Sv: GÄrds!!!

kl.
vad kul o se att Mustang går bland de stora hästarna nu ... alltså är han över ponnymåttet antar jag.
För visst måste hästen vara minst 148.1 för att få gå som häst i fälttävlan?

Lyckades nog inte se en enda Bukare, men jag känner iof. inte igen så många heller så :p[/QUOTE]

Vi var med där på lördagen, dottern klämde till med en 4e plac i Lätt klassen för kat I ponnyer. Gick riktigt fint - synd bara att det gick lite väl fort!!!!!!! i terrängen...:crazy:

Aischa solade mest, mammaberg flängde runt mellan döttrar och laptop, nisse red, red o red...

Solade gjorde jag definitivt, lite för mycket om man ska tro min ansiktsfärg just nu... :angel: Typ såhär. :o

Jag har sett/träffat en jäkla massa Bukare:

Anro
MammaBerg - har jag tjatat hål i huvet på om startlistor & annat kul
Nittionio - som inte svimmade när hennes häst gick terrängen!

Nyrelski
Fälttävlansnisse
tjejen som rider Tariff (kommer inte ihåg nicket)
Crazymama
Hebbeli

...och säkert några fler.

Ang Mustang så är han häst på heltid nu ja. Och hade jag haft några kronor över hade jag inte tvekat. Me want! :love:

Hannes red honom, de slutade på 30 straff... :D

Om han är till salu får du fråga honom om. ;)

Olgaklara såg jag också förresten.

Senast ändrad:

Så då var släpet tömt tvättmaskinerna går på högvarv och nisse ligger utslagen i sängen:D

Min helg har varit riktigt bra.

Började med den **. Tyckte dressyren gick riktigt bra för att var den hästen och så pass svårt program. Hoppningen gick bra, rev 2. Rev ett plan efter trippelbarren där hon fick lite väll mycket fart, sen trillade sista bommen i 3 kombination, och det var onödigt den trillade av luften:mad:
I terrängen var hon skit fin. kunde båda styra och bromsa:love: gick i mål med några tidsfel, ett för mycket om man ska se till resultatet, blev första utanför. Men är mycket nöjd:)

Sedan debuterade min lilla 4 åring med den ära. 70 % i dressyren 2 ner i hoppningen det ena var mitt fel det andra var nog för hon blev trött. I terrängen gick hon jätta bra fram till vattnet där hon tvekade lite. jag tycket det var 2 stopp men dommaren 3 så det står ju utesluten men hon fick iaf hoppa runt.

Sista hästen i går var 7 åringen som debuterade, hon gjorde en ganska bra dressyr felfir hoppning och fin terräng. Hon blec CR.

Idag var det nästan semester bara en häst med.

Var inte riktigt nöjd med dressyren, men han är jämn så han fick ändå bra straff. Felfir banhoppning som jag är riktigt nöjd med.
I terrängen var han lite vinglig och ostyrbar i mellan åt men hoppade felfritt och var inom tiden:D
Så Han vann debuten i *igt, Kan inte mer än älska den hästen:love:

Har sett massor med bukare, Men har inte haft tid att prata så mycket med någon.

Oj! blev ju en hel roman:eek:

*kl*

Ja nu var även jag hemma efter en lång dag :D

Lukas skötte sig väldigt bra för att debutera i 100 klass. En bra dressyr på ca 70%, felfri hoppning och felfri terräng med lite tidsfel (:angel:)

Tyvärr blev det ingen placering men någon utanför tror jag att jag blev (som vanligt :crazy:).

Jag var dock väldigt nöjd med hästen som fick se en del helt nya hinder för honom som han hoppade bra. Vinglig i början av banan mellan hindren betydligt bättre i slutet.

Jag gillar honom skarpt:love: och det kändes bra att det inte var så stort hopp för honom från 90 till 100.

Jag har sett/träffat en jäkla massa Bukare:

Anro
MammaBerg - har jag tjatat hål i huvet på om startlistor & annat kul
Nittionio - som inte svimmade när hennes häst gick terrängen

Nej jag svimmade inte men det var en nyttig läxa att känna på hur föräldrar har det när "barnen" är ute och flyger fram i skogen! Jag filmade många tallkronor och grästuvor i mina försök att hitta häst med ryttare!;)

Jag är jättenöjd med Anno och Emelie. Medioker poäng i dressyren (vi tyckte nog han var värd några fler poäng men det är ju som vi vet domaren som dömer...!) Sen red MLI fint i hoppningen men han var lite väl "ekonomisk" - tror att det kommer bli bättre med tiden. Terrängen var helt strålande. Gick in exakt på tiden och bara flöt fram över alla hinder! Med tanke på att det är hans 2:a *-iga någonsin och hans totalt 4:e start på dryga två år så är vi mer än nöjda!!

Förr ett tag sen fick jag höra att Tove o MUstang hade tävlat bland storhästarna i dressyr i år. De hade tävla LA:6 och MVB:3 med jättebra %. I LA:6 hade jag för mig att hon hade fått ca 76% (vunnit) och i MVB:3 hade hon fått ca 67% o kommit på en 3:e placering. JÄtteskoj att de går så bra för dem !! Vem vet, vi kancke ser dem i JSM i år? =)

varför rider du inte själv?

Bardot: Kul att de går så bra för dom med mustang, fast samtidigt tycker jag att alla hans framgångar som ponny bleknar lite nu när vi vet att han är häst.

Bardot: Kul att de går så bra för dom med mustang, fast samtidigt tycker jag att alla hans framgångar som ponny bleknar lite nu när vi vet att han är häst.

Är han det nu då?? Eller har dem bara skaffat hästlicens på han? Eller måste en häst vara en häst (över 148,0cm) för att starta fälttävlan?:confused:
Om det är så att han har blivit häst, hur kommer det sig att man inte har hört eller läst om det??

kl

var det fler en en häst som fick avlivas efter tävlingen på gärds :(

Fast då var han PONNY. Att ponnyer/häster växer av att musklas vet väl alla. Det inebär inte att han var storhäst när han gick EM! Han har/hade faktiskt ett mätityg som alla andra där han var 149 cm med skor alltså regelmässigt sätt ponny.

Sen är det knappast någon tysk elitponny som är under 148 cm på EM. Vissa av hopponnyerna har tom disskuteras om de är 155cm+.

kl
var det fler en en häst som fick avlivas efter tävlingen på gärds :(

Vi skvallrar friskt här men ibland känns det "nära" och otäckt att prata om. Detta är ett sådant fall.

Det är mycket tragiskt och var en ren olycka. En allvarlig senskada. Ponnyn togs bort idag. Tankarna är med hästägarna. :cry:

För att Emelie gör det bättre! Rätt ryttare till rätt häst är bästa konceptet för alla tycker jag!:D

Sen är det faktiskt jättekul att "bara" vara hästägare/skötare. Synd att Bollnäs går samtidigt som Bielefeld.........annars hade supporterskaran gått från Värmland till Tyskland, nu blir det eget tävlande i stället!!;)

förut har de varit så att hästen måste vara häst för att få starta fälttävlan.
Man har inte fått tagit upp ponnier som storhästar som man kan göra i hoppning och dressyr.

mammaberg : är de någon på forumet som fått ta bort ponnyn ? :cry:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 460
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 372
Senast: Sezziyanen
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 859
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 586

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka