Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Känner igen det där. Djurägaren som ringer och måste prata med "sin" veterinär för det är AKUT!!!!Exakt. Hade en kund som ringde för ett tag sedan, hade hittat en knöl på sitt djur. Bokade in en tid dagen efter, för det var närmsta lediga tid hos oss. Djurägaren ringde sedan upp, valde istället att åka in AKUT till djursjukhus för en knölkoll. Som visade sig vara, trumvirvel…………. Struphuvudet! Bara för försäkringsbolaget att ersätta och höja våra försäkringspremier
När man sitter i telefon så lär man sig vilka frågor man ska ställa för att skilja hysterikan från coola Kalle. Sen kan man absolut göra en felbedömning, men oftast blir det rätt. Så jag tänker att de djursjukskötare (djurvårdare får inte ge råd) som sitter i Agrias tjänst vet vad de gör.
Fast det står ju leg djusjukskötare eller djurvårdare på Agrias hemsida. Jag hade inte velat ha råd av en djurvårdare för deras kunskap är generellt alldeles för dålig.När man sitter i telefon så lär man sig vilka frågor man ska ställa för att skilja hysterikan från coola Kalle. Sen kan man absolut göra en felbedömning, men oftast blir det rätt. Så jag tänker att de djursjukskötare (djurvårdare får inte ge råd) som sitter i Agrias tjänst vet vad de gör.
@Oknytt har du en dålig dag? Hoppas du mår bättre nu när du har fått spy lite galla på oss du anser är så korkade.
Det kan ju vara bra att veta att det i övriga fall när försäkringsbolag skickar ut liknande är det inte valfritt. Åker du till annan än hänvisad verkstad med din bil efter en krock riskerar du att inte få någon ersättning. Samma gäller villaförsäkring, det är inte valfritt vilken besiktningsman du tar ut efter vattenläckan och inte heller vilken firma du anlitar för renovering av skadan.
Fast sålänge de inte uppdaterar föraäkringsvillkoren så är det valfritt.@Oknytt har du en dålig dag? Hoppas du mår bättre nu när du har fått spy lite galla på oss du anser är så korkade.
Det kan ju vara bra att veta att det i övriga fall när försäkringsbolag skickar ut liknande är det inte valfritt. Åker du till annan än hänvisad verkstad med din bil efter en krock riskerar du att inte få någon ersättning. Samma gäller villaförsäkring, det är inte valfritt vilken besiktningsman du tar ut efter vattenläckan och inte heller vilken firma du anlitar för renovering av skadan.
Bilförsäkringar har denna eller liknade text i sina försäkringsvillkor@Oknytt har du en dålig dag? Hoppas du mår bättre nu när du har fått spy lite galla på oss du anser är så korkade.
Rent tekniskt så är väl inte det konstigt, gemeneman är varken läkare eller veterinär tänker jag. Och ordet akut kan ju betyda så många saker. Tex med hund kan det handla om att de måste vaccineras idag - för annars kan den inte vara med på tävlingen, utställningen eller vad det nu kan vara om 1,5 vecka. Akut i avseendet att det måste göras nu annars måste ägaren ställa in. Men givetvis inte akut i avseendet livshotande. Det finns rätt många människor som har svårt att skilja på olika typer av akut. Och de kan givetvis inte veta hur fullt upp det är just exakt då heller.Jag jobbar inom humanmedicin och förstår precis vad du menar. Folk har generellt extremt dålig koll på vad som är akut, urakut och vad som kan vänta. Tycker verkligen vi ska applådera Agrias initiativ, inte misstänkliggöra dem.
Jag har en kompis som också använder tjänsten regelbundet. Hon är ganska orolig av sig kring sår osv, även hon är väldigt nöjd med de råd hon fåttJag tycker inget av svarsalternativen stämmer för min del.
Tjänsten har de haft ett tag nu, och jag har använt mig av den ett gäng gånger för att rådfråga. Sist efter att katten fått i sig choklad (eftersom matte var korkad). Då fick jag superbra hjälp att bedöma kring mängden, och kattens beteende om det (som det kändes för mig) var dags att kasta sig iväg till veterinär- eller om jag kunde avvakta med stenkoll.
Jag avvaktade med stenkoll och det gick superbra. Annars hade jag åkt in akut i panik. Nu kunde jag förfölja katten hemma i någon timme med panik och ganska fort lugna mig när jag insåg att katten mådde bra.
Inte som gratistjänst utan det kostar någon hundralapp. Dvs ingen större nytta man har av att vara kund eftersom det blir ungefär samma receptavgift som hos andra veterinärer.Det med recept på avmaskning och fästingmedel är en av sakerna man kan använda tjänsten till står det uttryckligen. Vet inte hur de ser på z-itch dock (det är för inte licens längre, "bara" receptbelagt)
Ah ja receptarvodet kommer man ju inte ifrån oavsettInte som gratistjänst utan det kostar någon hundralapp. Dvs ingen större nytta man har av att vara kund eftersom det blir ungefär samma receptavgift som hos andra veterinärer.