Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4
Men du har helt rätt. För stiglädrena hade längts av en annan ryttar. Vilket jag inte gillar. Linnes Vas har ställt in dom åt MIG
Så jqag spände mig som fan, vilket givetvis påverkade heeela mig och min sits, och självklart min häst
Kommenterar utifrån det som går att se på bilden.
Det gäller ffa sitsen på ryttaren!
Slappna av i höft och knä - detta leder till en längre skänkel som hamnar i ett korrekt skänkelläge, detta leder OCKSÅ till en mer korrekt sits i själva sadeln - alltså att ryttaren kommer ner mer i sadeln och kan påverka mer med sitshjälper - leder till en känsligare häst.
Detta är viktigt både på lata och pigga hästar, en korrekt sits är A och O.
Lägre händer - läget där händerna är i nu spänner upp hästens hals och sänker ryggen. Detta sker ÄVEN om tygeln inte är spänd vilket man ser tydligt på bilden (utan att faktiskt se hästens huvud).
Hästen i sig ser ut att vara travtaktig, detta hjälps med samlande och mjukgörande arbete för att få hästen att samla sig mer RAKT BAKIFRÅN.
DET I SIN TUR - kräver en ryttare i korrekt balans och sits
Det var lite från mig.
Ta det inte på blodigt allvar, bilden är ju som sagt inte den bästa och hästen är igångsatt precis
Men du har helt rätt. För stiglädrena hade längts av en annan ryttar. Vilket jag inte gillar. Linnes Vas har ställt in dom åt MIG
Så jqag spände mig som fan, vilket givetvis påverkade heeela mig och min sits, och självklart min häst