Gentle Star?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Johlin
  • Startdatum Startdatum
Sv: Gentle Star?

Egen slutsats: Om man vill bevara stoets egenskaper är han ett ypperligt val.

I 99 fall av 100 så är hingstens (faderns) tävlingsresultat vida överlägsen moderns. Varför då önska att avkomman får moderns egenskaper? Hingstarna är ju nästan alltid fd topphästar, något som få avelsston kan påstås vara?

I 99 fall av 100 så är hingstens (faderns) tävlingsresultat vida överlägsen moderns. Varför då önska att avkomman får moderns egenskaper? Hingstarna är ju nästan alltid fd topphästar, något som få avelsston kan påstås vara?

Nääää, är hingsten fadern i en avelstråd? ;)

Nu läser du ju inläggen som f-n läser bibeln... :rofl::rofl: :p

När jag letade hingst letade jag faktiskt efter något som kunde förbättra exteriört då jag var medveten om hennes brister, jag fick inte riktigt så veka kotor som hos modern som trampade igenom, bogar och kors är kvar från mamman (GS har likadant kors och något sämre bogar) halsen är från pappan och betydligt bättre än moderns. Höjden är ett mellanting mellan föräldrarna.

Att jag sedan noterade att ingen var stöpt i samma form och att flera av dem ändå gick bra och vann lopp kändes helt OK för mig.

Hade jag enbart valt efter blodslinjer fick jag faktiskt snygg linjeavel också på honom... :p

Men att bara titta på hingstens resultat och strunta i exteriören när jag är medveten om vad jag vill ha, nej.

Jag gick på en rutinerad avelsrådgivares råd en gång och har en 5-åring som blev ruskigt fel. Snygg är han förutom att framknäna pajade på honom som tvååring. INNNAN han började träna. :crazy:

Fyyy på er :mad:
Fuxar som är så vackra.

Hehe ;) nja i färgen i sig kanske den fina 3 åringen jag kör är fux:o.
Och han var riktigt "fuxig" som hingst han skulle minsan slå mig ur vagnen å det jävligaste första gången jag körde honom innan kval på Åby (första gången utan slaggjord med tränaren glömde den hemma:o:p)

P.S. Jag är nog lite galen:love::love:Men jag älskar verkligen den hästen hane bara helt underbar.
Ska köra provlopp med honom innan lunchtravet 3 Februari om inget går snett under tiden :D
*längtar jättemycket*

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
14 656
Senast: Ramona
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 713
Senast: Voeux
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 413

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka