Sv: Glädjetråden
Mkt hovproblem
Var väl fler där med strålbensproblematik.
Har du bytt hovis liksom klinik?
Det skulle jag göra.
Grattis till euforian
Fast nu fungerar han ju så jag har varken lust att byta hovslagare eller klinik.
Däremot så bytte jag hovslagare ganska så fort när jag insåg att han hade problem med hovarna, tyvärr så var det väl redan försent.
Men det är ju alltid lätt att vara efterklok! Det jag kan trösta mig med var att det var ingen som såg att hovslageriet kanske inte var det bästa, inte ens klinikhovslagarna såg, men dom provade ändå att sko om honom på min begäran och då blev hästen helt plötsligt initialt ohalt och det sa ju ganska mkt.
Klinik bytte jag lite senare då jag upplevde att det inte blev bättre och till slut bytte jag även stall.
Den hovslagaren jag bytte till är föredetta klinikhovslagare på en av sveriges
största kliniker, det borde väl borga för att han är duktig (han sa upp sig själv efter 6 år är det kanske bäst jag skriver oxå..) Jag får i alla fall beröm för fötterna varje gång vi är till kliniken. (inte samma klinik som hovis jobbade på..
)
Stallbytet har nog oxå gjort fruktansvärt mkt då det är mkt mer utevistelse och mkt bättre hagar. Förrut trampade han av sig skorna minst en gång/skoperiod (även sedan jag bytt hovslagare), till skillnad från nu har han (peppar peppar..) inte trampat av sig skorna en enda gång. Man märker på honom att han mår mkt bättre nu oxå, väldigt mkt mer harmonisk häst!