För mycket kraft?

Sv: För mycket kraft?

Jag kommer bli enormt glad bara någon vill hålla min pålle i snöre i början när jag rider... Det är helt fantastiskt att folk är så gulliga och skjutsar mig till min häst, skjutsar för att titta på stall, sitter och väntar för att jag ska få borsta på min häst. Men dom är så otroligt glada att jag finns kvar. Även fast jag är annorlunda, jag har svårt att komma ihåg, svårt att gå, jag har skador på min hjärna... Får lätt ont i huvudet. Men mina nära är bara glada att jag finns kvar. Jobbet stressar inte heller. Utan nu gör jag det jag kan. Det jag inte kan får vänta. Jag är så otroligt tacksam för allt. Därför jag vägrar utsätta mina nära för mer skit.

Hoppas innerligt att du tillfrisknar fort! Jag kan inte få in i mitt huvud att man inte hjälper någon som har råkat ut för en så allvarlig olycka, det tillhör normal uppfostran att hjälp andra! Om det inte vore så att mitt stall troligtvis ligger lite avigt till för dig så skulle du gärna få komma och få hjälp och stöd av oss :love:

Jag bor och arbetar på södra sidan tyvärr :).
Jag är ruskigt less på att vara sjukskriven, jag vill bli bra, helst igår.
Slippa bli skjutsad mer. Just nu skjutsar dom också för att jag ska tvingas åka ut tider när inte stallägaren är där, och om stallägaren är där så kommer dom ta konflikten eftersom jag garanterat får åka till sjukhus annars. För dom är måttligt roade över gången jag redan jagat häst, ännu mer måttligt roade över uppsägningen pga att jag utsatte hennes häst för fara när jag lämnande i främmande hage (att både hon och hennes häst utsatte mig för fara finns inte, det är bara Jaja) och dom är väldigt roade av att veta att hon inte ens ordnat så hennes hästar inte ska dra igenom något mer.

Så jag har fått lova, drar hennes hästar jagar inte jag en meter....
Speciellt inte när jag är uppsagd dessutom...
Hon får skaffa eget körkort och egen bil, kanske minimera antalet djur så hon hinner med, oavsätt är det inte mitt problem att lösa. Jag har tillräckligt med mig själv just nu. Men det vägrar hon förstå.
Antagligen för att hon inte har körkort. Så ser hon inte hur allvarlig min olycka var. Och att alla andra är tacksamma att jag lever. Medans hon gör mig illa för att jag inte är som innan, säger att jag inte har något i stallet att göra förrän jag orkar jaga hennes hästar eftersom hon förvarnat att dom kan göra så.

Då förvarnar jag. Jag jagar inte en meter. Men åka ut till min häst, lycka till att hindra mig. Lycka till att hindra mig från att promenera och borsta.
Jag måste få göra det för att bli bra.
Om du är rädd att dina rymmer, lös det.
Inte mitt problem.

Oj, ja man upphör aldrig att förvånas. När det gäller fodret hon trycker i sin unghäst så anser jag det vansinnigt oavsett anledning att formligen trycka in så mycket kraftfoder i en lillskit, ja jag skulle inte ens göra det på en äldre heller. Finns bättre vägar att gå, ett ruggigt bra grovfoder och mineraler löser biffen.

Sedan är det ju absolut inte ditt ansvar att jaga efter hennes hästar, hjälpa till kan man ju göra OM man är frisk och kry men man måste ju även som frisk kunna ställa krav på att människan ansvarar för sina djur själv och inte lastar problemen på andra runtomkring.

Verkar ju inte klok på en fläck den där. Lite nyfiken fråga, åringen vilken storlek är det på den? Med tanke på givan måste det väl vara något stooort om man nu ska basera anledningen på det :confused:

Lycka till och hoppas du bli kry snart

Kram

Det finns gott om märkliga människor. Självklart ska du inte utsätta dig för fara genom att jaga hennes hästar. Människan verkar helt rubbad. Jag stod hos en stallägare som blev skitarg för att hans inhyrningar inte tog in hans hästar också när de tog in sina egna. Hade de tagit in dem hade antagligen det varit fel. Blir nog skönt för dig att flytta. Hoppas du hittar något bra.

Jag kan ju inte hitta något värre iallafall...
Men det blir intressant, när jag upplyser henne om dagen jag flyttar (hon har gett mig två veckor, något kontrakt finns inte) och att hon får jaga sina egna hästar då. Hon kommer bli tokig. När hon måste ta ansvar själv. Nu har jag fått order från alla nära och kära att inte ens svara på hennes sms, för att dom vägrar låta henne göra mig illa så jag hamnar på sjukhus igen.
Så jag har inte ens sagt emot ännu. Allt jag sagt är att jag bett om ett break för att vila (den dagen jag var på akuten hela dagen), då ringde hon i ett ändå så jag fick stänga av telefonen och hoppas att inget allvarligt skulle hända så ingen fick tag i mig. Så hon respekterar inte ens att jag behöver vila, för då rings det i ett...
Därför jag helt ärligt tror att hon skiter i hur jag mår. Hur nära döden jag var... För bara två veckor sen knappt...
För allt hon har i sitt huvudet är sig själv...

Hoppas innerligt att du tillfrisknar fort! Jag kan inte få in i mitt huvud att man inte hjälper någon som har råkat ut för en så allvarlig olycka, det tillhör normal uppfostran att hjälp andra! Om det inte vore så att mitt stall troligtvis ligger lite avigt till för dig så skulle du gärna få komma och få hjälp och stöd av oss :love:

Håller med, var finns empatin? Min käre granne fick lunginflammation för några veckor sedan och låg till sängs, jättesjuk. Finns inte på kartan att jag inte erbjöd mig att ta hand om hennes hästar tills hon var 100% frisk och inte en dag tidigare.

Hade det varit tvärtom så hade hon förbjudits vara i stallet tills hon mådde bra, då hade hon inte fått vara där ensam heller.
Men nu förbjuds jag vara där för att hon inte vill ta konsekvenserna av sina hästar...

nu fick jag sms igen. Det har gått åt en hösilagebal mer än beräknat (hennes beräkning). Hon har innan skrivit att jag inte behöver betala mer för mig än jag gjort då hon tvingar mig flytta. Så nu vill hon att jag lägger pengar i hennes havrelår.
Tar emot lite granna. Dels för att jag måste flytta så pronto. Dels för att jag fått uppsöka akuten för att jag jagat hennes hästar (taxi +akutenavgift samt medicin). Inget hon kommer ersätta mig för. Fast det är hennes "fel" att jag fick tillbringa halva helgen på akuten.
Och att jag ovanpå det blev uppsagd för att hennes häst "utsattes för fara". Ska jag betala för mer mat så ska hon betala mitt sjukhusbesök. Eller är jag snål?

nu fick jag svar på mitt sms, sjukt med personangrepp. Jag var så hatad och oönskad, jag skulle bara tacka och ta emot för bonusdagarna jag får stå kvar (vilka bonusdagar, har inget kontrakt). Jag är oönskad. Ingen tycker om mig. Så jag kunde flytta ikväll.

fått ännu fler sms nu. Hon vill inte ha el i ingången till hagen. Inte ha tråd där alls utan köra med sina järnpinnar. Hon upplyste mig när hon hämtade hem sin äldre häst att han kan spränga ingången, hon vet inte varför, han gör så bara. Men ändå vägrar hon göra något åt det. Och säger om och om igen att det är mitt ansvar att jaga honom när jag är där, för hon skulle jaga min om den rymde. Ingången till skjulet är det inte el heller, där är det iallafall tråd man kan dra för om man vill (stor vits när det är utan el). För er som inte begripit det ännu så är detta en lösdrift så jag har inget val om att ställa hästen på box. Min häst matvägrar ändå på box, därför hon går på lösdrift.

Snart lägger jag ner hästeriet. Jag orkar inte... Jag går sönder...

Försök bita ihop, hästen din är din återhämtning och balsam för själen. Hur ser det ut med lösdrifter i Sthm? Åtminstone något tillfälligt tills du kan leta i lugn och ro när orken är tillbaka?

Jag förstår att det känns mer än tungt nu och när människan är totalt tom i kanelen och inte kan resonera vettigt känns det ju än värre.

Jag skulle personligen inte ge henne en krona med tanke på vad hon utsatt dig för :mad:

Har ännu inte fått svar på varför hon vägrar ha el överallt. Hon tjatar bara om att det är mitt ansvar att jaga, gör jag inte det så har jag inget där att göra. Men hon vägrar ju göra något så att dom slutar rymma. Varför hon vägrar svarar hon inte på. Utan då kommer personangreppen om hur hatad jag är ändå. Otroligt att folk som jag aldrig ens träffat hatar mig? Jag undrar vad dom skulle tycka om dom visste vad hon utsätter folk för? Jag tänker inte snacka skit. Men om folk frågar kommer jag svara. Ryktet kommer gå ändå. Hon sa upp en annan tjej för ett tag sen. Antar att hon var lika trevlig då. Undra på att ingen velat flytta hit!

Angående grind så är det väl för att förhindra att hästen spränger tråden som hon har järnrören.
Riktiga grindsprängare kutar lätt som en plätt genom en eltråd även om det är världens krydda på dem.

Han spränger ju järnrören med som om det vore plockepinn. Så då måste man ju tänka till. Sen är det inte el på många ställen i hagen. Ingen grimma har han heller på sig fast han är svårfångad. Det är inte el till skjulet heller om man vill hålla honom därifrån heller. Oavsätt, hon talar om när hon hämtat hem honom att han kan spränga järnrören. Varför försöker man inte lösa det då? Eltråd och järnrör? Hennes problem att lära honom när hon väljer att köpa tillbaka honom. Inte fasiken är det mitt problem. Hon är medveten att hon köpt på sig problem.

Istället skyller hon på att hon inte har tid att lösa för hon har djur hemma också. Frågade igår varför hon var så arg. Då var det enbart för att jag lämnade hennes häst. Och för att hon är tokig på att jag envisas åka ut fast jag är i dåligt skick. Så jag ställer till det och vägrar ta mitt ansvar när hennes hästar spränger ingången och mejjar ner mig som står där. Hon tycker att är man där så löser man det. Annars är man inte där.
Har jag någonsin sagt ok till att jaga hennes hästar? Jag har inte ens blivit tillfrågad. Inte ens innan olyckan. Jag har inte tid. Tiden lägger jag hellre på min egna häst. Utan det bara tas för givet. Och när jag sa ifrån då fick jag personangrepp. Jag var så hatad så ändå...

OM det är så att den springer igenom för att du tar ut din häst UR hagen så är du ju en del av problemet sas.

OBS försvarar ingen av er. Påpekar bara att det finns fler än en sida av saker och ting.

När gamlingen sprang igenom när jag var där så var alla hästar kvar. Jag hade inte ens hunnit fånga min dam ännu. Oavsätt så måste jag kunna fånga min häst. Hon visste att han gjorde så när hon köpte tillbaka honom. Allt kan man inte lägga över på andra. Då kanske han fungerar bättre som uppstallad så han är i sin box när andra vill ta ut sina hästar. Det ska inte gå ut över mig som är trafikskadad, och som har min häst där och betalar för det. Ingen har frågat mig om jag är beredd att låta min dam stå tills problemet är löst, eller om jag kan tänka mig att jaga häst.
Hon visste vad hon köpte tillbaka.
Och nej. Jag tänker inte lösa problemet.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
750
Senast: Oknytt
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 234
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Kilauea
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 766

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka