Gamla TV-program i arkiv?

Lena Furberg

Trådstartare
För väldigt längesedan, måste ha varit på tidigt 70-tal, var jag med i det som då hette Nordnytt, i ett inslag där man hälsade på hemma hos mig där jag satt och tecknade Mulle. Det hade varit SÅ roligt att visa det inslaget för min dotter, men hur hittar jag det? Där måste väl finnas ett arkiv med alla inslag i? Jag har Googlat och Googlat men hittar inget. Nån som vet?

För väldigt längesedan, måste ha varit på tidigt 70-tal, var jag med i det som då hette Nordnytt, i ett inslag där man hälsade på hemma hos mig där jag satt och tecknade Mulle. Det hade varit SÅ roligt att visa det inslaget för min dotter, men hur hittar jag det? Där måste väl finnas ett arkiv med alla inslag i? Jag har Googlat och Googlat men hittar inget. Nån som vet?
Kontakta bolaget som äger kanalen som sände det. SVT har ju ett arkiv, t.ex, så borde ju kunna gå att få tag på via dem. Värt att testa i alla fall.

Jag kollade lite snabbt på https://www.oppetarkiv.se/sok/?q=nordnytt men de verkar inte ha så många avsnitt av Nordnytt men de fyller på allteftersom.

Alltså måste bara berätta hur stor del av min barndom som präglats av dina serier :love: Älskade dom, och älskade hästlivet. Ritade hästar hela dagarna när jag inte läste Min Häst eller hängde i stallet. Du var min idol :p
Tack!!!!! :heart

(Fast i programmet jag funderar över, var jag hemskt pinsam och konstig. Jag ville visa det för min dotter så hon fick se hur awkward hennes mamma var vid den åldern :D )

Liknande trådar

Relationer En av killens pappas kompisar ringde killen och undrade lite. Tydligen är pappans telefon avstängd igen, så han går inte att nå. Går...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 573
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 628
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 515
Senast: Pratsch
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 119
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar