För tionde gången - vad gör du just nu?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mobilen har nu dött totalt. Datorn kryper däråt den med, den har jag dock sagt till att den bara behöver hålla ihop i fyra dagar till. Sen får den åker på "semester" (kod för reparation) och sen kommer den gå i "pension" (kod för, stå och köra analyser och den kommer inte få göra roliga saker som att hänga på buke :angel:).

Igår var jag ute i fyra timmar och kollade efter grodor, hittade ett flertal och fick några riktigt fina kort med nya kameran :banana: Börjar komma överens med den nya externa blixten (har aldrig haft en extern förut och första kvällen gick det helt sjukt dåligt). Däremot är inte objektivet idealt, skulle inte ha lyssnat på försäljnings killen utan kört på en 18-105 med macro och wide angle konverter till (som jag hade på min förra 18-55). Det var ett helt perfekt set up som funkade på allt jag behövde det till. Nu har jag en 18-200 med inbyggd macro, men macron funkar inte tillräckligt nära :meh:

Kan inte fatta att jag är så trött... måste bli bättre att knapra vitaminer och försöka röra på mig. Nu trots 9 timmar sömn är jag inte utvilad. Får nog köps nya sömntabletter också, kanske kan hjälpa...

Förresten @Kethets jag drömde om ditt julbord inatt :p bara så du vet, den typ 1 meter stora och tjocka laxen du ska ha, ska inte skäras i skivor innan du ska ha in den i ugnen, bara göra små "märken" i den, typ som när man ska göra brytbröd, och sen ska den i ugnen och efteråt kan du skära i den. Det fick jag veta i min dröm :rofl::confused::rofl::p

Kan inte fatta att jag är så trött... måste bli bättre att knapra vitaminer och försöka röra på mig. Nu trots 9 timmar sömn är jag inte utvilad. Får nog köps nya sömntabletter också, kanske kan hjälpa...

Förresten @Kethets jag drömde om ditt julbord inatt :p bara så du vet, den typ 1 meter stora och tjocka laxen du ska ha, ska inte skäras i skivor innan du ska ha in den i ugnen, bara göra små "märken" i den, typ som när man ska göra brytbröd, och sen ska den i ugnen och efteråt kan du skära i den. Det fick jag veta i min dröm :rofl::confused::rofl::p
:rofl::rofl::rofl: Det måste du ju testa @Kethets :D :up:

Här har det fortfarande inte kommit något kök... Borde gå upp till andra lagret och kolla vilka glashäckar som ska ut på måndag (3 av 24, de står osorterat) men vill inte ge mig ut i regnet :angel:

Kommer inte riktigt ihåg men bor du i Stockholm?
Är nyfiken då det har känts som att huvudstaden är den enda som inte fått någon snö :cautious:
Stämmer fint. Bor i en förort på norra sidan. Har kollat på bilder tagna ungefär vid den här tiden på året, fast från tidigare år, och nog brukar det ha kommit snö vid det här laget...

Det pissregnar ute, vuxna hunden hoppade rakt in i en byrå när hon lekte med valpen, valpen vägrade hålla sig borta när jag försökte kolla igenom min skrikande vuxna hund och kort därefter råkade jag smälla till tekoppen och därmed få brännande hett te på armen.

Hoppas verkligen att dagen fortsätter bättre än den börjat...

(Och ja, jag ska jobba utomhus i det här vädret, inte många timmar dock)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 121
Senast: Migo
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
611
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
949
Kropp & Själ Jag går hos en psykolog på grund av bland annat ångest och har fått i "läxa" att göra avslappningsövningar/ guidad meditation några...
Svar
3
· Visningar
279
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur