För tionde gången - vad gör du just nu?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Annie gick inte igenom besiktningen idag. Hennes ena trakt fram är lägre än den andra vilket ger henne en mindre rörelsestörning.
Säljarna ska ta ut hovslagare och fixa så mycket det går och sen ska hon besiktigas igen, på deras bekostnad, och om hon går genom då så köper jag henne.
Håller tummarna att en hovslagare kan fixa det. :up:

Helt plötsligt inser jag att jag ska sluta gnälla över vädret. Här bara blåser det smådjävlar. +4 grader så vägbanan är helt ok.

Grattis på födelsedagen @Asko och @Narcissa :banana:

Varför ska vissa saker vara så j-vla svårt? Varför ska en behöva bli totalt vilseledd o sedan försöka hitta tillbaka. För det här knäcker. O på det, jag har blivit rädd..rädd för att behöva gå igenom samma sak igen. Nu har jag trott x antal gånger att jag gör rätt...o blir brutalt uppmärksammad att det är helt uppåt väggarna...igen. J-vla soppa!

Den j-vla post-it-lappen är vissa dagar ett rejält hån " Det tar bara lite längre tid".

Kul med svarta hål. *kräcksmiley**ironi*

Grattis @Asko och @Narcissa! :)
Tack så mycket :love: Ni är såklart också fina :D

Vad har hänt? :(
Lång historia kort, en kille som ville bli ihop med mig när jag velade, nu för ett tag sedan hade jag velat klart och bestämt mig, då velar han och nu vill han inte längre, men det är så svårt för mig att släppa det där och samtidigt som han inte vill bli ihop med mig är jag en "underbar" person, som jag förstått det vill han ha mig, men utan att va ihop och ha mig som KK typ... vilket jag inte är intresserad av.... så vill helst glömma honom och gå vidare och försöka hitta något vettigt istället, men så svårt när jag träffar honom i princip varje dag via jobbet. :banghead:

Kom precis hem. Jag har testat varenda dyngväglag från halv snöstorm i Jämtland (var Europavägen plogad? neeeh) till blöt vägbana nära hemmet där man ser hur frosten börjar bildas och det börjar snöa (dvs minusgrader). Dessa väglag gick då via grovt till lätt snöslask med rejäl mittensträng och ibland en bouquet av salt :meh:

Grus och sand har jag inte sett mycket av så det är väl någon jävel på Trafikverket som tappat bort dem :cautious:

Skönt att du är hemma gott och väl iaf. :)

Just avslutat en helt fantastiskt trevlig låååång lunch med @athena_arabians sällsynt att träffa någon som har mer eller mindre identisk bok och serietidningssmak! God mat var grädden på moset + att jag fick tag på ampelliljor till Nikita. :heart

Ett mycket välbehövligt andningshåll i vad som börjar kännas lite klaustrofobiskt med bara jobb och hem. Jag bara måste ta körkort så jag kan vara med på nästa buketräff! Trots uselt väder och halt underlag (högklackade mockastövlar med smala klackar är inte att rekommendera!) så värmde det här i själen. :love:

Det var sååå vansinnigt trevligt, jag önskar vi kunde stannat där längre :heart Det är ovanligt att träffa någon med så pass lika smak när det gäller böcker och serier som också är kvinna ;)

Buketräffar är :up:

Kissemissarna är nöjda att vara hemma, slav... eh, MATTE, har tänt brasa (givetvis bara för dem ;)), haft upp blötmat och gett Dreamies :D plus att ingen av dem hade gjort på sig i buren, ett enormt steg framåt :up:

Lång historia kort, en kille som ville bli ihop med mig när jag velade, nu för ett tag sedan hade jag velat klart och bestämt mig, då velar han och nu vill han inte längre, men det är så svårt för mig att släppa det där och samtidigt som han inte vill bli ihop med mig är jag en "underbar" person, som jag förstått det vill han ha mig, men utan att va ihop och ha mig som KK typ... vilket jag inte är intresserad av.... så vill helst glömma honom och gå vidare och försöka hitta något vettigt istället, men så svårt när jag träffar honom i princip varje dag via jobbet. :banghead:
Tråkigt :( Det enda jag kan säga är, att det förhoppningsvis känns bättre snart.

Annie gick inte igenom besiktningen idag. Hennes ena trakt fram är lägre än den andra vilket ger henne en mindre rörelsestörning.
Säljarna ska ta ut hovslagare och fixa så mycket det går och sen ska hon besiktigas igen, på deras bekostnad, och om hon går genom då så köper jag henne.
Nej vad trist :( Du som gav dig ut i busväder och allt :down:
Hoppas att dom ordnar till henne och att det går vägen.

Tråkigt :( Det enda jag kan säga är, att det förhoppningsvis känns bättre snart.
Ja, jag hoppas det och på ett sätt är det nog rätt skönt att det inte blir något med den där killen ändå.
Lite synd då vi känt varandra i över 2 år nu och i 1,5år "hållt" på lite som ett par fast vi inte är det. Alla våra kollegor säger att vi är som ett gift gammalt par, så det gör det lite jobbigare. Vi får se.

Dock äran att träffa två killar i trettioårs åldern som mentalt var runt 15 idag i affären, jag höll på och skälla ut dem på plats.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 121
Senast: Migo
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
611
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
949
Kropp & Själ Jag går hos en psykolog på grund av bland annat ångest och har fått i "läxa" att göra avslappningsövningar/ guidad meditation några...
Svar
3
· Visningar
279
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst
  • Dressyrsnack nummer 18