Fölvisning

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare evrebellma
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 210
  • Visningar Visningar 20 581
Sv: Fölvisning

*kl*
Min lilla tjej vann fölchampionatet i hoppning i Västervik i lördags!!
Gissa om jag är lycklig!!
Vann språng och 90-dagars på valfri hingst från Waldohf.

Min fölunge är efter Carland-Leuthen I-Kaliber

*KL*

Någon mer som ska till Grevagården den 1/9?

Jag hoppas att fölet är i skick att visas då. Han har varit sjuk och fallit ur hull men är pigg nu. Blodprover tagna och inget smittsamt är hittat.

Är så himla spänd på vad han kan få för poäng. Förra fölet vi visade gissade jag på 43-44 poäng och det blev 43. Den här fölungen är lite mer osäker då han från en dag till en annan kan ändra sina rörelser markant. Allt från kalasgång till skjutmigsnälla!-gång.
Hoppas på 45 iallafall. Gissar på 877788. Ska bli spännande om jag har rätt eller helt fel. Hoppas det blir fel åt rätt håll...;)

Jag ska dit med våra två på söndagen, så vi syns väl inte. Men jag har ju sett Lanzelot tidigare. Skönt att han mår bättre nu! Lycka till!
Myrras föl är också lite tunn, trots att hon själv är tjock som jag vet inte vad.
Och gångarterna varierar även här lite från dag till dag.

Ja den såg jag idag i finalen! Tror han kom 4:a med 8or på typ o huvud, hals, bål, men rätt höga gångartspoäng om jag inte mins fel!
Idag, söndag då höll fölen dessto högre kvalitet, vi var nog närmare 20 föl i finalen o domaren sa att årests årgång var mkt bra!

Jag har visat min Corlensky-Lasandos-Felix-RobinZ unge idag och vi gick vidare till finalen så jag är mkt nöjd! Vi slutade på 47poäng med betygen:

Typ: 9 Ädel, feminin, högställd.
HHB: 8 Vackert huvud, väl ansatt hals, djup men något brant bog, välformat kors.
Ext: 8 Obet. tåvid fram.
Skritt: 6 Energisk, aktiv men ngt kort.
Trav: 7 Lätt, luftig, välbalanserad, kunde vara mer rörlig.
Galopp: 9 Lätt, rytmisk, välbalanserad, god bakbensaktivitet.

Själv blev jag väldigt glad över 9:an på galoppen och 8:an på extremiteter, blev lite besviken på travens 7:a då jag verkligen tyckte den såg rikitgt bra ut när hon travade. Skrittpoängen är inte mkt att göra åt, hon var väldigt på tårna och hade därmed svårt att slappna av så den visades inte bättre än så. Överlag är jag väldigt glad!!;)

Vet ingen hur det gick på Vreta skolan? Lite nyfiken är man allt när man har missat alltihop.

Maria_b, du får rapportera vilka det var mer i final!

Och grattis till din fina unge. Både Corlensky och Lasandos är ju favoriter hos mig! :)

Ja jag kan ju nämna de jag kommer ihåg;)

Vann gjorde ett mkt läckert stoföl som hette Ballerina, e.Bocelli-Castellini med 998898 = 51 poäng!

Tvåa kom Chanté, hingst efter Gigolo-Mazarin med 8888910=51 poäng.

Welt Wunder, hingst e Channon-Wondeland fick ihop 50 poäng, 878109.

49 poäng fick:
Matea SB, e. Kennedy-Don Primero, 8878108
Andorra, e. Kennedy-Andiamo, 988798
Bankok Hilton e. Corlensky G- Zinxky xx 888889
Vilja F e Manhattan-Robin Z 997789

48poäng fick:
Julius e. Sandakan- Bonaparte 986898
Stakkita e Stakkato-SilvioII 987987
Champion e. Channon-Vermouth 887799
Razmataz e Radiator-Elfensbruk 888888
Alcantina e.Almaretto-Maraton 988788
Fortuna e. For Feeling-Maraton 988887
Andante e.Sandakan-Donnerfly 888798
Petite Fleur e. Maloubet de Pleville-Irco Marco 888888 dommaren var mkt förvånad o glad över de goda gångarterna på en så utpräglad hoppstam!)

47poäng fick:
StorylineSB e Summertime-DavignonI 997877
Calistra e. Corlensky G-Lasandos 988679
Jeriko e Cornetto-Hamilton 987878
Swenson e.Johnson-CorradoWL 988779
Quite a Flowe Y e. Quite Easy-RalmeZ

Tror jag fick med alla!!!

Mvh Maria

Grattis till det fina resultatet med din Corlenskyunge! Och tack för en utförlig rapport.

Chanté borde väl vara bror till Channon, eller har jag blandat ihop Lindeviks ston!?

Roligt att så hoppstammade fölungar är med i toppen! Stakkato-Silvio, Manhattan - Robin Z osv. Hälften till final nästan! :)

Chanté borde väl vara bror till Channon, eller har jag blandat ihop Lindeviks ston!?

Roligt att så hoppstammade fölungar är med i toppen! Stakkato-Silvio, Manhattan - Robin Z osv. Hälften till final nästan! :)

Jag vet faktiskt inte, men däremot så hade Lindeviks med 6 av 7 visade fölungar i final om jag ´minns rätt, så de hade minst sagt en lyckad helg!! O förra året vann ju en gullig liten unge efter Channon på Vreta. Kennedy-ungarna verkar ha gjort bra ifrån sig också! Den som kom 3a (e.Channon) var en ganska liten o tunn unge som inte såg jättemkt ut för världen i boxen, dessutom en lite annorlunda färg. Men vilken trav sedan!! :love:

Ja det var flera fina hoppföl med i finalen, Bankok Hilton e.Corlensky var sin far upp idagen, huvudet var en kopia!! Manhattan-ungen var också en riktig läckerbit!!

Grattis till det fina resultatet med din Corlenskyunge! Och tack för en utförlig rapport.

Tackar!! Ja hon fick ju bra betyg för de allra viktigaste delarna som en hoppavlad häst bör ha, så nu hoppas jag att hon lever upp till förväntningarna i hoppningen också!!:D Men hon har ju redan klippt staketet i hagen på 1.20cm 2 månader gammal så helt talanglös är hon nog inte;)

Mitt Kennedyföl u.Jarrah fick 998897-50 och blev tvåa i "gångartschampionatet" i Västervik igår. Jackie är ju bara 7 veckor gammal så jag hade egentligen inte tänkt att visa. Tyvärr var det fullt på Vretaskolan när jag sent i torsdags kom på att jag nog var tvungen att visa henne så då kollade jag med Västervik och hade tur. Hon hade grimma första gången i fredagskväll (min vanliga framförhållning), men uppförde sig perfekt hela dagen. I finalen blev hon väldigt trött och Pisans underbara hingstföl e.Florencio I vann, också med 50 poäng, men med annan fördelning. Grattis Pisan!

Grattis till er båda!! Kennedyfölen verkar gå hem hos domarna!! Sen så är väl inte mödernet på din fy skam heller;) <är den alltså halvsyskon med Jackaroo???

Tack för resultaten Maria och grattis till din fina fölis:)!!

Grattis även till Jarrah och dina (som vanligt) kanonfina bebbar:D!!

Liknande trådar

IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: ufot
·
Avel SWB är inte den snabbaste föreningen jag vet på att svara så tänkte kolla om någon annan vet om en får ha någon bettlös variant på stoet...
Svar
2
· Visningar
761
Senast: Ketrawzc
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 502
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Såg precis att det från och med nästa år blir obligatoriskt att genomföra test av andningen på mops samt engelsk och fransk bulldogg...
2
Svar
37
· Visningar
3 466
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka