För tionde gången - vad gör du just nu?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja ät massor av D-vitaminer!!!

Sonen hade btw ett värde på 36 på D-vitaminer och jag och läkaren diskuterade det rätt rejält. Han ansåg att över 20 var ett bra värde, jag anser att det ska ligga mellan 75-150 :angel:

Jag är mer påläst än vad läkaren är så nu blir det rejäla doser D-vitaminer sonen ska få inmundiga!
Hur mycket ska man äta och vart hittar man det till ett bra pris? Just nu skulle jag kunna tänka mig att prova det mesta om det funkar och man blir även bara lite piggare.

Hur mycket ska man äta och vart hittar man det till ett bra pris? Just nu skulle jag kunna tänka mig att prova det mesta om det funkar och man blir även bara lite piggare.

Jag köper från nätet och tar dubbel dos varje morgon, äter även extra järn. Förra hösten åt jag inget alls och somnade i bilen på väg hem från jobbet, mår mycket bättre nu med dessa tillskott!

Någon som skall gör något kul i helgen?

Jag är ledig imorgon :banana: (Nåja, ledig för min del betyder stallet i ett par timmar, fixa naglarna, handla mat, köpa julgran, slänga skräp på tippen, bädda om sängarna, slå in julklappar, dammsuga, städa badrummen, boka in ponnyvaccinationer och laga mat.)
På lördag ska jag lyxa till det med jobb 7-18 samt stallet på kvällen.
Jobbar även på söndag men kort dag så bara 7-15 :D På eftermiddagen kommer dottern hem och mamma och mormor på besök. Vi ska fika och prata några timmar antar jag och på kvällen blir det stallet.

Jag köper från nätet och tar dubbel dos varje morgon, äter även extra järn. Förra hösten åt jag inget alls och somnade i bilen på väg hem från jobbet, mår mycket bättre nu med dessa tillskott!
Det jag hittar är något som heter Vitamin D3, är det rätt d-vitamin?

Det jag hittar är något som heter Vitamin D3, är det rätt d-vitamin?

Ja, det är rätt.

Jag önskar verkligen jag kunde äta D-vitamin men min mage ballar ur då :( jag misstänker att det i höga doser sätter för bra fart på mitt immunförsvar (som ska vara dåligt, det är därför jag tar medicin).

Någon som skall gör något kul i helgen?
Ska på kurs. Avancerad dynamisk fox. Fredag kväll, hela lördag och söndag. Dessutom äta gott ute efter lördagens dust med tre deltagande vänner.
Blir superroligt.
Synd bara att mina gamla kära danstofflor gick sönder lite i veckan så få se om de håller ihop eller om jag måste börja med helt nya tofflor. Inte helt optimalt.
Jag har ett par urgamla också, som får följa med ifall det blir riktigt kris.

Jag ska köra och julhandla med sambon, dottern och en kompis till henne på lördag. Och då ska jag äta ett ton frozen yoghurt eftersom jag inte fick någon innan i veckan pga Gorm.
Sen på söndag är det julklappshoppning på dotterns ridklubb så då ska hon iväg med surtant och rida där. :)

Det är väl dags att göra kvällsmat här med. Ugnsstekt falukorv (ekologisk till och med!) med potatis och stekt ägg. Det var 70011 år sen jag åt det nästan, så hoppas det blir gott.
I helgen så ska jag nog till min ex-stallägare och fika och snacka skit, längesen vi såg nu när jag inte har häst hos henne längre. Lär väl även bli lite ponnymys med hennes unghäst, en welsh sek. b :)

Känner mig fet efter två dagar av total hetsätning. Tryckte just i mig en alladdinask. Försöker visualisera Nicole Kidman men det går åt helvete... Diet-fail-kaozzz
Har även fått en acneattack på hakan ala tonåring

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 121
Senast: Migo
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
609
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 800
Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
179
Senast: SaraXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka