Gift vid första ögonkastet 2023

Den lilla detaljen 🤪

När någon säger att de är lekfulla och vill leka med människor och världen... ja, då blir jag lite anti 😅
Haha, håller med! Jag skulle inte stå ut med honom. Väldigt dålig matchning!

I övrigt håller jag med @pepp om Arvid och Ida, jag mår lite dåligt när jag ser dem. Tror inte heller de kommer klara det i längden, känns som att Arvids liv kommer vara för tråkigt för Ida i vardagen. Bor hos sin mormor och håller på med exceldokument.
Fredrik och Stina är gulliga tycker jag! Men känns som att de får väldigt lite utrymme så man lär inte riktigt känna dem. Alex och Lina hade kunnat bli väldigt fina ihop, hoppas bara inte starten blev för jobbig med all sjukdom!
 
Jag som trodde att jag hade svårt för Arvid och Ida för att de påminde för mycket om min bror och hans fru. Men då är det inte bara jag som tycker det känns upphaussat på nåt vis. ;)
 
Måste nog börja titta på det här känner jag nu. Är ju gammal granne till Carro och har umgåtts med henne en hel del när hon studerade.

Men vet i tusan om jag vill :bag:
Vad säger ni som redan har sett, vill man se en person man känner i dessa program?
 
Jag gillar August. Men så gillar jag bohemer med lite fuck the system-tänk, haha. 😅 Tycker han verkar kul och chill. Hade dock ej velat bo med honom.
Jag skulle vilja påstå att man kan vara bohem med fuck the system-attityd utan att för den sakens skull, som @McFlurry uttrycker det, vilja leka med människor och världen. 😅 Jag kan gilla den typen av människor, men då får de inte vara för glättiga utan måste ha en ganska stor portion bitterhet och inget jävla snack om lek. Kan också leva med slarv, men skulle veeerkligen inte palla att bo utan rinnande vatten och toalett.
 
Jag skulle vilja påstå att man kan vara bohem med fuck the system-attityd utan att för den sakens skull, som @McFlurry uttrycker det, vilja leka med människor och världen. 😅 Jag kan gilla den typen av människor, men då får de inte vara för glättiga utan måste ha en ganska stor portion bitterhet och inget jävla snack om lek. Kan också leva med slarv, men skulle veeerkligen inte palla att bo utan rinnande vatten och toalett.
Varför inte leka liksom. Alltså, du behöver ju inte gilla det men många gör ju det. 😅 Jag tramsar mycket om dagarna på jobbet trots att jag har ett rätt seriöst jobb. Jag bara tycker han verkar rolig och i grunden är dom ju bara en dålig match.
 
Varför inte leka liksom. Alltså, du behöver ju inte gilla det men många gör ju det. 😅 Jag tramsar mycket om dagarna på jobbet trots att jag har ett rätt seriöst jobb. Jag bara tycker han verkar rolig och i grunden är dom ju bara en dålig match.
Egentligen har jag nog mer problem med att beskriva det sådär, än själva aktiviteten. Rimligt att underhålla sig själv om man har tråkigt liksom. Han påminner på många sätt om de vänner jag hade när jag gick i högstadiet/gymnasiet som lajvade. Och jag hade alltså vänner som var lagda åt det hållet självvalt, och vi klickade på många plan men sedan skar det sig lite gällande den lite mer flummiga och lekfulla biten. Så att jag ens väljer att kommentera det hela är väl för att jag NÄSTAN ser personlighetsdrag som jag uppskattar, haha.
 
Egentligen har jag nog mer problem med att beskriva det sådär, än själva aktiviteten. Rimligt att underhålla sig själv om man har tråkigt liksom. Han påminner på många sätt om de vänner jag hade när jag gick i högstadiet/gymnasiet som lajvade. Och jag hade alltså vänner som var lagda åt det hållet självvalt, och vi klickade på många plan men sedan skar det sig lite gällande den lite mer flummiga och lekfulla biten. Så att jag ens väljer att kommentera det hela är väl för att jag NÄSTAN ser personlighetsdrag som jag uppskattar, haha.
Jag håller med om det du skriver här! Gillar också vissa sidor av August men sen kan han ju säga saker som att han vill ha 10 barn trots att han bor i ett hus utan rinnande vatten… Jag tror det är väldigt lätt att bli ”morsan” som Carro utryckte sig i en relation med August. Och det är inte en roll som många tjejer går igång på direkt (är min erfarenhet iaf). Tror han skulle varit bättre matchad med någon yngre person.
 
Jag håller med om det du skriver här! Gillar också vissa sidor av August men sen kan han ju säga saker som att han vill ha 10 barn trots att han bor i ett hus utan rinnande vatten… Jag tror det är väldigt lätt att bli ”morsan” som Carro utryckte sig i en relation med August. Och det är inte en roll som många tjejer går igång på direkt (är min erfarenhet iaf). Tror han skulle varit bättre matchad med någon yngre person.
Grejen med yngre personer är att de också tenderar att åldras ;) och kommer således växa ifrån honom om några år. Känns inte som att det är så mkt att han är "barnslig för sin ålder" utan tidlöst lekfull och flummig. 😅
 
Grejen med yngre personer är att de också tenderar att åldras ;) och kommer således växa ifrån honom om några år. Känns inte som att det är så mkt att han är "barnslig för sin ålder" utan tidlöst lekfull och flummig. 😅
Hur gammal är August egentligen? Killar kan ju vara late bloomers ibland tänker jag. Carro känns betydligt äldre än honom men tror inte att det skiljer så många år egentligen?
 
Hur gammal är August egentligen? Killar kan ju vara late bloomers ibland tänker jag. Carro känns betydligt äldre än honom men tror inte att det skiljer så många år egentligen?
Insåg att jag inte visste, så googlade och det står att han är 32! Och Carro är lika gammal.
 
Insåg att jag inte visste, så googlade och det står att han är 32! Och Carro är lika gammal.
Ja, han känns yngre än 32 iaf definitivt! Påminner mig också om vissa killar jag umgicks med när jag gick i gymnasiet. Och det är inte en diss på något vis för jag tycker han verkar ha en skön personlighet, är rolig, reflekterande och omtänksam. Men ja han är barnslig. Möjligtvis kommer dessa personlighetsdrag mattas av när han blir gammal och trött (efter sisådär fem barn eller så 😜) eller så är det bara sån han är. Svårt att säga tycker jag.
 
Jag tycker inte att Agust känns så omogen. Mest väldigt alternativ i sin livsstil. Jag tycker att han verkar rätt mogen på en del områden och omogen på andra. Han anpassar sig fint efter henne vid en del tillfällen och verkar omtänksam och mjuk. Medan på andra områden rätt omogen t.ex. de mögliga makaronerna. Vem tar hem TV-team plus sin nya fru för första gången till ett hem där det finns mögliga makaroner?
 
Jag håller med om det du skriver här! Gillar också vissa sidor av August men sen kan han ju säga saker som att han vill ha 10 barn trots att han bor i ett hus utan rinnande vatten… Jag tror det är väldigt lätt att bli ”morsan” som Carro utryckte sig i en relation med August. Och det är inte en roll som många tjejer går igång på direkt (är min erfarenhet iaf). Tror han skulle varit bättre matchad med någon yngre person.
Ja men exakt detta! Han påminner rätt mycket om en pojkvän jag hade när jag var runt 20, allt skulle vara så lekfullt och han behövde aldrig ta ansvar eller begränsa sig eftersom jag skötte det åt honom. Jag blev en så otroligt tråkig människa som jag själv inte stod ut med att vara.
 
Ja men exakt detta! Han påminner rätt mycket om en pojkvän jag hade när jag var runt 20, allt skulle vara så lekfullt och han behövde aldrig ta ansvar eller begränsa sig eftersom jag skötte det åt honom. Jag blev en så otroligt tråkig människa som jag själv inte stod ut med att vara.

Huvudet på spiken! Och den där dynamiken förklarar nog ofta varför vissa relationer blir skeva i ansvarsfördelning (roliga pappan vs tråkiga mamman t ex).
 
Jag tycker inte att Agust känns så omogen. Mest väldigt alternativ i sin livsstil. Jag tycker att han verkar rätt mogen på en del områden och omogen på andra. Han anpassar sig fint efter henne vid en del tillfällen och verkar omtänksam och mjuk. Medan på andra områden rätt omogen t.ex. de mögliga makaronerna. Vem tar hem TV-team plus sin nya fru för första gången till ett hem där det finns mögliga makaroner?

Tänker samma. Det går ju att vara tramsig och barnslig utan att vara oansvarig.
Sen är han helt klart en slarver 😅
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 898
Senast: Jeps
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 071
Senast: Barbabelle
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
24 884
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp