Gångartsbilder konstruktiv kritik 5

Saeta

Trådstartare
Nu startar jag en ny tråd :) och hoppas på många fina bilder!

Jag har ju inte ridit på 2,5 vecka nu pga skada när jag trillade av. Dock var jag iväg och fotade när min vän i stallet red Lokbrá. Hon är inte alls van vid just islandshästar men jag tycker att hon är väldigt duktig och Lokbrá ser också ut att trivas med henne. Det är ju som sagt inte alla hon accepterar så det är inte vem som helst jag kastar upp på henne heller.

Men iallafall, så här ser hon ut idag :)
Kommentera gärna vad ni tycker och ser.
Dock inga kommentarer på ryttaren eller så.
Sadeln har åkt fram rätt mycket så det är jag medveten om.

8_518158e39606ee317b1b3d9f.jpg

4_518158dee087c319e2400d21.jpg

3_518158dce087c31980f933ef.jpg

1_518158db9606ee316fab2ec9.jpg

5_518158dfe087c31970a02611.jpg

6_518158e09606ee31d4cf6399.jpg

7_518158e2e087c3199670e869.jpg

Sv: Gångartsbilder konstruktiv kritik 5

Hästen ser myyycket gladare ut när du rider henne. Hon uppskattar nog din hand bättre, för att uttrycka det försiktigt.

Oj, tack! Det tar jag som en väldigt fin komplimang utan att mena något illa mot min vän som rider :)

Av era bilder att döma brukar hästen se ut som att du rider mjukt. Det är den bästa komplimangen man kan få;)

OK, inga kommentarer om ryttaren - blir svårt.

Hästen ser lång och framtung ut och det kan ju bero på ryttarens ovana att rida islandshäst - och det är därför jag tycker att det är svårt att inte kommentera.
Manken är på alla bilder utom den sista lägre ner än korset.

Oj man har ju inte varit inne på buke på 100 år:P
Kul att se och läsa hur alla utvecklas och kämpar på:):)
Å vet ni snart är det sommar!!:) Den har jag längtat efter:):)

Jag har sålt en häst och äntligen hittat en ny:):)
Här kommer ett smakprov från från första gågen på ovalen tilsammans:)
21114_10151449268703167_1280783851_n.jpg

Hoppas bilden kommer med:P va ett tag sen jag försökte mig detta:)

Han behöver stärkas mer å jag behöver verkligen träna på min sits:)
å va gör blicken i backen?? Varför e det så svårt att titta upp? haha

Han behöver stärkas mer å jag behöver verkligen träna på min sits:)
å va gör blicken i backen?? Varför e det så svårt att titta upp? haha

Fin häst, hopriden (eller smickrande vinkel)! Får med sig rygg och bakdel väldigt bra.
Jag antar att du gör som jag: tittar neråt för att se om hästen är kvar under dig:D

Usch, sådana här bilder blir man ju avundsjuk på.

Jag antar att du gör som jag: tittar neråt för att se om hästen är kvar under dig:D

Bästa kommentaren jag läst på länge :laugh:

Min mamma brukar kolla på öronen för att veta vilket humör hennes häst är på hon visar nämligen väldigt tydligt med öronen :p

Hihi måste ju verkligen va så att man kollar så att dom verkligen är kvar där nere:P

Bilden är tagen från en video (kan ju säga att han gick inte så där fint hela video sekvensen) men just där så är baken å ryggen med bra i några steg:):)
Hoppas få lite mer ordning på mig å mer muskler på honom så kanske vi kan få till det så där fint lite längra sträckor:D:D

Jag kan inte se filmen för att ägaren inte gjort den tillgängligt från iPads och mobiler? Viste inte att man var tvungen att ge tillåtelse till de på youtube?

Vill inte kommentera så mycket från bilderna inanan jag sett filmen men det jag funderar på är din sadel om den verkligen passar dig? Det kanske bara är en synvilla, bilderna är ju ganska mörka men den ser trång ut vilket gör att du (speciellt på översta bilden) ser ut att hamna i en väldigt stel och obekväm sits och att du liksom sitter långt ovanför hästen att du inte riktigt kommer ned i sadeln..

Han ser verkligen ut att vara en päääärla!! Riktigt maffig! Längtar inte alls tills jag får testa honom!? :p eller... JO det gör jag!

Ingen aning om hur man gör det tillgänglig för mobil?

Sadeln är för liten för mig, det är en 16". Men eftersom det är inte är min häst finns det inte så mycket att göra åt sadeln :)

Ingen aning om hur man gör det tillgänglig för mobil?

Sadeln är för liten för mig, det är en 16". Men eftersom det är inte är min häst finns det inte så mycket att göra åt sadeln :)

Ne inte jag heller, har aldrig sett den där texten förut :confused:

Jaha ja hade missat att de inte var din häst men då får du bara göra det bästa av situationen :)

Det var svårt att se på filmen, men jag tyckte att det såg lite energilöst och oengagerat ut. Jag skulle vilja se dig rida lite mer, då det ser mest ut som att du åker. Men det är klart det är ju svårt att rida i en för liten sadel.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 202
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 037
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej! Jag skulle verkligen behöva tips och råd gällande min älskade häst. Det är en 9 årig islandshäst som jag haft sen han var 2 år, har...
2
Svar
24
· Visningar
2 576
Senast: Lobelia
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 480
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar