Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

Precis :-) Åker 2 ggr om året. Ibland är det bättre utbud och ibland sämre. Men jag var nästan glad att det inte fanns snygga schabrak! Var där med sambon och han har förbjudit mig att köpa fler. Han har inte insett att man inte kan ha för många

KL

Jag börjar längta efter en resa till Ullared nu, känner att det börjar bli dags :)
Visa gärna bilder på det ni köpte, berätta gärna lite vad som fanns inne också, även om ni inte köpte det.

*KL

Bara för att kompisen glömde att handla åt mig, det är ingen som har lust att spana efter vintervantar åt mig och skicka?

Jeg skal til Ullared til sommeren, gleder meg allerede! :D Synd jeg bor omtrent 40 mil unna, ellers hadde jeg nok reist oftere.

Var till Ullared igår och hittade nästan ingenting av det jag skulle ha men självklart en massa grejer jag inte skulle ha. :p

Det fanns inga vita Catago-dressyrskudd, inga plastboots och inget magnesium. Inga snygga schabrak och inga bett i min pållas storlek.

Däremot fanns det ett snyggt Horseware-täcke till henne, jättebilliga flaskor arnika-gel (39kr!), dressyrsadelgjord, lättviktsdunväst till mig, och äntligen hade de fått in de snygga färgglada hinkarna igen.

Tant i sitt nya täcke.

Senast ändrad:

vad kostade longerpisk, lonerlina och tömkörningsgjord?
har du någon bild på gjorden? är ute efter en och har en stallkompis som åker ner i helgen, så om den är bra kanske jag ska skicka med henne en beställning..

Jag såg tömmar för 99kr men vet inte längd/material. Såg bara en longergjord, den kostade 199kr.

ok, kommer du ihåg hur många ringar och inspänningsmöjligheter det var på den gjorden?

Jag ska dit på lördag. Kan kika om du vill?

stallkompisen ska också dit på lör så jag ber henne kolla. men tack ändå!

*KL*

Ingen bild., men..

Köpte 2 nya svarta vattenhinkar.

Min häst blev helt till sig och vågade knappt gå in i boxen. Matte var tydligen riktigt elak när man bytte ut mörkgröna hinkar till nya svarta. Min häst var INTE nöjd *s* :D

Fyndar inte längre på Gekås, De senaste inköpen har bara varit typ vattenhinkar, grejjer till staket mm Lite tråkigt faktiskt

Jag ska dit på lördag. Kan kika om du vill?

Det får du väldigt, väldigt gärna göra! Ska ta en bild på handskarna ikväll :) skickar den via PM, antar att mina gamla trasiga vantar inte är så allmänt intressanta (men de har varit ruskigt jäkla bra!)

lite OT
Men visst har du hund oxå? Har dom några roliga/billiga hundsaker?

Dom har hur mycket som helst :)

Back on track täcken, halsband, koppel, reflexer, leksaker, täcken, matskålar, massa tuggben, fodertunnor, foder, sängar...
Inga speciella märken som tex Hurtta.

Tack! Varför har vi inte en sådan här tråd på hund? ;)
Sa hon som inte varit på Gekås sen 2008 :D

Jag får shoppa hundprylar imorgon och starta en tråd sen på hund ;)

Men det blir garanterat lite hundben. Tycker deras tuggrullar med torkad kyckling över är billiga, samt dom påsar med bara torkad kyckling i, och anka.

Här kommer lite bilder på det jag köpte.

img_20140209_113404_52f770a42a6b221e3d264df4.jpg

Rosa grimma
Transportgrimskaft
Pessoa ridbyxor
ridbyxor till tösen
sadelgjord
parrafinolja
jodopaxgel
strasspannband
ums system stirrups stigbyglar

Älskar stigbyglarna :love:

img_20140209_115419_52f772f42a6b229da5867a22.jpg

Shoppade även till en annan här på buke.
20140209_112145_52f773ba88e59db54257ba9c.jpg

Fanns tyvärr inte ett enda regntäcke i stl 115 så det fick jag hoppa över. Heller inga ben i 10,5, men väntade mig inget annat då det bara brukar finnas större stl.

Heller inga bett i 10,5 ska det stå.

Så synd att jag missade att du skulle dit! Du råkade inte se om de hade någon padd till bomlös?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
0
· Visningar
156
Senast: Shixle
·
Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 596
Senast: WildHorse
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 733
Senast: Claraclara
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 492
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka