Framhoppning utomhus?

Sv: Framhoppning utomhus?

Nu har hon piggat på sig igen, så vi tror att det var lite B-vitaminbrist, eller att Betforen var lite sur så att det var därför hon inte åt, för nu äter hon med god aptit igen :) så kanske blir det av ändå.
Vilken Uffe är det du tränar för?
btw, lycka till med körkortet, jag har haft mitt i 5 dagar ;P hehe. men har inte vågat köra häst än, bara spån :P

vad skönt o höra att nii är på bättringsväg.
Uffe är Ulf Johansson.

Grattis till körkortet :D

jasså, honom har jag ridit för förut, han är skitbra ju :)
tackartackar ;)

*kl*
Fan det är ju världens snöstorm ju. Hur i hela friden ska vi kunna rida fram ute på lördag. Jag funderar på att stryka mig...

Okej, skönt att det inte var nått värre! :D

Ja, vi får hoppas på det. Jädrans vad arg jag blir om jag inte klarar det! Men hästen vågar jag nog inte dra förens till sommaren ändå ;) :D

Va i december? Usch vad läskigt! :D

Hur gick det på träningen då? Toppform till helgen nu?? ;)

Usch det är super tråkigt! Slutade snöa här igår kväll. Så man hoppas att det blir lite sol nu, så det smälter bort lite. :D

Jag kan inte påstå att de är någon toppform här efter träningen igår..:crazy:
Hoppade en bana på 110 och vi tog oss ju igenom utan rivningar men ja började fippla och strula o ha mej så de blev liksom inget flyt.
Men ett dåligt genrep innebär väl succe när de gäller??:D :cool:

nä men tror de blir br ai bollnäs. ja skärper till mej på tävling o rider okomplicerat istället för o börja fundera som jag gör på träning:angel:

Dessutom körde jag fast med trailern i backen upp till klubben. snorhalt. bara stod o spann.. :mad: så dom fick komma o dra upp mej :angel:
måste kanske skaffa en 4-hjulsdrift... eller så kan ju våren komma så min stackars bil får fäste på vägarna:idea:

Precis så blir det för mig med. På tävlingarna blir man mer fokuserad på att RIDA, istället för att tänka på missarna man gör.

Går säkert jätte bra! :D

Men typiskt! Ja, fyrhjulsdrivft är bäst! :D
Har sån tur att pojkvännen har sin jobbarbil på helgerna också. En riktig dragbil ;)

Såg att det skulle bli LITE sol över oss i hälsingland idag, så vi hoppas att det kanske smälter lite granna iallafall ;) :D

ja vi hoppas att de smälter lite.. men tycker mest att de snöar hela tiden. Mad

ja 4 hjulsdrift är de enda rätta egentligen , får se om vi lyckas köpa oss nån sån nästa gång.

sarabacklund skrev:
Okej, skönt att det inte var nått värre! :D

Ja, vi får hoppas på det. Jädrans vad arg jag blir om jag inte klarar det! Men hästen vågar jag nog inte dra förens till sommaren ändå ;) :D

Är ju inte hela världen om man inte klarar det, jag blev pissnervös och gjorde bort mig två gången innan jag lyckades få allting rätt och klara det :o

angående fyrhjulsdrift så är det ju egentligen det enda rätta! har fastnat x antal gånger på våran uppfart(hata våran branta och hala uppfart) och blivit tvungen att lasta ur hästen för att sedan lasta på vägen :P
o det är ju faktiskt mindre trevligt ;)

ja de är inte alls trevligt. jag hade ju tur jämfört med tjejen som kom i gruppen efter . Hennes bil började kana baklänges o var på väg ner i diket. så dom fick lasta ur I diket för dom kom ingenstans.
så hästen fick bara ur rakt ner i ett snöfyllt dike så han ramlade ihop i diket..
men han klarade sej oskadd. snö är mjkut :P

shit, har ni branta backar eller vad :eek:
har hört några skräckhistorier om hästar som fått kliva ut i diken förut, men som du sa det är tur att snö är mjukt att ramla i ;)

hade vi råd skulle familjen hemma inte tveka att köpa en fyrhjulsdriven bil, men vi har precis köpt en hästgård så pengarna är lixom slut nu :(

ja vi har precis byggt stall så våra pengar e oxå slut annars hade de blivit en 4 hjulsdrift. men snart är de vår så då behöver vi inte oroa oss om hala vägar.

Nä vi har inte så jättebrant backe men de var verkligen snorhalt.
riktig isgata med nån cm snö ovanpå så dubbarna fick inte nå grep i halkan utan de greppa i snön o snön gled på isen.
Min bil kanade oxå bakåt men då hade vi redan fått ur hästen som tur var.

Aha. ja, det är ju himla lurigt nu när det smälter/fryser om vartannat, lägtar sååå till barbark! :D

jag längtar oxå till barmark.
har plumsat djupsnö med en av hästarna idag.. gick nästan till magen ..

Nu hörrni måste jag berätta nått tråkigt!
Hästen har blitt sjuk. Blödde näsblod efter att jag red i torsdags, och nu hostar han som aldrig förr. Så det blir inge tävlade för mig :mad:

Precis när det är dags ska han se till att bli sjuk, den dummern!

Men som plåster på såren kommer jag och hejjar på er! :D
SKa jobba i cafeterian med Mamsi lite också, så vi ses nog ändå! :D

Ses imorrn! ;)

Stopp ett tag:smirk:

Uffe ska väl komma te S-hamn åxå? Sara gissa vem som ska va me? Syrran å cross:) hehe! brukar bli skoj då!
Kanske skulle ha vart me på dallas ja å;)
nämen i sommar må du följa me mej ut i terrängen, ja måste ju våga i sommar lr hur? Pröva lite så dallas blir glader:)
Fast de kommer gå hemskt fort:crazy: du hjälper mej va?:angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 573
Senast: MiaMia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
702
Senast: cassiopeja
·
Relationer I morgon börjar jag jobba efter semestern igen och jag kan inte lämna min mamma ensam en hel dag, eller knappt ens ett par timmar. Jag...
26 27 28
Svar
544
· Visningar
90 334
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar