Sv: GÄrds!!!

förut har de varit så att hästen måste vara häst för att få starta fälttävlan.
Man har inte fått tagit upp ponnier som storhästar som man kan göra i hoppning och dressyr.

Så gäller absolut fortfarande.
När Mustang nu inte får tävla bland ponnyer längre så är han ju såklart häst.
Inte ensam om det.

Och jag håller med Quigley om att hans resultat absolut inte är att förringa. Han är mycket duktig och har varit en av våra främsta ft-ponnyer. Att han var någon cm över gör honom inte sämre eller resultatet orättvist. Ändras mätregler så gör dem, det är knappast hans fel.

Att han är duktig har jag inte sagt något om, otroligt fin och duktig ponny/häst som ridits väl av båda syskonen.

Den slutgiltiga ponnyhöjden har inte ändrats vad jag förstått, dom får fortfarande bara vara 148.0, eller ?!:confused:

Men ..jag tror att de valt att tävla honom som häst själva. Då han varit till salu ett tag och inte blivit såld känner de kanske att de vill kvala upp honom som häst. Han kan ju faktiskt hävda sig bra i 1* och kanske även 2* bland stora hästar.

fast för att få starta fälttävlan som häst måste man vara minst 148.1..alltså inte ponny.
Så om han startar som häst så är han alltså över ponnymåttet.

Men de spelar egentligen ingen roll. häst o ryttare är duktiga oavsett om dom är ponny eller hästekipage.

:mad: Alltså en hästs mankhöjd varierar flera cm med dagsform, verkning, underlag, miljö etc. det finns t.o.m seriös forskning som bevisar detta (som varje mätman sett av erfarenhet) Varför detta ständiga tjat om fuskmätning :mad:

Några cm hit eller dit spelar ingen roll på en fälttävlanshäst, se på Carisma eller Theodore o´Connor.

En ponny som är 148 cm mäter man lätt upp till 149 cm om man skulle vilja det (och tvärtom med för den delen) Vill Melins få slut på tjafset nu genom att mäta upp Mustang tycker jag att dom skall få göra det utan en massa mer skitsnack

Men ..jag tror att de valt att tävla honom som häst själva. Då han varit till salu ett tag och inte blivit såld känner de kanske att de vill kvala upp honom som häst. Han kan ju faktiskt hävda sig bra i 1* och kanske även 2* bland stora hästar.

Han är mätt :laugh:

Grymt nöjd med vår debut i 1*! :D finfin dressyr (o jag som red fel o allt, trodde inte de va så bra), 2 pet i hoppningen, men jag tycker han hoppade bra! :) o sen felfri terräng, grymt kul att rida f.ö!! Gärds är verkligen toppen, det underlaget är svårslaget! slutade 4:a! :D

Många kramar till ryttaren som var tvungen att ta bort sin fina ponny! hemskt tragiskt, lurigt hinder om man har en kort-galopperad ponny!

Grymt nöjd med vår debut i 1*! :D finfin dressyr (o jag som red fel o allt, trodde inte de va så bra), 2 pet i hoppningen, men jag tycker han hoppade bra! :) o sen felfri terräng, grymt kul att rida f.ö!! Gärds är verkligen toppen, det underlaget är svårslaget! slutade 4:a! :D

Många kramar till ryttaren som var tvungen att ta bort sin fina ponny! hemskt tragiskt, lurigt hinder om man har en kort-galopperad ponny!

Hoppas att det inte var en C-ponny som är kat 1 enligt de nya reglerna. Då har väl allt säkerhetstänkande inte blivit vad man tänkt sig..........

Jag vet inte om man får fråga det här, men på vilket hinder skedde olyckan?

Mina tankar går iaf till ryttaren och dennes familj :cry:

Jag tror inte det hade särskilt mycket med något hinder att göra öht, som jag har fattat det snubblade den till och gick ner på ett knä i landningen och när den kom på fötter (hovar) igen så var den halt. Men jag tror att det var efter den lilla stock-studsen.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 460
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 372
Senast: Sezziyanen
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 859
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 586

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka