H
hovis
Sv: Frågor och seriösa diskussioner ang barfotametoder samt hovproblem i allmänhet. del 5
Nu förstår jag inte riktigt men om jag tror att du menar den gamla "militärskoningen" är jag lite rätt ute på det då??? Nej det kan inte vara så då den inte är specifik för Sthlm, däremot så kan man i vissa delar av landet än i dag se den vilket är skrämmande.
Varför drogs skorna tillbaka så hårt att tåväggen blev deformerad??? Jag har aldrig sett en häst trampa av sig en sko i tådelen.
Kan du förklara lite bättre, jag fattar inte alls vad du surrar om.
Susan skrev:Det har också till viss del handlat om en "stil" som var relativt vanlig på 'medeltiden' i Sthlm när hovisar som var rädda för tappskor satte på för små skor och drog tillbaka dem
så till den mildla grad att tåväggen blev deformerad.
Nu förstår jag inte riktigt men om jag tror att du menar den gamla "militärskoningen" är jag lite rätt ute på det då??? Nej det kan inte vara så då den inte är specifik för Sthlm, däremot så kan man i vissa delar av landet än i dag se den vilket är skrämmande.
Varför drogs skorna tillbaka så hårt att tåväggen blev deformerad??? Jag har aldrig sett en häst trampa av sig en sko i tådelen.
Kan du förklara lite bättre, jag fattar inte alls vad du surrar om.