För tionde gången - vad gör du just nu?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha jag trodde små hundar var rätt billiga, men på samma månad hann jag bli singel å stå med hela lägenhetskostnaden + hela 3 veterinärbesök på en vecka, varav sista var en fredagkväll inklusive övernattning :wtf: å sen pangboom kom massa andra sånadär "en gång per år/halvår" dyra räkningar som skulle betalas :banana:

En bekant har en dvärgpinne... han blev en dyyyr hund när han under några månader skaffade klippkort hos veterinären (alla i personalen kände tillslut igen honom) :meh:

Har sprungit lite mer på toa och tagit en lång varm dusch och känner mig lite bättre.
Har satt mig i soffan under täcket och väntar på att se soluppgången. Illamåendet börjar släppa så jag kanske kan få i mig lite te snart.
Vad är det för fel i mitt huvud som reagerar så här!?
Det är en helt naturlig men ack så jobbig reaktion på ditt trauma och inget konstigt alls. Stor kram och hoppas det det känns lite bättre snart :heart

En bekant har en dvärgpinne... han blev en dyyyr hund när han under några månader skaffade klippkort hos veterinären (alla i personalen kände tillslut igen honom) :meh:
Känns som Aros satsar på det!

12 veckor gammal så käkade han en svamp av okänd sort så fick kräkspruta på fredagen, blev superkass i magen så åkte in till veterinären som fick kolla på han några dagar senare + ringde till ytterligare en veterinär och rådfrågade om han skulle komma in, så en vecka efter svampen så var vi först förbi med avföringsprov till vet, åkte hem, fick svar på provet som var utan konstigheter, åker och handlar och han får vänta med pappa utanför och på en millisekund så stoppar han en fimp i munnen, då vägde han 1,3 kg, eller 1,2 pappa lyckas få ut fimpen så han sväljer inte men får förgiftningssymtom så han kräks, dreglar och är allmänt seg så bara att ringa vet igen, som ordinerar oss att åka upp till närmaste djursjukhus typ 13 mil bort där han fick stanna över natten...

Och nu verkar det som att han kommer få dra valptänder oxå, han är hela 7 månader gammal :banghead:

Har släppt ut hästarna, häller i kaffe och försöker vakna till....blåser fortfarande MASSOR här och grannens tak på huset blåste sönder igår. :crazy:

Bara fem dagar kvar nu :bow:

@ASKAPLASKA - påminn mig nästa gång vi ska ses så tar jag med ett ex av pappas bok som kanske kan hjälpa dig lite iaf. Du ska inte behöva ha det sådär! Och nån nytta ska du väl ha ut av att vara vän med dottern till en av världens främsta beteendeterapeuter med fobi som specialområde? ;) kram vännen!! :heart

Riktigt aktiv på morgonen idag: Lagt älghjärtat i rimlag, precis kokat ägg till gubbröran, påbörjat pm:et om jobbet i förra veckan och kånkat alla min orkidéer (det är rätt många nu insåg jag :o) till köket för lite kärlek, dvs gödningsvatten ;)

Kattrackorna blev HELGALNA när jag tog fram hjärtat så jag var tvungen att skära av lite till dem. Det är sällan de visar så tydligt att de är sugna på någonting, kräsfiorna :cool:

Riktigt aktiv på morgonen idag: Lagt älghjärtat i rimlag, precis kokat ägg till gubbröran, påbörjat pm:et om jobbet i förra veckan och kånkat alla min orkidéer (det är rätt många nu insåg jag :o) till köket för lite kärlek, dvs gödningsvatten ;)

Kattrackorna blev HELGALNA när jag tog fram hjärtat så jag var tvungen att skära av lite till dem. Det är sällan de visar så tydligt att de är sugna på någonting, kräsfiorna :cool:
Mamma tyckte att din särbo kan bygga en rök åt mig också :D

lyssnar på radion, tvättar och slösurfar lite innan jag ska plocka lite i hemmet. Belöningen blir en bok i sängen under takfläkten på högsta styrka. För attans vad varm man ska bli som gravid :down:

Mamma tyckte att din särbo kan bygga en rök åt mig också :D

Nånå, han får se till att få tummen ur och bygga min först! :cautious: :D

Vart ska du ha den, i lägenheten? ;) :cool:

Det fungerar att använda den där lokgrillen som du säkert kommer ihåg. Dock passar den bättre för kortare röktider för det blir så fullt med aska på över 12 timmar vilket krävs för att hjärtat ska bli klart.

Nånå, han får se till att få tummen ur och bygga min först! :cautious: :D

Vart ska du ha den, i lägenheten? ;) :cool:

Det fungerar att använda den där lokgrillen som du säkert kommer ihåg. Dock passar den bättre för kortare röktider för det blir så fullt med aska på över 12 timmar vilket krävs för att hjärtat ska bli klart.
Den skulle få bo hos föräldrarna :D Och de har ju gasolgrill bara så där blir inga räkor rökta :down:

lyssnar på radion, tvättar och slösurfar lite innan jag ska plocka lite i hemmet. Belöningen blir en bok i sängen under takfläkten på högsta styrka. För attans vad varm man ska bli som gravid :down:
Jag fryser typ alltid om fötterna, men när jag var gravid så gick jag ut barfota i snön på balkongen. Det var underbart! :D

Tack söta ni för snälla ord.
Somnade en stund och mår nu helt ok igen, dock fortfarande lite matt.
Min man och jag bevittnade en flygolycka där han hjälpte till att dra ut de brinnande människorna medan jag sprang runt med tunnelseende och letade efter en brandsläckare till ingen nytta.
Efter detta gjorde jag upp en plan för mig själv hur jag ska agera om det uppstår en liknande situation.
Detta var på sommaren för 8 år sedan och samma vinter brann vårt hus.
Jag gjorde då allting rätt, fick på mig kläder (-15 ute), evakuerade, larmade och mötte upp räddningstjänsten.
Flippade sen ur fullständigt och fick sitta i ambulansen och flämta medan de släckte.
Jag gick till en psykolog som jag upplevde som mycket märklig och la efter några träffar med honom ned hela grejen.
Detta är dock ett stort problem då jag reagerar så starkt i en situation som kräver lite skärpa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 121
Senast: Migo
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
611
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
952
Kropp & Själ Jag går hos en psykolog på grund av bland annat ångest och har fått i "läxa" att göra avslappningsövningar/ guidad meditation några...
Svar
3
· Visningar
282
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka