Sv: Främsta skillnaden
Jag pratade inte om årgångtävlingar utan om vad som ingår i respektive tävlingsklass.Men det finns inget som säger att man måste följa årgångstävlingar.
Klart det inte är bra att rida i nedförsbacke. Vem har sagt det?? Pratar vi om samma sak?Man bör bli klar med att få den sk. nedåtsökningen mkt fortare.
För det är inget vidare att rida i nerförsbacke alltför länge- hela tiden.
Jag förstår inte nu. Vad menar du är att börja i fel ände?Jag tycker att det är att börja i fel ände, för en lösgjord häst söker sig dit om den jobbats rätt- om man inte hindrar den.
Detta har jag inte pratat om alls. Svarar du någon annan??att rida kravlöst (dock under ett tempo där hästen arbetar genom kroppen)på volter o serpentiner samt att se till att man formar den- ger det. Ryttaren kan visa vägen. När hästen bär sig bör man dock inte lägga ner den för mkt så att den återigen tappar balansen. Det är ryttarens uppgift att inte sätta den på Pottan o övervaka- vad som är på G. Visst kan det vara svårt, men då kan man sakta av o sätta igång igen- börja om från början- hela tiden. till slut ger det sig.
Där är vi helt överens. Allsidig träning är en förutsättning för psykisk och fysisk utveckling.Allsidigt arbete ger oxå en bättre total