Jag tänker att han är tillräckligt vuxen att få bestämma över vad han ska använda sina pengar till. Om han inte ser ett behov av nya saker tycker inte jag att någon annan ska tjata på honom om det för att passar någon annan bättre med nya saker.Enligt killen så har han råd. Gubben har inte köpt något till sig själv på flera år.
Han var med och betalade hälften när killen installerade en luft/vatten pump. Så jo han har pengar men han är som sagt snål (varför ska man lägga pengar på sig själv typ ).
Har nog missat läsa mycket att hinna med så kanske ramlat mellan stolarna.
Kylen å spisen han har funkar men är i väldigt dåligt skick. Spisen har trasiga plattor. Bara två som går att använda men ingen risk gubben gör det. Micron används flitigt istället.
Kylskåpet fungerar men är på ålders höst och har sett sina bättre dag, så det funkar ett tag till men bör bytas snart.
Spisen är mer akut än kylen, men killen va inne på att försöka ta båda samtidigt, men vet inte hur det blir, inte jag som bestämmer.
Jag blev själv rädd för spisen när jag råkade använda en av de trasiga plattorna utan att veta om det då och svart rök kommer från plattan. Stängde av snabbt och bytte platta.
Tyvärr är det väl också så att det finns rätt lite att göra om han är klar i huvudet och vill sitta framför TVn hela dagarna, så att tvinga på honom hemtjänst och annat och kalla honom snål för att han vill klara sig själv känns inte som rätt väg fram.