Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Stackars getter, det måste vara jobbigt att falla omkull så där så fort nån ger en mat eller man blir upphetsad av nån orsak, vilken som helst......:smirk:
Taskigt att skrämma dem....men jävlar vad jag skrattade.
Undra vart den reaktionen kommer ifrån. Jag menar den kan ju knappast vara praktiskt om ett rovdjur sätter efter dem, men likväl måste de ju ha utvecklats åt det håller p.g.a någonting.
Någon som har någon klok tanke?
Jag gissar på att det är någon form av epileptiska anfall. Min syrras hund kunde göra sådär när han blev exalterad. tycker inte det var så mycket att skratta åt, men så är jag getälskare
Kan det ha ngt med att göra att när ett rovdjur ska jaga måste de ha ngt att jaga dvs ett byte som rör sig bort ifrån dem. Här ramlar geten omkull och spänningsmomentet är borta.
Såg det där för ganska länge sen första gången, och då stod det, i samband med klippet,
att dessa getter är framavlade (hur man nu lyckas med sånt ) för att användas i länder
där fåren går med risk att attackeras av rovdjur.
Getterna, som då tydligen är av lägre värde än får skulle, när flocken blir rädd o flyr, ramla
ihop o bli offer istället för fåren.
Men jag måste ändå hålla med om att det ser ganska lustigt ut
Kropp & Själ
Jag har fått brutal tandvärk. Tanden har varit lite öm ett tag men har inte gjort ont. Jag pressar tänderna på nätterna och har förstått...
Hästmänniskan
Ett mail med den här rubriken/innehållet fick väl alla som är agriakunder igår. Jag förstår mycket väl att det är för att få ner antalet...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.