För tionde gången - vad gör du just nu?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har satt mig i soffan med en smoothie (jag är smoothieberoende och gör dem till lunch varje dag och så det blir till dotterns mellanmål och frukost :) ) och ska chilla lite innan dottern kommer hem.
Blev en strawberry dream idag :d

Sen ska vi uti stallet och hon måste rida i stormen. :/ Julklappsshopping på söndag så surtant måste vara väl motionerad innan eftersom hon blir så väldigt het och stark när hon ser hinder. :)

Kom nyss hem efter att ha kör min bror till bussen som ska på äventyr i grannlandet, ligger nerbäddad i sängen och försöker vila, Hej kräksjukan:down:

Herre Gud vad det blåser! Har just kommit hem från stallet och krupit upp i soffan med värmefilt och en nygjord toast till lunch. Livet är gött! Iaf så länge huset inte blåser bort :nailbiting:

Nu blåser det rejält, storm i byarna. Det är lite otäckt när det knakar i hela huset och taket på uterummet skramlar betänkligt. Har förberett: veden är inne, vatten upptappat både till mig och getterna, telefonerna är laddade och soppan är färdiglagad så jag kan värma på kaminen i händelse av strömavbrott. Det ska ju pågå i flera dagar :mad:
Fy för blåst helt enkelt :rage:
Du har väl ljus och batterier hoppas jag ;):idea:

Fy för blåst helt enkelt :rage:
Du har väl ljus och batterier hoppas jag ;):idea:
Jajjemen! Vid stormen i vintras hade jag missat det här med batteriradio och det var inte roligt.

Flera ficklampor har jag också, men det är mysigare med levande ljus. Det är förvånande hur mycket de faktiskt värmer.

Har suttit och försökt förstå nya datasystemet. Men det fanns inget smidigt för min lagring så jag får fortsätta med mina kära excelfiler :D

Planen var att åka till staden och handla lite julklappar men fy vad jag är opepp. Det är redigt äckelväder ute och jag har det så gott här inne i huset.
:meh:

Vi har precis sågat upp ett träd som lagt sig rakt över vägen. Elen kom tillbaka en snabbsväng och då hann vi fixa vatten till alla djuren och fixa vattenreserver. Men nu är den borta igen och jag äter upp min glass innan den smälter bort :p

Jag sitter på en föreläsning om konfiguration och arkitektur av affärssystem. 20 minuter kvar och jag kommer somna snart :meh:

Fick lov att åka till stan trots att jag hade tänkt slippa det det idag... Dottern missade bussen som går direkt hem och satte sig istället på tåget till lilla staden, det gick en buss hem därifrån men dels tycker jag inte om att hon ska gå över vägen när det är mörkt och dels behövde jag handla lite mjölk och kvällsmat för att det skulle bli något roligare än rester... ;) Nu blev det tacos istället. :angel:

Jajjemen! Vid stormen i vintras hade jag missat det här med batteriradio och det var inte roligt.

Flera ficklampor har jag också, men det är mysigare med levande ljus. Det är förvånande hur mycket de faktiskt värmer.
Levande ljus är jättemysigt :love:
Jag har för mig att någon gjorde en uträkning i Ny Teknik mellan att värma ett hus med direktverkande el och Ikeas värmeljus i kostnad och ljusen vann :banghead: men det var när elen var dyrare än vad den är idag (jag är ju gammal jag...) :p:D.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 121
Senast: Migo
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
611
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
949
Kropp & Själ Jag går hos en psykolog på grund av bland annat ångest och har fått i "läxa" att göra avslappningsövningar/ guidad meditation några...
Svar
3
· Visningar
279
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka