Gentle Star?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Johlin
  • Startdatum Startdatum
J

Johlin

Är lite sugen att betäcka med Gentle Star i år. Han har lämnat bra tillsammans med Super Bowl-blod så det skulle vara intressant... Läste i en annan tråd att han lämnade knepiga avkommor, någon som har någon annan erfarenhet?
Är också sugen på Gigant Neo, någon som vet något om hans avkommor? I det fallet blir det linjeavel på SB, är det vettigt?

Sv: Gentle Star?

Vi har en nybliven 2 åring efter Gentle Star. 150 cm på ett ungefär, mamman har tidigare lämnat en liten "skit" på 149 med Tibbe Lavec som far.
Inte det minsta knepig, otrevlig eller så, så än så länge är han hingst. Inkörningen funkade mycket bra, han är orädd av sig men lyhörd. Mycket bra rörelser, vilket vi var oroliga över eftersom mamman är en klant med sina framben. Mamman är e. Mr Drew, så Super Bowl är morfars far till vår "Lillen"

Min är trevlig... :D Trots att han är fux med två virvlar i pannan är han mer som en snäll ardenner med glimten i ögat. :love::love: Han är fyra nu och har tappat minst ett år pga fastrullning, hovböld och till sist felskoning men nu verkar det vara på G och han är en naturtravare...

Jag gjorde en "studie" på GS 2004 innan jag tillverkade honom, och kom fram till att det kanppt finns TVÅ GS-avkommor som ser likadana ut... :p

Egen slutsats: Om man vill bevara stoets egenskaper är han ett ypperligt val.

det låter väldigt bra :D märrn är supertrevlig och mitt lilla hjärta :love: så hennes egenskaper vill jag gärna att ungen får :)

Glömde: Häromkring har han rykte om sig att ge avkommor med trevligt psyke... :idea:

Min är väl 155-156 ungefär men hans mamma var en liten räka på 152 cm... :D:love:

Hej.
06 fick jag ett stoföl e. gigant neo. Helt underbar i psyket. Lätt att köra in och klarade premie på mkt bra sätt som 2 åring. Äger henne inte i dag men är sugen på att betäcka med GN igen.

Gör det den finaste 3 åringen jag kört hela min tränar karriär är efter Gentle star. Men tänk bara på att inte köra för mycket för fort för tidigt dom är sköra.

Vi har evita pil som är efter gentle star, supersnygg och en riktigt travmaskin! Men vore det inte roligare med något modernare?? Har själv bokat orlando vici till våra fölston!! Känns ruskigt prisvärd tycker jag! Kostar ca 100.000 i frankrike. Har hört att i princip ALLA avkommor är otroligt snygga, och priserna på auktionerna har ju varit väldigt höga. Lycka till!:laugh:

Det lutar ganska mycket åt Gentle Star, Orlando är det ju franskt i och det vill jag inte ha mer av i ungen, märrn har också franskt i sig. Men han var väldigt prisvärd! Tack för info och tips :)

*kl*

Så här såg min ut för snart ett år sen, den muskelfattiga bakdelen pga fastrullningen. men nu är den på gång! :idea: Plus att han var lite tunn där.

DSC00272.jpg

KL*
Vi har idag frysmärkt vår 2-årshingst e. Gentle Star.
Uppträdandet var klanderligt !!
Allt gick som en dans från lastning till hemkomst. Underbar kille vi har !!

Jag skrev ju inte att en viss fux fått mig att ändra mig... :love:

Men när han var ny var jag rätt förskräckt... :angel:

050410001.jpg

:rofl::rofl::rofl:

Hanses stil på bakfötterna påminner mig om en gammal kossa vi hade när jag var liten, "långnäsa" kallade vi henne för hon hade enormt långt huvud, sen var hon långsam av sig också o köttet var segt o tradigt när hon låg på tallriken.

Din är fiiinare....:rofl:

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
14 656
Senast: Ramona
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 713
Senast: Voeux
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 413

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka