Getter som ramlar omkull..

Sv: Getter som ramlar omkull..

Stackars getter, det måste vara jobbigt att falla omkull så där så fort nån ger en mat eller man blir upphetsad av nån orsak, vilken som helst......:smirk:

Taskigt att skrämma dem....men jävlar vad jag skrattade. :p

Undra vart den reaktionen kommer ifrån. Jag menar den kan ju knappast vara praktiskt om ett rovdjur sätter efter dem, men likväl måste de ju ha utvecklats åt det håller p.g.a någonting.
Någon som har någon klok tanke?

Jag gissar på att det är någon form av epileptiska anfall. Min syrras hund kunde göra sådär när han blev exalterad. tycker inte det var så mycket att skratta åt, men så är jag getälskare :love:

Stackarna varför skräma dem sådär:crazy:

:mad: askigt att skrämma dom så dom ramlar

Kan det ha ngt med att göra att när ett rovdjur ska jaga måste de ha ngt att jaga dvs ett byte som rör sig bort ifrån dem. Här ramlar geten omkull och spänningsmomentet är borta.

Såg det där för ganska länge sen första gången, och då stod det, i samband med klippet,
att dessa getter är framavlade (hur man nu lyckas med sånt :crazy: ) för att användas i länder
där fåren går med risk att attackeras av rovdjur.
Getterna, som då tydligen är av lägre värde än får skulle, när flocken blir rädd o flyr, ramla
ihop o bli offer istället för fåren.

Men jag måste ändå hålla med om att det ser ganska lustigt ut :crazy: :D

Liknande trådar

Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 494
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 103
Senast: Maniac123
·
Kropp & Själ Jag har fått brutal tandvärk. Tanden har varit lite öm ett tag men har inte gjort ont. Jag pressar tänderna på nätterna och har förstått...
Svar
8
· Visningar
531
Senast: Badger
·
  • Omröstning Omröstning
Hästmänniskan Ett mail med den här rubriken/innehållet fick väl alla som är agriakunder igår. Jag förstår mycket väl att det är för att få ner antalet...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 330
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Uppdateringstråd 30