Kardinal

Trådstartare
Ok nu har jag frågat om höns, men getter då?

Hur får man tag på en sådan?
Kan man ha en ensam get om man har andra djur runt omkring?
Hur gör man för att de ska ge mjölk? Måste man ta en killing på den först?
Hur gamla blir de?

Sv: Getter

man hittar en getuppfödare :p och ringer dit. haha.
"våran" uppfödare sa att man inte skulle ha en get ensam, och hon sålde dom bara i par. (om man inte ska ha en bock dådå)

jag tror att det beror på vilken ras det är om den ger mjölk eller inte utan killing. vi har vanliga lantras getter och den ena ger mjölk. (vi ringde uppfödaren och frågade varför, vi ville ju egentligen inte ha mjölk. men då sa hon att om getterna har det kanske lite "för bra" så ger dom mjölk :confused: )

jag trooor om jag inte minns helt fel att getter blir omkring 20 år?

hoppas du fick lite svar iaf ;) haha

Tack! Men vart får man tag på uppfödare? Jag försökte söka runt men hittade ingenting. =S

Jag ska inte skaffa get nu, men i framtiden tänkte jag. Vill ha en lantras som ger bra med mjölk =)
Trevligt lynne och så.

Liknande trådar

Övr. Hund Lite frågor om ensamhetsträning/upplägg :) Jag tänkte hur många timmar din hund i snitt är ensam på en vecka? Är den ensam eller med...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 435
Senast: Nepenthe
·
  • Omröstning Omröstning
Hästmänniskan Ett mail med den här rubriken/innehållet fick väl alla som är agriakunder igår. Jag förstår mycket väl att det är för att få ner antalet...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 332
Senast: Sirap
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 031
Senast: Squie
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 788

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka