Fölvisning

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare evrebellma
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 210
  • Visningar Visningar 20 581
Sv: Fölvisning

De lät som de när jag ringde i går. Jag var tvungen att få en plats sent på söndagen för i morgon ska jag på bröllop. Fick sista tiden vilket var bra då jag har en bit att åka. Men det fanns stryckningar på lördagen också. De svåra var att få tag i någon då de bara har telefontid 2 dagar i veckan och mailet jag skickade var de ingen som svarade på.

Några bekantas Corlensky G- Beach Boy unge visades idag med poängen 986878=46poäng. Jag visar min Corlenskybebis på söndag om allt går enligt planerna:d

Jag mailade och fick svar direkt. Jag ville efteranmäla och fick även det, men blev för snål då det skulle kosta 1000 kr.
Nu är det kanske sent att maila, men det går att ringa till sekretariatet.

*KL*

Någon mer som ska till Grevagården den 1/9?

Jag hoppas att fölet är i skick att visas då. Han har varit sjuk och fallit ur hull men är pigg nu. Blodprover tagna och inget smittsamt är hittat.

Är så himla spänd på vad han kan få för poäng. Förra fölet vi visade gissade jag på 43-44 poäng och det blev 43. Den här fölungen är lite mer osäker då han från en dag till en annan kan ändra sina rörelser markant. Allt från kalasgång till skjutmigsnälla!-gång.
Hoppas på 45 iallafall. Gissar på 877788. Ska bli spännande om jag har rätt eller helt fel. Hoppas det blir fel åt rätt håll...;)

Imorgon är det dags för visning i Kilhult. Jag är väldigt nervös, ska visserligen inte själv visa pg av stor mage. De som visar är ändå bättre än mig på det.

Ska visa mitt stoföl på Grevagården ochså den 1/9 vad är det för stam på din. Min är efter Chess-Goldlöwe:banana::banana:

Kl

Vi får visa imorgon o vi slapp att betala eftersom vi redan betalat in för visning i Uppsala. Men underlaget var ju så dåligt där. Bussigt tycker jag.

Åkte 40 min för att se ett föl visas imorse. Kommer dit och de är inte där. Har ändrat starttid till klockan 16. Jippie! Såg en snygging e Manhattan - Calypso, samt en e Corlensky som gick till final. Sen åkte jag hem igen!

Vretaskolan i Linköping, Östergötland! Mina bekanta skulle egentligen ha visat idag men det blev igår istället eftersom det var så många anmälda att de fick utöka en dag!! Stoet som fölet är efter heter Hera.

Mvh Maria

Åkte 40 min för att se ett föl visas imorse. Kommer dit och de är inte där. Har ändrat starttid till klockan 16. Jippie! Såg en snygging e Manhattan - Calypso, samt en e Corlensky som gick till final. Sen åkte jag hem igen!

Mkt nyfiken på Corlenskyungen eftersom jag själv har e. Gissar att den visades på Vreta? Vad hette den eller vad var stammen? Har hästförteckningen hemma så kan kika. Hur upplevde du den exteriört o gångartsmässigt??

Mvh Maria

Den heter Bangkok Hilton om jag inte minns fel. Jag kom precis när de fick omdömet, så jag såg den inte i rörelse. Däremot var den riktigt snygg och av mkt bra typ. Högställd!

Det var inga höjdare i Vreta så länge jag såg. Vid 16.00 lördag hade bara 4 föl nominerats till söndagens championat. Många klass I på 45 p men inte så många med högre. Mkt sänkningar i poäng pga överbyggda föl som rört sig stelt och dåliga ben, många tåtrånga och dåliga bogar...

Önskar det samma.. Är nog många fina föl som kommer att visas...

Liknande trådar

IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: ufot
·
Avel SWB är inte den snabbaste föreningen jag vet på att svara så tänkte kolla om någon annan vet om en får ha någon bettlös variant på stoet...
Svar
2
· Visningar
761
Senast: Ketrawzc
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 502
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Såg precis att det från och med nästa år blir obligatoriskt att genomföra test av andningen på mops samt engelsk och fransk bulldogg...
2
Svar
37
· Visningar
3 466
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka