För tionde gången - vad gör du just nu?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick lov att åka till stan trots att jag hade tänkt slippa det det idag... Dottern missade bussen som går direkt hem och satte sig istället på tåget till lilla staden, det gick en buss hem därifrån men dels tycker jag inte om att hon ska gå över vägen när det är mörkt och dels behövde jag handla lite mjölk och kvällsmat för att det skulle bli något roligare än rester... ;) Nu blev det tacos istället. :angel:
Inget ont som inte har något gott med sig... :angel:

Just nu stormar det som tusan här, vi är hemma hos föräldrarna och fikar lite. Ska snart ta oss hem och göra klart minis tårta till i morgon. Är ca 100m mellan husen men idag blev det bilen ändå :p

Helga is in tha house. Och comviq funkar igen

Nu ska jag bara försöka få med hunden ut i regnet.
hagar.jpg

Helga was not happy today :p

Har förberett det mesta till soppan, med dottern sovandes på magen i en sjal. Nu pausar vi och provsmakar vinet :angel:

Godis :rofl: typ gelehjärtan som är gjorda så veganer kan äta dom
Åh :o :o varför tänkte jag inte på det :cautious: :p

Grattis @Asko :banana:
Ät mycket tårta idag

Sen jag började skriva i den här tråden har det varit kaos på jobbet varje dag :cautious:

Grattis @Asko :laugh:

Gratulerar med dagen @Asko Kram

Bästa dagen att fylla år @Asko

/Ytterligare en födelsdagsfirare

grattis till er båda!

/En som måste vänta 6 månader och 2 dagar på att få tårta

Grattis till dig och @Asko !

Själv har jag pratat med min handledare om examinations uppgiften för kursen, hon konstatera att jag är på rätt väg och letade på ännu mer läsning åt mig... :cautious: :D Men jag tror att det blir bra, bara jag sätter lite fart och börjar skriva... :angel:

Alltså...det handlar verkligen om franska för katter. :D

tumblr_lnxbkjHK891qebvqa.jpg

Och grattis! :banana:

Grattis @Narcissa och @Asko !

Jag har precis varit ute och gått en sväng med barnvagnen i sol och blåst, köpt en flaska vin till soppan jag ska koka ikväll (blir nog ett glas över till mig också ;))

Grattis på födelsedagen @Asko :)

Grattis @Asko och @Narcissa :)

Kl borde krypa upp ur sängen men motivationen är inte på topp idag.

Tack ni alla!! Ni är så himla fina :love: Har känt genom åren att det är få som grattar mig då jag inte känner så många, men i år känns det plötsligt mycket bättre :heart:heart:

@Narcissa Och grattis på dig också! Ett väldigt snyggt nummer att fylla år på ;) :D

Och som sagt @Dentaku det finns väldigt speciella människor här .. :cautious: ;) Vad säger en katt på franska förresten?

Det verkar som att det möjligtvis går att inventera 11 av mina nya punkter (av 29). Vi har minskat området för de förra var typ omöjligt. Tio punkter har lagt sig över 2600 meter, åtta av dem ser då där härligt omöjliga ut (typ "vill du dö eller?") :meh: jag tänkte ju att det var bättre att vara säker än att riskera livet för att hålla det statistiskt as bra. :angel: Det är liksom helt sjukt brant här, med trevlig tät regnskog, askalas bra för grodor. Mindre bra för säkerheten.

Det här är väl det mest inventerade berget i Borneo, min boss (som har jobbat här i 25år) bara "ja inventerar vi där hittar vi garanterat nya arter". Det känns som att många foton jag ger han från min kvällsrunda med ett förslag på namn tycker han "ja, alltså vi har ju just beskrivit den där. Så den har ett annat namn nu". :D

Sitter i stallet och tar det lugnt. Dottern har kört ett dressypass (inte populärt hos hopponnyn) och nu har hon skrittat ut en sväng.

Ganska tyst och skönt här just nu. Man hör bara blåsten. :)

Äter Fredagsmys m barnen, och tar en öl, skönt bara vi, gubben är och firar sin fars 70-års dag med att kolla hockeymatch :D

Varför ska vissa saker vara så j-vla svårt? Varför ska en behöva bli totalt vilseledd o sedan försöka hitta tillbaka. För det här knäcker. O på det, jag har blivit rädd..rädd för att behöva gå igenom samma sak igen. Nu har jag trott x antal gånger att jag gör rätt...o blir brutalt uppmärksammad att det är helt uppåt väggarna...igen. J-vla soppa!

Den j-vla post-it-lappen är vissa dagar ett rejält hån " Det tar bara lite längre tid".

Kul med svarta hål. *kräcksmiley**ironi*

Grattis @Asko och @Narcissa! :)

Just avslutat en helt fantastiskt trevlig låååång lunch med @athena_arabians sällsynt att träffa någon som har mer eller mindre identisk bok och serietidningssmak! God mat var grädden på moset + att jag fick tag på ampelliljor till Nikita. :heart

Ett mycket välbehövligt andningshåll i vad som börjar kännas lite klaustrofobiskt med bara jobb och hem. Jag bara måste ta körkort så jag kan vara med på nästa buketräff! Trots uselt väder och halt underlag (högklackade mockastövlar med smala klackar är inte att rekommendera!) så värmde det här i själen. :love:

Annie gick inte igenom besiktningen idag. Hennes ena trakt fram är lägre än den andra vilket ger henne en mindre rörelsestörning.
Säljarna ska ta ut hovslagare och fixa så mycket det går och sen ska hon besiktigas igen, på deras bekostnad, och om hon går genom då så köper jag henne.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 121
Senast: Migo
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
611
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
949
Kropp & Själ Jag går hos en psykolog på grund av bland annat ångest och har fått i "läxa" att göra avslappningsövningar/ guidad meditation några...
Svar
3
· Visningar
279
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka