Getter som ramlar omkull..

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare humlanotrocadero
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 4 923
Sv: Getter som ramlar omkull..

Stackars getter, det måste vara jobbigt att falla omkull så där så fort nån ger en mat eller man blir upphetsad av nån orsak, vilken som helst......:smirk:

Taskigt att skrämma dem....men jävlar vad jag skrattade. :p

Undra vart den reaktionen kommer ifrån. Jag menar den kan ju knappast vara praktiskt om ett rovdjur sätter efter dem, men likväl måste de ju ha utvecklats åt det håller p.g.a någonting.
Någon som har någon klok tanke?

Jag gissar på att det är någon form av epileptiska anfall. Min syrras hund kunde göra sådär när han blev exalterad. tycker inte det var så mycket att skratta åt, men så är jag getälskare :love:

Stackarna varför skräma dem sådär:crazy:

:mad: askigt att skrämma dom så dom ramlar

Kan det ha ngt med att göra att när ett rovdjur ska jaga måste de ha ngt att jaga dvs ett byte som rör sig bort ifrån dem. Här ramlar geten omkull och spänningsmomentet är borta.

Såg det där för ganska länge sen första gången, och då stod det, i samband med klippet,
att dessa getter är framavlade (hur man nu lyckas med sånt :crazy: ) för att användas i länder
där fåren går med risk att attackeras av rovdjur.
Getterna, som då tydligen är av lägre värde än får skulle, när flocken blir rädd o flyr, ramla
ihop o bli offer istället för fåren.

Men jag måste ändå hålla med om att det ser ganska lustigt ut :crazy: :D

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 259
Senast: Bison
·
Övr. Katt Katten kom med en liten klösmöbel. Hon använder faktiskt den för att klösa klorna på, men hon utnyttjar inte den särskilt mycket, jag...
Svar
19
· Visningar
796
Senast: Bison
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
11 398
Senast: Sesca
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
332
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka