Föreldrar som tränare - rätt eller fel?

Sv: Föreldrar som tränare - rätt eller fel?

Vet många topp junior-ryttare som tränar för både sina föreldrar och tränare.
Det som är nackdelar är väl de att om man inte håller med sin tränare (förälder) tjäftar man imot och vägrar göra som den säjer om man inte tror det är en bra lösning. medans hos en riktig tränare håller man tyst och gör som den säjer istället. ( vet många ryttare som blivit ovänner med sin förälder under träning :D )

men annars tror jag att det är bra att ha extra stöd + att föreldren känner ryttaren och hästen bättre en vad tränaren gör.

Jag tycker det är rätt, sålänge det fungerar för båda parter och man inte blir alltför osams.

Min mamma tränade mig när jag var mindre men tillslut så funkade det inte "rid själv då om du kan" var en ganska vanligt kommentar från min sida, och ja hon satt upp ibland.

Idag kan jag mer än min mamma, men hon är väldigt bra att ha som bollplank.

jag själv blir väldigt irriterad av när min mamma lägger sig i hur jag rider, så jag föredrar att rida för tränare :D

Men funkar det med förälder som tränare så tycker jag att man kan köra på det, absolut!

Det är klart det är inte är fel.

Men jag tror det oftast är bättre om man har en utomstående tränare och att föräldrarna INTE lägger sig i.

Men självklart är det ju mest ekonomiskt om man har sina föräldrar som tränare :angel:

Om det fungerar så varför inte. För vissa går det för andra inte.. Finns nog både för och nackdelar med allt :p

Har man en förälder som kan så är det ju kanon.

som någon sa tidigare så är min mamma som en extratränare. hon brukar hålla träningar för mej och ge mej många bra tips, stötta och peppa osv. när man har lite motgångar, det är perfekt. När jag var yngre (10-13) funkade det inte så bra, då blev det jämt tjaffs då jag tyckte att hon hade fel osv :angel: nu går det jättebra, jag hade min lilla period där ett tag förut då jag inte ville lyssna men jag har lärt mej att det hon säger alltid stämmer. hon har haft hästar enda sedan hon var liten och tävlat och fött upp hästar osv. så hon kan ju en hel del.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag undrar hur ofta det är optimalt att träna bommar? Har ett sto som jag tränar bommar med en gång i veckan. (Islandshäst )...
Svar
8
· Visningar
752
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 023
Senast: fio
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 739
Senast: Nevermind
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sju och åttaåriga Awelia och Aliwa rider gärna utan träns, något de gjort sedan de var små. Med hjälp av vikten och rösten rider...
Svar
0
· Visningar
179
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025