Fölvisning

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare evrebellma
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 210
  • Visningar Visningar 20 581
Sv: Fölvisning

Ja, med den stammen så blir man ju lite förvånad över en 7:a:smirk:

Men men, det är inte alltid dom visar upp vad dom har.

Jäättebra poäng på båda ändå ju!:banana:

Grattis!

Jag visade oxå min fölis. Han heter Hazard och har stammen Heartbeat-Voltaire-Ibrahim han fick poängen 9 8 8 7 7 8= 47p
Jag är jätte nöjd med de poängen. Jag och min sambo köpte honom på auktionen i Falsterbo i sommras, så jag har inte fått hem honom än.
Grattis till en fin fölunge! Såg honom på auktionen i Falsterbo och tyckte mycket om honom!

Vad gäller extremiteterna var kommentarerna "något gracil" och "något tåvid fram". När jag frågade min hovslagare om tåvidheten sa han att det är jättebra att hon är lite tåvid nu, för när hon växer kommer hon att bli korrekt, om hon hade varit korrekt nu hade hon blivit inåttåad sedan... Vad säger ni om det? Stämmer det?

Det kan jag skriva under på att det stämmer. Min fd korrekta treåring är nu ngt innåttåad. Hon har växt en del på bredden istället för på höjden och fått till följd att tårna börjar smått peka innåt. Det ska visst inte ha så stor betydelse för hållbarheten.

K-L :D

Vad gäller extremiteterna var kommentarerna "något gracil" och "något tåvid fram". När jag frågade min hovslagare om tåvidheten sa han att det är jättebra att hon är lite tåvid nu, för när hon växer kommer hon att bli korrekt, om hon hade varit korrekt nu hade hon blivit inåttåad sedan... Vad säger ni om det? Stämmer det?

Precis. Dom skriver ju både bra och dåliga omdömen. Så att det står något tåvid betyder ju inte att det ät dåligt. Tycker f.ö att J-O O kommenterar och förklarar bra på fölvisningarna. Han förklarar sina kommentarer så att även en glad amatör förstår:bow:

Absolut. Hellre tåvidd som liten för då blir det bättre som vuxna...i benstället alltså.
Inåttåhet påverkar inte hållbarheten.

Absolut. Hellre tåvidd som liten för då blir det bättre som vuxna...i benstället alltså.
Inåttåhet påverkar inte hållbarheten.

Vill bestämt påminna mig att K-H Heimdahl (AVN:s ordförande) sagt att hållbarheten påverkas negativt om en häst är intåad.

Höjdpunkten på dagen var dock när stoet kom på idéen att komma ut från rinken och välte lite bomstöd och bommar
Både publiken och domaren verkade tycka det var väldigt underhållande

De är vana på Grevagården! :angel:
Jag visade ett föl som jag tappade, som seglade ur ringen. Han fick med sig ena bommen och kom sedan snällt tillbaka.
Han önskades hjärtligt välkommen åter till 3årstestet! :rofl:
mvh

OK, tack alla för svar ang tåvidheten. :bow::bow:

Men då blir min nästa fråga om "graciliteten" ensamt motiverar en 7:a på extremiteter?

OK, tack alla för svar ang tåvidheten. :bow::bow:

Men då blir min nästa fråga om "graciliteten" ensamt motiverar en 7:a på extremiteter?

Det är svårt att säga, det beror lite på graden. Jag tycker många regionala bedömare är betydligt tuffare än de som dömer blivande godkända hingstar. De kan vara parallellförskjutna, tåvida och rakhasiga och ändå få en 7-a. På fölmönstring räcker det med att en häst har stora öron så blir betyget 7.

Jag skulle inte hänga upp mig på det, utan visa hästen igen som 3-åring och hoppas på bättre siffror då.

Givetvis :idea::).

Har inga bra bilder i datorn, kan ta några kanske...

Här kommer några halvkassa bilder på fölis och nyrullad mamma i hagen i morse, men det är nog svårt att se på så långt håll... Sen är hon ju inte direkt uppställd heller...:angel:

http://www.pixbox.se/alb546458

Liknande trådar

IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: ufot
·
Avel SWB är inte den snabbaste föreningen jag vet på att svara så tänkte kolla om någon annan vet om en får ha någon bettlös variant på stoet...
Svar
2
· Visningar
761
Senast: Ketrawzc
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 502
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Såg precis att det från och med nästa år blir obligatoriskt att genomföra test av andningen på mops samt engelsk och fransk bulldogg...
2
Svar
37
· Visningar
3 466
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka