För tionde gången - vad gör du just nu?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Irriterar mig på min chef. Jag har sjukskrivit mig. Min älskade hund dog i måndags och jag är helt förstörd. Jag orkar inte gå och bryta ihop bland kunderna. Sista tiden var hon dessutom dålig och då var jag ute med henne på nätterna och sov knappt alls. Numera har jag svårt för att många tankar virvlar runt. Vaknar jag ligger jag vaken och tänker.

Varför min chef då tycker att det är en bra ide att ringa två ggr kl 7 på morgonen och sen igen kl 8 när jag messat och sagt att behöver jag prata ringer jag övergår mitt förstånd.

Chefen borde förstå det. Ser inte så bra ut om personalen gråter bland kunderna!

Många tror att dom hjälper en genom att ideligen höra av sig trots att man säger att man hör av sig när man orkar/känner för det/behöver det. Dom ger en bara ytterligare ett bekymmer istället!

Beklagar förslusten av hunden, vill inte ens tänka på hur jag kommer att må den dagen min hund somnar in :heart

Har dem på det mobila bredbandet och där är det inga problem! Men har ju bara haft dem i fyra månader ;) Det enda var att man var tvungen att betala dyrt för modemet :mad:

Hm, jag tog förhöjd avgift i två år och det blev billigare än att betala modemet direkt. Jag haft Tele2 i kanske 4 år nu på telefonen och snart två år på bredbandet och har som sagt varit nöjd hela tiden. Särbon skaffade sina abonnemang just pga att jag var nöjd med mina.

Hm, jag tog förhöjd avgift i två år och det blev billigare än att betala modemet direkt. Jag haft Tele2 i kanske 4 år nu på telefonen och snart två år på bredbandet och har som sagt varit nöjd hela tiden. Särbon skaffade sina abonnemang just pga att jag var nöjd med mina.
Jag har obundet, i och med att jag inte vet hur min framtid kommer att se ut

Irriterar mig på min chef. Jag har sjukskrivit mig. Min älskade hund dog i måndags och jag är helt förstörd. Jag orkar inte gå och bryta ihop bland kunderna. Sista tiden var hon dessutom dålig och då var jag ute med henne på nätterna och sov knappt alls. Numera har jag svårt för att många tankar virvlar runt. Vaknar jag ligger jag vaken och tänker.

Varför min chef då tycker att det är en bra ide att ringa två ggr kl 7 på morgonen och sen igen kl 8 när jag messat och sagt att behöver jag prata ringer jag övergår mitt förstånd.

Jag beklagar :heart

Jag slant nyss när jag skulle ta te = te över hela skrivbordet :meh::arghh:

Annars så är jag nöjd för jag såg precis att chefen godkänt min ansökning om semesterdagar vid jul, vilket innebär att jag kommer få drygt 2v ledigt. Välbehövligt för jag är TRÖTT nu (och som "pålägg" på det sjukskrevs min "par-kollega" igår).

Men solen skiner! :banana:

Grinar lite... har haft ett problem ett tag och när jag kollade mina mediciner visade det sig att det med största sannolikhet är en (till) biverkning :cry:

Jag har lite för många för att det ska vara trevligt och undrar när jag ska få en av de riktigt jävliga.

Grinar lite... har haft ett problem ett tag och när jag kollade mina mediciner visade det sig att det med största sannolikhet är en (till) biverkning :cry:

Jag har lite för många för att det ska vara trevligt och undrar när jag ska få en av de riktigt jävliga.
:heart Jag behöver väl inte ens säga att du ska prata med läkarna och kolla om det finns några alternativ va? :(

:heart Jag behöver väl inte ens säga att du ska prata med läkarna och kolla om det finns några alternativ va? :(

Det finns inga vettiga alternativ idag. Det finns mycket forskning på nya mediciner men de är några år bort. Jag har tagit alla mediciner som finns när sjukdomen är så pass aktiv som min. En av dem fungerade inte alls och den andra blev jag allergisk emot (jag fick en anafylaktisk chock under behandlingen).

Bara att hålla andan och hoppas på negativt resultat på både cellprov och mammografi med andra ord.

Lyckas du oxå råka ut för biverkningar som andra lyckas slippa? :P

Nej, de jag har nu är tämligen vanliga. Problemet är att jag står på dubbel dos (med tanke på vad som är normalt för en kvinna av min vikt) av båda de elaka medicinerna för annars har de ingen effekt.

De jävliga biverkningarna är inte alltför ovanliga (men givetvis fortfarande ovanliga, annars hade medicinerna inte varit tillåtna) och inkluderar diverse cancerformer, lever- och njursvikt.

Det finns inga vettiga alternativ idag. Det finns mycket forskning på nya mediciner men de är några år bort. Jag har tagit alla mediciner som finns när sjukdomen är så pass aktiv som min. En av dem fungerade inte alls och den andra blev jag allergisk emot (jag fick en anafylaktisk chock under behandlingen).

Bara att hålla andan och hoppas på negativt resultat på både cellprov och mammografi med andra ord.
:heart Jag tror att det är bättre att du andas faktiskt! ;) :heart Men det är tufft att gå och vänta på svaren på så tunga frågor. :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 124
Senast: Migo
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
611
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
958
Kropp & Själ Jag går hos en psykolog på grund av bland annat ångest och har fått i "läxa" att göra avslappningsövningar/ guidad meditation några...
Svar
3
· Visningar
284
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30