Sv: Frågor och seriösa diskussioner ang barfotametoder samt hovproblem i allmänhet. del 6
Traktens snabba tillväxt kan va ett symtom..har du tänkt i de banorna
Bov i dramat tänker jag inte spekulera i ..hoppas du kan få tag i en duktig hovslagare och veterinär för rådfrågning/hjälp snarast och att de kollar hästen i verkligheten,det är lätt att bli hemmablind.
Lycka till.
Jag tycker du gör helt rätt i att konsultera en veterinär och hovslagare.Geisli skrev:Har en 32 årig shettisdam (med ben vridna åt alla håll) som har en tämligen diger fånghistorik långt bak i tiden. Sista lättare anfallet skedde för ett år sedan efter att varit helt symtomfri 3.5 år.
Jag länkar här nedan till ett album där jag visar (lite halvdåliga) bilder på hennes hovar för att visa senaste verkningen. Målet med denna verkning var att avstyra den "fånggång" hon lagt sig till med sista veckorna. Trakterna har nämligen vuxit sig högre än jag märkt, så just trakthöjden har jag förstått är boven i dramat.
Hon har mig veterligen inte fång i dagsläget, men jag misstänker något kroniskt eller om trakthöjden kunnat orsaka belastningsfång? Står som ett frågetecken. Kanske blir det en veterinär fråga utav det, det får hovslagaren avgöra.
Traktens snabba tillväxt kan va ett symtom..har du tänkt i de banorna
Bov i dramat tänker jag inte spekulera i ..hoppas du kan få tag i en duktig hovslagare och veterinär för rådfrågning/hjälp snarast och att de kollar hästen i verkligheten,det är lätt att bli hemmablind.
Lycka till.