Förtvivlad...

Sv: Förtvivlad...

Mina första 2 barn växte dåligt och föddes litet för små eftersom jag "körde på" som vanligt.

Fast om jag fått lära mig rätt, och jag bodde i princip på MVC med UL över magen pga liten bebis, så har flödet i navelsträngen som förser bebisen med föda och gör att den växer, ingenting att göra med hur aktiv man är.

Att vissa graviditeter kräver vila vet jag allt om, jag är inte skapt för att bära barn. Själv klarade jag inte av att köra på som vanligt då jag praktiskt taget levde med huvudet i en spyhink, svimmade kostant och hade så dåliga järnvärden att de hotade att lägga in mig.

Det min BM menade var att om man får ett missfall av att göra något kroppen är van vid, när man är "fullt frisk gravid", så är det fostret troligtvis inte friskt och något kroppen skulle gjort sig av med i alla fall.

Mina barn hade inget problem med flödet.
De hade tillväxtproblem p.g.a. att jag brände för mycket energi på annat.
De växte om jag höll mig lugn.

KL

:(

Nu är det klart... Vi har fått jobbet så nu blir d turné m Lena o Orup... Eventuellt blir vi 2 som delar på det, men det gör det samma för det är över 30 stopp (från söder till norr). Plus att den andra typ kan 7 stopp där vi förmodligen behöver vara båda två...

Skjut mig.

Nej. Här skall ingen skjutas !

Du måste ta dig egenom detta eller så måste du säga upp dig.

Finns det NÅGOT som kan underlätta för dig ? Tänk nu skarpt efter allt som kan göras på ett positivt sätt.

Nej. Här skall ingen skjutas !

Du måste ta dig egenom detta eller så måste du säga upp dig.

Finns det NÅGOT som kan underlätta för dig ? Tänk nu skarpt efter allt som kan göras på ett positivt sätt.

Jag har precis pratat med BM o Försäkringskassan.

Hon på FK var supertrevlig o hjälpsam. Hon förstog inte alls hur min arbetsgivare kunde vara så ohjälpsam. "Till o med bada i bubbelvatten anses vara bullrigt, hur kan du då stå på en konsert flera dagar i veckan i 2 månader...", säg det. Berättade lite om hur jag har jobbat o hon tyckte det lät som att jag hunnit få SGI.

BM tyckte inte att jag skulle lyfta tungt alls o borde kanske säga upp mig men kolla upp så att det blir rätt med SGI osv, vem ska jag ringa för att dubbelkolla så jag har SGI? Har postat min arbetshistoria nedan om nån vågar sig på att svara. Måste ju givetvis anmäla mig till arbesförmedlingen dag 1. O andra sidan, vem vill anställa mig när jag ska ha barn om 6 månader..?

Alltså underlätta på turnén eller arbetslivet öht? Turnén ser jag bara som en jobbig sak fyskiskt o psykiskt och kan inte tänka mig att något skulle göra det lättare... Ha alla spelningar i sthlm? Eller be Lena o Orup med band att inte spela hög musik?

Jobbhistoria:

(så jag själv kommer ihåg när jag ej har min CV här..)

Studenten togs sommaren 2003
Butik Augusti 03-Jan04
Ridskola Jan04-Jan05
Praktik Jan05-April05
Sommarjobb Maj05-Aug05
Sept 05- jobbade ett par veckor på lager.
Godisaffär Okt 05-Dec05 (svart..)
Lager Jan06-Juni06 (ledig hela Juli)
Lager + Butik Augusti 06-Oktober 07.
Taxichaufför Oktober 07- pågående (sitter dock på kontor 1/vecka ist) Fast.
April 08- pågående. Mitt andra nuvarande jobb.

Ändrar lite:

Studenten togs sommaren 2003
Butik Augusti 03-Jan04
Ridskola Jan04-Jan05
Praktik Jan05-April05
Sommarjobb Maj05-Aug05
(Inskriven på arbetsförmedling Aug-Dec säkert lite glapp i början.)
Sept 05- jobbade ett par veckor på lager.
Godisaffär Okt 05-Dec05 (svart..)
Lager Jan06-Juni06 (ledig hela Juli)
Lager + Butik Augusti 06-Oktober 07.
Taxichaufför Oktober 07- pågående (sitter dock på kontor 1/vecka ist) Fast.
Maj 08- pågående. Mitt andra nuvarande jobb.

Kontakta arbetsmiljöverket bums! Tvingas du ut på turné och du läste ju föreskrifterna så kommer ditt jobb att få betala böter för att du jobbar och inte bli avstängd/omplacerad.

Kontakta arbetsmiljöverket bums! Tvingas du ut på turné och du läste ju föreskrifterna så kommer ditt jobb att få betala böter för att du jobbar och inte bli avstängd/omplacerad.

Det roliga är att mitt jobb skiter i det totalt. Jag kommer bli uppsagt, punkt. Han har så mycket pengar så böter rör honom inte i ryggen, om så företaget skulle gå i backen skulle han bara starta ett nytt.

Du har SGI men eftersom ditt taxi-jobb gav så dåligt betalt kansk det drar ner SGI avsevärt? Ring FK och be dom preliminärberäkna?

Fast i din sits tycker jag du ska prioritera hälsa före pengar!

Är du med i a-kassan? Se då till att bli uppsagd, inte säga upp dig, säger du upp dig får du väl flera månader utan a-kassa i "straff"?

Jag skulle kontakta facket, arbetsmiljöverket eller läkare? Kanske en läkare kan göra intyg att du inte får utsätta dig för si och så och det måste din arbetsgivare ta hänsyn till eller säga upp dig.... (våga chansa?)

Jag tror FK kommer räkna din SGI på vad du tjänat under senaste året (inkl ditt taxijobb) ring och fråga hur dom skulle räkna i just ditt fall? Mig räknade dom min timlön inkl ersättningar och gångrade med 2080 timmar. Jag jobbade aldrig heltid utan var timanställd, hade bara jobbat 4 mån, var inskriven som arbetssökande samtidigt och då räknas det som heltidsjobb.

Men om du blir UPPSAGD, Borde inte det då "trygga" ditt sgi?
Det är ju en sak om man säger upp sig själv från ett jobb, men om du blir uppsagd är det ju inte ditt fel..
Bara en tanke.

Hittills i år (från jan) har jag tjänat 140800:- brutto. Taxilönen drog ju ner det en bit! Har försäkringskassan siffror eller hur fungerar det? Jag är inte med i a-kassan *idiot, idiot, idiot*.

Ja absolut, det enda är att jag inte vill vara utan pengar i 6 månader o sen få minimum på föräldrarpenningen när man har jobbat såpass mycket som jag har gjort... Hade dubbla jobb där ett tag osv.

Jag har precis dragit iväg mail till arbetsmiljöverket o sen har jag frågat en doktor online till o börja med, så man har nåt att gå på för att ev gå vidare.

Vad bra du hade det med ditt jobb o hur dom räknade ut!

Men om du blir UPPSAGD, Borde inte det då "trygga" ditt sgi?
Det är ju en sak om man säger upp sig själv från ett jobb, men om du blir uppsagd är det ju inte ditt fel..
Bara en tanke.

Jag har ingen aning, frågade nog inte rätt frågor till FK om det är dom som har koll på sånt?

Du kontaktar FK om din inkomst. Sen dubbelkollar de med din arbetsgivare. Men vet inte hur det funkar om man inte är anställd.

jag hade 202.000 i SGI bra gjort med tanke på att jag aldrig fått ut mer än 8.000 på en månad i lön och med fp eller sjukpenning fick jag ut ca 10 :rofl: Jag hade tur som omedvetet skyddat mig och garderat mig genom att söka jobb samtidigt som jag timjobbade.... och att jag aldrig haft en enda glappdag...

Det finns inga jobb du kan hugga in på du bor ju i storstan där kryllar det av "skitjobb" (men som kanske är bättre än dra på turné?) Ta liksom vad som helst som ökar på ditt SGI?

Gör som mig? Timanställd och var inskriven på AF-samtidigt?

Hoppas det ska ordna sig!!!!

jag hade 202.000 i SGI bra gjort med tanke på att jag aldrig fått ut mer än 8.000 på en månad i lön och med fp eller sjukpenning fick jag ut ca 10 :rofl: Jag hade tur som omedvetet skyddat mig och garderat mig genom att söka jobb samtidigt som jag timjobbade.... och att jag aldrig haft en enda glappdag...

Det finns inga jobb du kan hugga in på du bor ju i storstan där kryllar det av "skitjobb" (men som kanske är bättre än dra på turné?) Ta liksom vad som helst som ökar på ditt SGI?

Gör som mig? Timanställd och var inskriven på AF-samtidigt?

Hoppas det ska ordna sig!!!!

Jag kan ju alltid köra taxi :angel: Nej fy. Jag har kontaktat mitt gamla jobb får vi se vad dom säger...

Jag hoppas också att det ordnar sig, det här är ingen hit!

KL:ar mig själv.

Vaknade inatt av att jag inte kunde andas, det var så himla obehagligt! Jag har aldrig varit med om nåt liknande, är helt skakis fortfarande :crazy:. Vet inte alls om det har nåt med situationen att göra men otäckt var det!

Min make fick hem ett papper hans arbetsgivare fick fylla i och skicka in. Mitt jobb har typ "direkt kontakt" med FK eftersom de är så många anställda.
Har ni inte något lönekontor du kan ringa till?

Har du kollat på FK om de har någon info-träff där du bor? De brukar ha de rätt ofta.

Jag vet många som inte alls klarar av att ligga på rygg för bebisen trycker så på organen och framför allt kroppspulsådern.

Min make fick hem ett papper hans arbetsgivare fick fylla i och skicka in. Mitt jobb har typ "direkt kontakt" med FK eftersom de är så många anställda.
Har ni inte något lönekontor du kan ringa till?

Har du kollat på FK om de har någon info-träff där du bor? De brukar ha de rätt ofta.

Jag vet många som inte alls klarar av att ligga på rygg för bebisen trycker så på organen och framför allt kroppspulsådern.

Jag har lite mailkontakt m FK nu så får vi se hur det löser sig, jo lönekontoret är på andra sidan gatan. Mitt andra jobb är det jag som fixar löner på.

Nä har inte kollat efter info-träff, kanske blir läge om jag inte blir klokare av mailsvaret.

Jag låg på rygg innan o ligger på rygg nu så jag vette sjutton om det var det. Kanske? :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
648
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 625
Senast: Anonymisten
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 504
Senast: corzette
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka