Vad gör man med sina barns förskräckliga kompis??? Igår hade vi en tjejkompis åt storebror här hos oss. Ungarna är nästan jämngamla och kommer att gå i samma klass under (nästan) hela sin uppväxt. Det var första gången tjejen var hos oss för att leka, storebror har varit hos henne några gånger och dom trivs tillsammans men... vilken unge... hon ifråga satte ALLT och allt skulle vara "rättvist" dvs till hennes fördel Vi hade "ponny ridning" och trots att jag förklarade x antal gånger att hon får inte rida själv (ungen kan inte rida och dessutom så rider vi på vägen så jag tycker det inte ens behöver ifrågasättas att jag ledde ponnyn) så var hon sur över att hon inte fick det..., när vi drack saft och åt kex så sa jag till i förväg att man fick ta x antal kex på var eftersom vi inte hade obegränsat av dom varvid tjejen räknade ut att lillebror inte behöver få fler så då kan hon ta dom som blir kvar jag frågade om hon tyckte att det var rättvist och hon svarade att lillebror är så liten (3 år) så han behöver inga kex!!!!!! När ungarna sen skulle leka så gick leken ut på att antingen stänga in eller springa ifrån lillebror vilken jag inte tycker är ok - försökte förklara för tjejen att alla får vara med varvid hon svarade mig att lillebror bara skriker så hon får ont i öronen (vilket inte var sant!!!!!)
Jätte jätte kul med barnens kompisar så hur gör man????
Jätte jätte kul med barnens kompisar så hur gör man????