Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

Det fanns det inte. Bara en westernpadd.

Och någon i tråden frågade om den rosa kavajen, men den fanns inte igår.

Vad kostar stigbyglarna och fanns de även i vanlig färg?

Dom kostade bara 299 kr! Rena rama rånet.

Dom fanns i vanlig metall, röd och guld samt rosa. Kanske någon mer färg men jag slutade kolla när jag hittade dom rosa :D

Dom kostade bara 299 kr! Rena rama rånet.

Dom fanns i vanlig metall, röd och guld samt rosa. Kanske någon mer färg men jag slutade kolla när jag hittade dom rosa :D

FUUUUUSK!! Jag vill också ha rosa stigbyglar! Om någon ska dit snart, meddela mig gärna :D

Fick sådana stigbyglar i julklapp (vanlig metallfärg dock) och för första gången på flera år hade jag varken känning i rygg el knän när jag hoppade av efter att ha testat dem i lite mer riktig ridning i ridhuset.

Är sååå glad samtidigt som man bankar sig lite i huvudet :banghead: och undrar varför man inte köpt sådana tidigare...

Måste fråga; vad är så speciellt med dessa stigbyglar? Är de extremt ledade?

Hade ett par liknande en gång men när jag trillade av fastnade foten och jag blev dragandes efter hästen :o men de var kanske inte så ledade som de ni köpt ?

Hur ledade är de mot t ex de hööks har haft och sprengers?
Har 2 par märkeslösa ledade stigbyglar, de ena kom med en sadel och de andra kostade en hundralapp på rea. Inte i närheten av sprenger i mjukhet men duger för mig.

*KL*

Om någon ska åka till Gekås och som hade velat kolla efter Kopperfield luddboots i M och ev även köpt nå par till mig så hade jag blivit jätteglad!!! :bow:

Min häst som får skav av allt när det gäller boots men dessa va super! Men de finns ju bara på Gekås! :banghead:

Nja vet inte hur ledade andra märken är då detta är mitt första par ledade, men det blev en mjukare känsla hela vägen från fot och upp till höft jämfört med vanliga stigbyglar som jag alltid använt innan.
Kände mig mer stabil när jag ex galopperade i lättsits. Har problem med knä,höft och rygg så har en del problem med att "svikta" i knäna.

Svårt att förklara hur skillnaden är men jag gillade dem verkligen :)

När jag var till Ullared sist så köpte jag ett Swarovski pannband som passade så fint till mitt kandar och 4st vita luddskydd från jacson men jag har inte fått någon bra bild på det så jag har inte visat dem men här kommer några mindre bra bilder.

Vad kostade benskydden med blingbling och pannbandet med de vita pärlorna? Benskydden var vansinnigt snygga! :D

Ah ok! Men hur är de ur säkerhetssynpunkt?

99 kr för pannbandet, 90 kr för bakbensskydden och 119 kr för senskydden.

Skulle gissa på som ett par vanliga. Men är inget jag kan säga med säkerhet.
Är ju många faktorer som spelar in när det kommer till säkerheten. Skor, sulan på skorna, klacken, hur du har foten i stigbygeln mm.
Har väldigt snälla hästar så har inte haft markkontakt de senaste typ 7 åren så helt ärligt var inte säkerhetsfaktorn det jag först tänkte på utan hur det skulle minska mina besvär. :)

Det blev bara lite hundben från hundavdelningen. Känns overkill att starta en tråd för bara det :D

KL

Ska till Ullared i helgen. Stämmer det att de fått in westernutrustning?:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: Shixle
·
Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 601
Senast: WildHorse
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 738
Senast: Claraclara
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 493
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka