Fölvisning

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare evrebellma
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 210
  • Visningar Visningar 20 581
Sv: Fölvisning

Det där med underlaget borde faktiskt vara något att ta upp.
Jag var och tittade i uppsala på fredagen och det släppte underlaget och några ston gick omkull och några föl trillade när de skulle visas lösa. Flera visare var väldigt försiktiga med driva fram sina hästar, men all rätt, vilket gjorde att fölens rörelser inte kom till sin rätt.

Jag förstår din besvikelse, tror man att man ska få 6 or så stannar man nog hemma.

Var det på Stjärnborg? Råkade nämligen ut för samma sak men mitt sto hade redan en bedömning med 7:a på traven men pga underlaget sa domaren att hon inte skulle ge poäng, bara omdöme.
Jag hade gärna försökt höja upp 7:an som hon fick som 4-åring. Hade jag vetat att jag inte skulle få poäng så kunde jag lika gärna ha stambokfört pappersvägen..

Nu finns startlistor för halland ute, och där står alla uppgifter ordentligt utsatta.

*Ursäkta trådkapning lite*

Var finns de startlistorna? Ska själv visa och har hållt utkik men ännu inte sett några. Någon annan sida än hallandshast.nu?

De finns på hallandshast, tror att e blev utlagda nu ikväll.

Hitta dom precis! Tack! :)

Men naturligtvis hade även de lyckats peta dit ett ox efter stoets namn trots kopior från pass och inte ett ox efter namnet så långt ögat når på anmälan. Hur svårt kan det vara att skriva av vad som står på anmälningsblanketten? :cool:

Jag visade min lillkille i lördags med poängen 878877
och är helnöjd, mest för att han skötte sig så kanonbra.
Underlaget var bra men domaren var på tok för snabb!!!!
Kändes lite stressigt och jag tyckte även att hon stressade på
istället för att ge hästarna en chans, men på det hela taget mycket nöjd.

Och idag har jag kört honom till Skara med ett " elefantben"
det är fara och färde för glidskenan.
igår hade han 40,3 i feber när vet. tittade på honom.
Aldrig får man vara glad:cry:

Jag tycker det är tråkigt att det inte finns ordentliga kataloger på nätet innan. Vissa kanske haft det, men inte de jag sett.

Både som uppfödare, ev köpare och publik vore det kul att kunna se vad det är för hästar som ska visas.

Här i Östergötland finns tex bara en startlista med fölets namn. Det står varken härstamning, ägare el uppfödare. Bara visare och fölnamn... Med andra ord ingen aning om när intressanta föl visas!

Fast när jag var inne på ostvf fanns det en pdf med namn och stam
står under startlista märkt med Hästförteckning.

Malin

Ja stammarna ligger på nätet för östergötland!! Jag blev mkt besviken när jag fick hem papprena i brevlådan o det bara var hästarnas namn och starttider. Sen gick jag in på hemsidan för att kika på bedömningsreglementet o gud vad glad jag blev när jag såg att stammarna låg utlagda där!:idea:

Jag mailade till Östergötlands varmblodsförbund och bad dem lägga ut katalogen. Möjligt att de hade gjort det ändå, men det var på tiden när det var mindre än en vecka kvar!

Måste bara säga att jag tycker underlaget i UVFK ridhus var under all kritik.
Jag visade ett 1-årigt sto på fredagen o hon gick med symaskinsgång istället för stort o luftigt som hon brukar.
Min dotter som visade tyckte att det var jättesvårt att springa i underlaget. TUNGT!! Domarna påpekade dessutom det tunga underlaget.
Vi åkte hem o sen ringde vi o strök fölungen som skulle visas dagen efter. Dels var hon överbyggd o lite upprätad i sina bakkotor, men framförallt för att det inte skulle vara just att visa henne där.
Framförde även det till sekretariatet. Hoppas det blir i Säfva gård nästa år.

Maila och hör, det värsta är väl att du får ett nej, i bästa fall får du göra om. Frågar du inte händer ju inget.

Usla resultatlistor... *har nyss ansträngt mitt förkylningsdumma huvud med att försöka läsa resultat- och startlista med varsitt öga*

Dessutom har de inte på något sätt markerat vilka som startat i Uppsala men varit anmälda till exempelvis Stjärnborg, så då får man bläddra runt ännu lite mer.

Liknande trådar

IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: ufot
·
Avel SWB är inte den snabbaste föreningen jag vet på att svara så tänkte kolla om någon annan vet om en får ha någon bettlös variant på stoet...
Svar
2
· Visningar
761
Senast: Ketrawzc
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 502
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Såg precis att det från och med nästa år blir obligatoriskt att genomföra test av andningen på mops samt engelsk och fransk bulldogg...
2
Svar
37
· Visningar
3 466
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka