Försöker hitta en ny identitet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror du har svaret där. Han har använt ditt namn i 40 år. O hur länge har du använt ditt nya? Jag tänker..ge det lite tid. Jag förstår att det inte känns bra att höra det gamla namnet. Men jag tror inte han gör det av ondo. Eller tror du det?
Jag hoppas inte han gör det, vi hade ett djupt samtal om det.
 
Tror du har svaret där. Han har använt ditt namn i 40 år. O hur länge har du använt ditt nya? Jag tänker..ge det lite tid. Jag förstår att det inte känns bra att höra det gamla namnet. Men jag tror inte han gör det av ondo. Eller tror du det?
Absolut ge det lite tid men hur ofta ska man behöva påminna en vuxen människa?
Säger han konstant @Tranan s namn fel är det inte schysst. Händer det ibland eller om han rättar sig hade jag också varit mer förlåtande.
 
Tror du har svaret där. Han har använt ditt namn i 40 år. O hur länge har du använt ditt nya? Jag tänker..ge det lite tid. Jag förstår att det inte känns bra att höra det gamla namnet. Men jag tror inte han gör det av ondo. Eller tror du det?
Det kan ju finnas en poäng i att inse, även som transperson, att det inte bara är man själv som har en process att ta sig igenom.
 
Jag hoppas inte han gör det, vi hade ett djupt samtal om det.
Om du tänker logiskt. Du har ju känt människan i 40 år…
Absolut ge det lite tid men hur ofta ska man behöva påminna en vuxen människa?
Säger han konstant @Tranan s namn fel är det inte schysst. Händer det ibland eller om han rättar sig hade jag också varit mer förlåtande.
Ja, ge det tid. Schysst eller inte. Många byter efternamn o det tar tid innan omgivningen helt har lärt om sig.
 
Om du tänker logiskt. Du har ju känt människan i 40 år…

Ja, ge det tid. Schysst eller inte. Många byter efternamn o det tar tid innan omgivningen helt har lärt om sig.

Det är så jag ser det.
Jag tänker att det här är lite viktigare än att säga fel efternamn, men förstår också vad du menar när jag läser de här inläggen ihop eller vad man säger :)
 
Helt klart är det en process för alla, synd bara att man mår dåligt av att höra sitt gamla namn så mycket.
Det ligger ju mer på dig o bearbeta, tänker jag. Jag förstår dock att det är skört o huden kanske inte är så befäst än. 🙂

Som med allt nytt här i världen. Det är skört först o lite hudlöst för att sedan bildas en skorpa o få mer skydd när hudlagren etableras. 🙂
 
Det ligger ju mer på dig o bearbeta, tänker jag. Jag förstår dock att det är skört o huden kanske inte är så befäst än. 🙂

Som med allt nytt här i världen. Det är skört först o lite hudlöst för att sedan bildas en skorpa o få mer skydd när hudlagren etableras. 🙂
Vi vet ju inte heller vad kön så att säga står för, för vännen. Det kan ju vara omskakande för hen, av olika skäl.

Om rätt namn genast är så viktigt att man kan offra en vän sedan 40 år, så är det väl det. Men.
 
Vi vet ju inte heller vad kön så att säga står för, för vännen. Det kan ju vara omskakande för hen, av olika skäl.

Om rätt namn genast är så viktigt att man kan offra en vän sedan 40 år, så är det väl det. Men.
Exakt. O vi vet ju inte hur mkt tankar el känslor som den kompisen hade…under mötet. Som denne inte visade. Eller framkom det @Tranan ? Kompisen kan junha en jätteprocess inom sig, den som du @Tranan redan har haft.
 
Vi vet ju inte heller vad kön så att säga står för, för vännen. Det kan ju vara omskakande för hen, av olika skäl.

Om rätt namn genast är så viktigt att man kan offra en vän sedan 40 år, så är det väl det. Men.
Det är absolut inte lättvindigt som jag funderar att släpa relationen med en 40 år gammal vän.
Det är svårt att förklara hur jobbigt det blir att man inte kan lära någon att säga ens nya namn under 10 dagar när man flera gånger under varje dag ber dem använda en nya namn. det är så upprivande och det förstör ens självbild,
 
Jag tänker nog ändå att är man lite medveten om vad det kan betyda för en transperson att bli tilltalad med önskat namn och pronomen så borde det vara en process man själv påskyndar, nu verkar de ju också umgåtts hufsat intensivt vilket borde hjälpa. Förstår att det är svinjobbigt @Tranan
Det är svin jobbigt även utan att någon deadnamar en.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 076
Senast: MML
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 965
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 989
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
647
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp