötsligt initialt ohalt och det sa ju ganska mkt.

Klinik bytte jag lite senare då jag upplevde att det inte blev bättre och till slut bytte jag även stall.

Den hovslagaren jag bytte till är föredetta klinikhovslagare på en av sveriges
största kliniker, det borde väl borga för att han är duktig (han sa upp sig själv efter 6 år är det kanske bäst jag skriver oxå..) Jag får i alla fall beröm för fötterna varje gång vi är till kliniken. (inte samma klinik som hovis jobbade på.. ;))

Stallbytet har nog oxå gjort fruktansvärt mkt då det är mkt mer utevistelse och mkt bättre hagar. Förrut trampade han av sig skorna minst en gång/skoperiod (även sedan jag bytt hovslagare), till skillnad från nu har han (peppar peppar..) inte trampat av sig skorna en enda gång. Man märker på honom att han mår mkt bättre nu oxå, väldigt mkt mer harmonisk häst!:banana:

Äntligen har min häst blivit ridbar igen. Efter en lyckad equiterapibehandling går hon villigt fram för hjälper och söker stöd. Är mjuk och fin i båda varven. Nu är det bara lite styrketräning för vänster bakben sen kaaanske det går att starta en LB:1..;)

KL
Är lite taggad för idag ska jag hoppträna för min dressyrtänare (b-tränare i både hopp o dressyr) Ser faktiskt fram emot det! ;) Va läänge sen jag hoppade min egna häst och jag gissar på endel bus från herrn för han tycker ju det är så roligt=)

kl

Jag ska få en dressyrsadel! :banana: Eller ja, medryttarhästen ska få en dressyrsadel, men anledningen var enligt den underbart snälla hästägaren att jag skulle ha en ordentlig sadel att rida i! :love:

*KL

Jag är glad för att Ninya faktiskt visar att hon accepterar mig. Hon spetsar faktiskt öronen när jag kommer fram till henne i boxen, nosar lite på mig. Och även om hon nafsar i luften och stampar med ben när hon visar att hon inte uppskattar vissa saker, så är hon ofta ännu surare med andra.

Sedan om hon bara har hunnit förstå under tre år att hon inte blir av med mig ;) eller om hon faktiskt gillar mig, är ju svårt att säga. Men hon accepterar mig mer än andra i alla fall, och det känns väldigt bra :love:

*kl*

Jag är så glad att ena ridbanan äntligen har kommit fram under snön! Den må vara lerig och dan-men den är iaf fullt ridbar:). ...och så är jag dessutom äntligen frisk (eller jag typ iaf) efter en förkylning som blev ett monstermigränanfall som varade två dagar men nu bara är en jobbig hosta.

Så nu ska vi trimma till en liten tävling i påsk och sen lokal debut 6 maj:).

Och även jag är lyckligt lottad att få i princip fri tillgång till att rida andras hästar, i väntan på min unghäst. Stort tack till dom!:bow:

Och jag har en kalasbra stallkompis som hjälper mig att rida till min pålla!
Vilket gör att min 18åring är finare än nånsin och ger mig ett otroligt
ridsug.

Dessutom är det sommartid så även en heltidsarbetande löneslav kan rida i skogen i ljuset på kvällarna! :love:

KL

Jag är så glad att jag köpte boken om sits och harmoni. För bara av att läsa dom första sidorna blev jag så inspirerad att jag red mycket bättre idag och hästen kändes riktigt fin! :D

Jag är superglad att jag äääntligen släpade mig till en ridsportsaffär idag och handlade. Hade tänkt köpa stövelskaft att dra på iom att jag inte kommer i stövlarna sen vristskada. Har ont i den och behöver stöd.
Någon hade måttat stövlar och inte hämtat. De var lite nedsatta och passade helt ok. Så jag slog till.
Ååååh vad mycket lättare det är att rida.:love: Även om det just nu är ajaj i knävecken.:p

Måste försöka gå in dem lite innan fre och lör. Då ska jag rida två hästar på clinic. Den ena har 9-or i gång rakt igenom. Så jag vill gärna ha stövlarnas hjälp då. ;)

Men inte baksida knä.. ;)
Jag måste kunna rida i helgen utan att böja grina. Jag är vek med sån smärta. Får sår av ingenting. Jag vill inte ha mer fula ärr..

Idag kutade jag runt i stövlarna även avsuttet. Eller ja.. hasade. För att påskynda "sättningen" mockade jag i dem och stod med tårna in och böjda ben.. Såg ut som jag kissat på mig. :P I kjol och strumpbyxor iom att jag tyckte mina stallstrumpor var lite för smutsiga..

När jag red hissade jag upp lädrena några hål för att böja benen extra och hoppas få dem bra snabbare.
Tänkte göra samma imorgon med. :P
Tur att jag bara ska rida såna jag haft mycket. De står still när man ska upp. Nu behöver jag väl tid att hasa mig upp. :P

Och jag är smärttålig istället. Har ridit unghästar med sprickor i revbenen. :o
Gått i högklackat och tävlat med brutna tår... det brukar ta ett tag innan jag inser att det är något som är fel.

Har du kilklackar i?

Jag har inga problem med sån värk. Jag är ju rätt trasig i kroppen. Har whiplash och mkt nervskador som smärtar. Har även Hortons och Fibromyalgi.
Men just skoskav är jag känslig för. Det är märkligt..
Har också ridit med brutna revben, bruten fot etc.

Jag ska ta med kilklackar imorgon. Köpte stövlarna på väg till stallet idag. Blev superhetsig att få dem braaa nuuuu, igår helst. Så jag sket i halvsulor då.

kl

Jag blir glad av att läsa denna tråd, så supermysigt. Sen är jag jätteglad över hur långt jag faktiskt kommit med min lilla häst som inte precis har de bästa förutsättningarna. Vi kommer aldrig att glänsa på tävlingsbanorna men f-n vad roligt vi har:)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 598
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 506
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 274
Senast: lizzie
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 761
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar