Singoalla
Trådstartare
Jag har alltid varit en person som föredrar förhållanden med både sexuell och känslomässig exklusivitet. Men jag har aldrig kunnat svara på varför. "Det känns bäst så", är ett naturligt svar. Men jag kan inte sätta fingret på varför. Vad tror ni, hur kommer det sig att de flesta människor vill ha den typen av exklusivitet i ett förhållande? Varför känns det bäst att enbart dela sex och stark kärlek med en person? Är det så krasst att vi människor är egoistiska och vill ha någon form av ägandeskap över den vi älskar, eller finns det en djupare förklaring än så? Blir kärleken och intimiteten starkare om man enbart delar den med en person?
Kan det vara så att logiken egentligen talar för att det skulle vara bättre med fler partners (frihet, valfrihet, variation mm) men att de mänskliga faktorerna talar för exklusivitet (egoism, svartsjuka, rädsla för att förlora den man älskar till någon annan, känsla av intimitet och unicitet)?
Vad tror ni?
MVH Nicke Nyfiken
Kan det vara så att logiken egentligen talar för att det skulle vara bättre med fler partners (frihet, valfrihet, variation mm) men att de mänskliga faktorerna talar för exklusivitet (egoism, svartsjuka, rädsla för att förlora den man älskar till någon annan, känsla av intimitet och unicitet)?
Vad tror ni?
MVH Nicke Nyfiken