S
SO Hovslagare
Sv: Frågor och seriösa diskussioner ang barfotametoder samt hovproblem i allmänhet. del 5
Dom kan det inte så bra dom heller det är det väl ingen som kan.
Men dom är mycket duktiga på att visa upp och marknadsföra sig.
Det är det som ger genomslagskraft i hästsverige.
Det är inte så att alla veterinärer håller med om allt dom säger
jag har hört en hel del kritik från Vet med väldigt mycket klinisk erfarenhet.
Det jag vänder mig emot är att man har hoppat mellan olika behandlingsmetoder för fång, inte så att man behandlat hästarna individuellt utan att man under de sista tre åren har provat olika metoder under olika perioder, med mycket varierande resultat.
Gör man så här så tycker jag det börjar likna forskning och det har man inget tillstånd för. Dessutom så tycker jag att man om så är fallet måste dom upplysa hästägarna om att det forskas på deras hästar. Jag säger inte att det är forskning som pågår men det är i allafall inte alltid vedertagna behandlingsmetoder.
hovis skrev:Tog du upp det med Chris i dag och vad sa Owe ang. detta problem och har du snackat med Hovis mäster själv ang. deras synsett på rehabeliteringen och vad som du som vanlig hovis kan bättre än en som innehar Mästar brevet??
Nu gör du förmodligen mer än mig nyfiken avseende åtgärder vid fång då du tydligen behärskar detta område bättre än både Chris,Owe samt Micke.
Berätta gärna.
Dom kan det inte så bra dom heller det är det väl ingen som kan.
Men dom är mycket duktiga på att visa upp och marknadsföra sig.
Det är det som ger genomslagskraft i hästsverige.
Det är inte så att alla veterinärer håller med om allt dom säger
jag har hört en hel del kritik från Vet med väldigt mycket klinisk erfarenhet.
Det jag vänder mig emot är att man har hoppat mellan olika behandlingsmetoder för fång, inte så att man behandlat hästarna individuellt utan att man under de sista tre åren har provat olika metoder under olika perioder, med mycket varierande resultat.
Gör man så här så tycker jag det börjar likna forskning och det har man inget tillstånd för. Dessutom så tycker jag att man om så är fallet måste dom upplysa hästägarna om att det forskas på deras hästar. Jag säger inte att det är forskning som pågår men det är i allafall inte alltid vedertagna behandlingsmetoder.