Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du kan väl komma ner och skrika lite på mig! Jag MÅSTE få bättre sits, jag vill sitta som du ju
Du får gärna komma ner och hjälpa mig öht, när vi har en bäddsoffa åt dig så måste du komma ner och trolla lite med mig och hästskrället!
Försöker mig på att kommentera lite! På den här bilden tycker jag att hon ser trevligast ut.
Att en bra form kommer bakifrån är ju allmänt känt, men jag tror du gör rätt i att börja med att försöka få henne att länga på halsen. Jag har arbetat med flera hästar som liksom din Kveikja har varit höga i formen, främst i tölt. Med dessa har jag börjat med övningar som får de att länga på halsen, och förstå att det är bekvämt att göra det. Under tiden det arbetet pågick gick hästarna en del på framdelen och tappade lite aktion, men sen när de väl lärt sig att länga halsen var det lättare att påverka bakbenen och därifrån jobba mot en korrekt form. Och det var först då de började bli riktigt flotta! Att tro att man kan få bakbensaktivitet och korrekt form direkt är bara naivt, så jag tycker inte alls det är någon fara att låta henne vara på framdelen en period om det är en bit på väg mot målet korrekt form.
Försök själv titta så högt upp du kan och sedan försäök böj ryggen frammåt/uppåt men du måste hålla kvar huvudet i samma position.. Omöjligt....
För att du ska kunna köra upp ryggen måste du föra ner nacken och hakan mot bröstet!
Fast med huvudet rätt upp i många år gick hon ju knappast ...
Det har jag ju bildbevis på ..
Det satt snarare i ridningen och inte hos hästen..
Precis. Helt rätt! Därför försöker man få bakdel och rygg att jobba rätt, och då måste hästen böja på sin nacke som resultat av att ryggen kommer upp och baken kommer in. För precis som du säger är det omöjligt att ha kvar huvudet upp i vädret när resten av kroppen jobbar rätt...
Precis så därför måste man först se till att huvudet är nere sedan jobba hästen i andra gångarter än i skritt.
Om hästen slår upp huvudet i traven och inte vill ta ner den är hästen inte redo för trav i form och man bör backa och återgå till att skritta i form och få den mjukna.
Precis så därför måste man först se till att huvudet är nere
Eller så ser man till att dom i första hand arbetar rätt med ryggen och baken så kommer automatiskt huvudet ner i rätt position. Det är i allafall i den ändan jag börjar
Ursprungligen postat av ainasoja:
Eller så ser man till att dom i första hand arbetar rätt med ryggen och baken så kommer automatiskt huvudet ner i rätt position. Det är i allafall i den ändan jag börjar
Precis. För huvudet kan inte vara på fel plats om resten av kroppen jobbar rätt. Så det finns ingen anledning att fokusera på var skallen är.