Jag är solklart för ett rökförbud på uteserveringar, pga. att jag är känslig för röken och lätt får hosta och migrän av den.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Krögaren har haft det så i några år, så ja.Ok!
Hade denne även testat under sommarhalvåret?
Jag har aldrig rökt en cigarett i hela mitt liv men röker gärna cannabis när tillfälle ges.
Jag är definitivt för ett förbud som försvårar möjligheterna att utsätta omgivningen för passiv rökning! Personligen tycker jag att cigarettrök är jätteäckligt, jag som i vanliga fall inte är speciellt känslig får lätt huvudvärk om någon i närheten röker.
Men MIN HUND ska även få följa med in på ställen på vintern!Låter som en bra plan! Här tillåter alla ställen hundar på uteserveringarna vad jag vet! Har iaf aldrig blivit nekad! Snarare brukar de tillhandahålla vattenskål och vara väldigt välkomnande!
Röka tänker jag INTE börja med, jag har aldrig ens smakat en cig eller snus men det här kan lätt vara jag när jag fyllt 70 och det står ju inget om hästar nånstans utan bara hundar inte är tillåtna.Själv ska jag jämte tobaken (som jag hoppas inte har blivit totalförbjuden då) ha en hund som ska följa med mig på allting. Så jag hoppas att fler ställen börjar tillåta hundar igen.
Men MIN HUND ska även få följa med in på ställen på vintern!
Fast just nikotinbruk är redan uppmuntrat. Ingen säger något om snusare, nikotintuggummin, plåster eller sprayer. Isåfall får all form av nikotinbruk förbjudas och det är dubbelmoralen i det hela jag vänder mig emot. Pratar man om snusförbud så kommer direkt argumentet att det inte skadar någon annan och vad är då skillnaden mot e-cigaretter? Är det provocerande att de liknar cigaretter?
Jag har tänkt att jag får acceptera att ha en ganska liten hund. Det är mycket begärt att få ta med stora hundar(som jag annars föredrar generellt).Jaja jag håller med! Det brukar inte heller vara några större problem! Jag brukar ha med hunden in på Riche tex, inga problem alls! Mkt trevligt! Det ligger ofta hundar under borden där!
Jag har tänkt att jag får acceptera att ha en ganska liten hund. Det är mycket begärt att få ta med stora hundar(som jag annars föredrar generellt).