Fölvisning

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare evrebellma
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 210
  • Visningar Visningar 20 581
Sv: Fölvisning

Swenson e.Johnson-CorradoWL 988779

Mvh Maria

Här har jag visst räknat fel eftersom jag skrev honom under 47poängarna. Tyvärr har jag inte papprena där jag är nu så kan ej se om det är så att han har 48poäng eller om jag skrivit något av delpoängen fel. Jag ursäktar misstaget!

Ja jag kan ju nämna de jag kommer ihåg;)

Vann gjorde ett mkt läckert stoföl som hette Ballerina, e.Bocelli-Castellini med 998898 = 51 poäng!

Tvåa kom Chanté, hingst efter Gigolo-Mazarin med 8888910=51 poäng.

Welt Wunder, hingst e Channon-Wondeland fick ihop 50 poäng, 878109.

49 poäng fick:
Matea SB, e. Kennedy-Don Primero, 8878108
Andorra, e. Kennedy-Andiamo, 988798
Bankok Hilton e. Corlensky G- Zinxky xx 888889
Vilja F e Manhattan-Robin Z 997789

48poäng fick:
Julius e. Sandakan- Bonaparte 986898
Stakkita e Stakkato-SilvioII 987987
Champion e. Channon-Vermouth 887799
Razmataz e Radiator-Elfensbruk 888888
Alcantina e.Almaretto-Maraton 988788
Fortuna e. For Feeling-Maraton 988887
Andante e.Sandakan-Donnerfly 888798
Petite Fleur e. Maloubet de Pleville-Irco Marco 888888 dommaren var mkt förvånad o glad över de goda gångarterna på en så utpräglad hoppstam!)

47poäng fick:
StorylineSB e Summertime-DavignonI 997877
Calistra e. Corlensky G-Lasandos 988679
Jeriko e Cornetto-Hamilton 987878
Swenson e.Johnson-CorradoWL 988779
Quite a Flowe Y e. Quite Easy-RalmeZ

Tror jag fick med alla!!!

Mvh Maria

Den korrekta bedömningen av Welt Wunder är 8788109.

Och sedan vill jag framföra ett STORT grattis till ALLA championat föl som är uppräknade här i listan.

Och sedan vill vi ge ett STORT tack, till Annie Gustavsson på Stuteri Lindevik, för hennes otroliga visning av vårt hingstföl Welt Wunder.

Ja det stämmer att hon har samma mamma som Jackaroo.

Sara-Ida: Tack! Enkelt men passande namn nu när hon ändå skulle ha ett J-namn. Hade det blivit en hingst skulle den ha hetat JF...

Hon fick 49 p på championatet o 46 på mönstringen men vi gjorde en kass visning det är vårat första föl!
8 på typ
8 på skritt
8 på trav
7 galopp
9 hoppning
9 allmänt intryck

Jag är ganska nöjd o det är en ren hopphäst så gångarterna var ju ok ändå!:banana:

Grattis Maria, Jarrah, Wolken Fee, Panea mfl som visat så fina föl!

Helt fel kan alltså inte syjuntan på Buke ha med sin avel! :D

Har varit många högt bedömda Bukeföl i år! Kul!

Mitt Kennedyföl u.Jarrah fick 998897-50 och blev tvåa i "gångartschampionatet" i Västervik igår. Jackie är ju bara 7 veckor gammal så jag hade egentligen inte tänkt att visa. Tyvärr var det fullt på Vretaskolan när jag sent i torsdags kom på att jag nog var tvungen att visa henne så då kollade jag med Västervik och hade tur. Hon hade grimma första gången i fredagskväll (min vanliga framförhållning), men uppförde sig perfekt hela dagen. I finalen blev hon väldigt trött och Pisans underbara hingstföl e.Florencio I vann, också med 50 poäng, men med annan fördelning. Grattis Pisan!

Grattis, jag har länge beundrat era fina hästar.! :bow:

(Grattis till Pisan också, förstås!)

Den korrekta bedömningen av Welt Wunder är 8788109.

Och sedan vill jag framföra ett STORT grattis till ALLA championat föl som är uppräknade här i listan.

Och sedan vill vi ge ett STORT tack, till Annie Gustavsson på Stuteri Lindevik, för hennes otroliga visning av vårt hingstföl Welt Wunder.

Oj, jag hade visst glömt en siffra i all hast, förlåt!! Jasså det är du som äger den lilla annorlunda färgade (fuxskimmel?) godbiten som hade en sån underbar trav!!! Grattis grattis!!!

Jag vill bara framföra en lite märklig grej som gjorde mig lite besviken under fölchampionatet. Min pappa satt brevid några som hade ett föl med i finalen och vi var ju ganska många föl(20st) som gick dit. Då kommer en person som de känner fram till dem och säger ungefär i stil med detta, "Du kan vara lugn, fölet kommer på ***plats, jag har fått inside information;)". Så pappa visste vilket föl som skulle komma på den platsen redan från början i finalen och han, liksom vi, blev ganska besvikna över att någon som haft tillgång till resultaten av finalisterna innan finalen gått alltså har läckt denna information. Lite tråkigt när vissa känner varann fööör bra:mad:

Stort tack för gratulationerna...och massor av grattis till Ditt urhärliga stoföl....som jag är säker på bara kommer att bli finare...

Kul att ses och hinna prata lite mer än vanligt också...

Jag vill också passa på att gratulera igen....
Jättefint föl och kul att ni bestämde er för att visa på championatet också...
Det lönade sig ju verkligen...

Pisan...som vann den andra delen av championatet...

Vi visade två föl i lördags i Västervik

Alfa e.Don Primero-Master-Napoleon fick 8 8 8 8 9 8= 49 poäng

Luxus e. Florencio I-Bolero-Pajazzo fick 9 9 7 7 9 9= 50 poäng

Luxus blev tillsammans med Jarrahs urfina Jackie de högst bedömda fölen vid Norra Kalmars mönstringar.
Luxus vann sedan championatet med 90%...och vi kan som uppfödare inte vara annat än nöjda...

Vårt Bolerosto är återigen dräktig med Florencio och vi har beställt ett sto den här gången..:))

"KL"

En fråga till er kunniga

Har tänkt att visa mitt föl nu i helgen, men nu har hon för tillfället blivit lite överbygd och gångareterna är i dagsläget också sämre. Borde jag stryka henne, eller skall jag visa henne ändå. Hade tyckt det skulle vara så roligt att få henne bedömd.

Om du tycker det är kul att få henne bedömd men att det är ok för dig att hon kanske får lite sämre poäng för dagen, så visa henne!! Det är bra social träning o du får ändå ett hum om hur hon är byggd så du tex vet vad du kan förbättra vid nästa hingstval om du ska betäcka igen.

Men är du mån om att hon ska få så bra poäng som möjligt, tex om hon ska säljas, har högt avelsvärde etc så skulle jag nog avstå om det är som du säger att hon nu rör sig sämre än annars. En fölvisning säger inte allt men det är tråkigt att få med sig dåliga poäng i bagaget på ett sto som egentligen är värd bättre!!

Grattis till dina fina föl! Passar på att gratulera bla Jarrah och andra "bukisar" som fått fina resultat på fölvisningarna.

Stort grattis till dig och alla andra som har fått toppenfina föl! :bow::bow:

Tack för svaret!

Har lite svårt att bestämma mig, ska inte sälja fölet, men som du säger, känns inte rätt om hon får sämre poäng än hon egentligen är värd.

Liknande trådar

IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: ufot
·
Avel SWB är inte den snabbaste föreningen jag vet på att svara så tänkte kolla om någon annan vet om en får ha någon bettlös variant på stoet...
Svar
2
· Visningar
761
Senast: Ketrawzc
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 502
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Såg precis att det från och med nästa år blir obligatoriskt att genomföra test av andningen på mops samt engelsk och fransk bulldogg...
2
Svar
37
· Visningar
3 466
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka