Tycker bivax med propolis är överlägsen på läppar som är torra, ringblommssalva är även det bra men för mig men inte bäst.
Gör själv så snålar inte med propolisen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror också att det är olika. När mina läppar blivit torra så börjar de spricka och blöda om jag inte smörjer med något som ligger kvar.Har insett att folk är väldigt olika gällande hur de vill att det ska bli på läpparna. Jag vill att läppsylet liksom absorberas ganska snabbt, typ som hudkräm. Andra gillar att det ligger kvar på läpparna länge.
Body shop hade ett jättebra förut men det finns inte kvar. Senast köpte jag därifrån i hampaserien, helt ok
Vart köper du propolis ifrån?Tycker bivax med propolis är överlägsen på läppar som är torra, ringblommssalva är även det bra men för mig men inte bäst.
Senaste åren från egna bin och innan dess från en som hade kupor på grannens mark.Vart köper du propolis ifrån?
Tack för tipsen ! det får bli att fråga någon lokalSenaste åren från egna bin och innan dess från en som hade kupor på grannens mark.
Rekommenderar att fråga på den lokala biodlarföreningens FB sida.
Vet att det säljs lite här och var så som på etsy, ebay mm men hade inte vågat lita på att inget annat är inblandat med tanke på fusket som finns inom honung och drottninggele.
Jag tror också att det är olika. När mina läppar blivit torra så börjar de spricka och blöda om jag inte smörjer med något som ligger kvar.
Försvarets (stiftet, inte den på tub) funkar ok men Burts bees (den med honung) är det enda som verkar länge på mig och som någotsånär snabbt räddar trasiga läppar. Har provat i princip alla vanliga märken. Lypsyl och vaselin gör saken mycket värre än att inte smörja alls.
Samma här. Köpte den ffa till dottern efter noga utforskande i diverse föräldragrupper på facebook. Oerhört dryg och man behöver inte alls smörja särskilt ofta. Ibland räcker det som punktbehandling vid nägot tillfällle bara (till skillnad från andra läppcertat som man får ta regelbundet ), men undet den värsta perioden på den torraste vintern tar vi den kanske 1-2 ggr/dag och då hålls läpparna jättemjuka och fina.Jag tycker Decubal Lips & Dry spots balm är oslagbar. Den kostar därefter, men väl investerade pengar och den är dryg.
Det kan säkert vara så att både kost och sömn kan påverka. Kosten har jag bra koll på. Om jag inte hade haft det hade mina läppar kanske varit ännu värre. Huga!Nu så skall jag vara på tvärs.
Jag räknade noga ut min kost och sedan dess så behöver jag inte smörja mina läppar längre.
Jag var faktiskt mycket förvånad över det.
Störst påverkan hade ett noga uppmätt dagligt intag av C-vitamin.
60 mg.
Samma härJag gillar Burt's Bees.
Brukar också använda locobase repair på läpparna då och då. Good stuff!Jag kör på Locobase Repair när jag lägger mig blir ju lite vit av den.
Fick nå mysko torra läppar tidigare i höst, och köpte då på mig Aquaphor SOS lip care. Och vaselin. Bägge nice på olika sätt.
Kört försvarets läppsmors i tub annars.
Men, helt klart skönast va hydrokortisonet läkarn rekkade för att se om det skulle hjälpa
Ibland kan det hjälpa mig att dricka mycket vatten tex, men ibland är det bara kört.Nu så skall jag vara på tvärs.
Jag räknade noga ut min kost och sedan dess så behöver jag inte smörja mina läppar längre.
Jag var faktiskt mycket förvånad över det.
Störst påverkan hade ett noga uppmätt dagligt intag av C-vitamin.
60 mg.
Iofs är det ju så att om man är tex extrem torr om händerna eller ansiktet och smörjer med vissa effektiva krämer så svider det något så in i norden. Men det blir ju bättre, en del av orsaken till svedan är ju att man var så torr, så nästa gång svider det mindre (har haft unge med supertorra händer och har själv haft ibland). Säger inte att det är så med dina läppar.Tack för alla tips! Jag startade tråden för att få tag i det ultimata läppceratet, men av den här tråden att döma så är det mer personligt än så. Jag börjar luta åt att jag kanske är överkänslig mot något ämne eftersom vissa cerat gör ont. Ska nog försöka att hålla det så naturligt som möjligt…