E
emindy
Sv: Frågor och seriösa diskussioner ang barfotametoder samt hovproblem i allmänhet. del 5
Hmm
Först och främst skulle jag vilja ha svar på en fråga som jag inte anser fått något bra svar; Hur länge har hästen gått barfota och när uppkom detta problem? Vad är det för underlag i ridhuset mer exakt, hur "djupt" är det?
Varför reagerade ingen innan det hann gå så långt???
Varför skoddes hästen då den inte var öm? Det går att plasta tån med bland annat Super-fast för att ge ett slitskydd utan att för den skull behöva sätta på en sko. Då tån ändå plastades (bara för att ge ett normalt intryck?) kändes det som lite overkill att även sätta på en järnsko.
Men det är ju bara jag...
Hmm
Först och främst skulle jag vilja ha svar på en fråga som jag inte anser fått något bra svar; Hur länge har hästen gått barfota och när uppkom detta problem? Vad är det för underlag i ridhuset mer exakt, hur "djupt" är det?
Varför reagerade ingen innan det hann gå så långt???
Varför skoddes hästen då den inte var öm? Det går att plasta tån med bland annat Super-fast för att ge ett slitskydd utan att för den skull behöva sätta på en sko. Då tån ändå plastades (bara för att ge ett normalt intryck?) kändes det som lite overkill att även sätta på en järnsko.
Men det är ju bara jag...
stuv skrev:Hej.
Nä, det är inget fel på den hästen, förutom att bakhovarna var lite korta. Kanobra hornkvalite, inget hovöm, mjuk å fin "åt alla håll" i bakkärran.
Tyckte bara att det va ett bra exempel på att en del faktiskt behöver skor, eftersom en del tidigare inlägg här i barfotatråden har försökt påvisa motsatsen, dvs att alla kan gå barfota och att ju mer hoven slits, ju fortare växer den...
nephthys är inne på rätt linje i sina funderingar om att en del hästar inte lyfter sina bakben så högt när de "springer och maskar".
Mvh Stuv