Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De ljuva åren- var
Tävlingarna förr gjorde att jag var tvungen att vara disciplinerad. Ja jag behöver den moroten Vi är alla olika
Min hovis slutade att rida helt efter ett tag som motionsryttare efter att han lagt tävlingarna åt sidan- jag förstår honom.
Nu blir det säkert ramaskri från båda håll, för det finns så många åsikter om detta, men jag generaliserar vilt nu, ta det med en nypa salt:Vad tycker Du är främsta skillnaden på klassisk dressyr och "vanlig" dressyr (tävlingsdressyr?)
?
Här ska inte halshuggas vi diskuterar ju- kuul.
Om du tränar för ngn modern dressyrtränare IDAG, så delar de oxå upp hjälperna. Gas o broms.
Den domare du troligen pratade med dömde mer mediokra ryttare som jag.
De flesta andra domare som jag har pratat med, anser att standarden har höjts rejält- i själva ridningen.
Jag vet inte om ridpassen är tillräckligt för att bygga upp ngn styrka.
Det behöver inte vara djurplågeri för att hästen svettas- jag gör så oxå
Ett visst mått av högre hjärt o muskelfrekvens är nödvändigt för att saker så småningom ska kunna ske med lätthet. En häst är inte en människa- byggd för arbete.
Sen ska man givetvis ha omväxlande arbete o olika hård träningsgrad-planerad träning.
Sen är det inte bara NH- folk som har god ordning på sina men hästarna får ha en åsikt- personlighet
Varför hänger ni på det här forumet och inte på dressyr tex... eller tvärt om
Tävlingsdressyren bygger på klassisk dressyr Undrar om du menar
akademisk ridkonst dvs AR vs tävlingsdressyr?