Fölvisning

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare evrebellma
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 210
  • Visningar Visningar 20 581
Sv: Fölvisning

Kan inflika att jag hopptränade i 2 dagar nu tillsammans med en häst efter Lavirco. Var tvungen att kolla upp stammen på den eftersom den var så trevlig. Snygg, ädel långbent häst med trevliga gångarter och bra hoppning! Jag blev imponerad! :)

Jaha, då har man sett en hel massa fölungar, jag var inte där riktigt hela dagen och såg alla själv, men jag har poängen på alla som fick det. Om jag har räknat rätt så har 30 föl fått 48 p och högre av 117 föl, på 4 av fölen tidigare i veckan fanns resultaten ute, sedan kanske det är några till från i dag som väljer att ej deltaga på lördag.

Här är stammarna på de som fått 48 p
Fyra som ej kommer till championatet
Don Romantic-Bayron-Unikum
Black Coffee-Lavirco-Chapman Är det Winnie the poohs så är det motstridiga uppgifter om den kommer eller ej på lördag
Carson Ask-Corrado WL-Beach Boy
First Wish-Chapman-Lambert
övriga med 48 p eller mer
Don Romantic-Good Future-Maraton
Sandakan-Torboldt-Utrillo
His Highness-BlueHors Hertug-Bayron
First Wish-Flemmingh-Elberton
HipHop-Cortez-Never Slip xx
First Wish-OO Seven
First Wish-Chapman-Lambert
Don Romantic-Master-Herkules
Don Primero-Grundsee-Shogun xx
Bocelli-Rousseau-Jazz
Bocelli-Underworld xx-Imperial Fling xx
Donelli-Bellini-Pascal
L´Acteur-Angard-Rote Boldt
Figaro R-Don Schufro-Burggraf
Figaro R-Chirlon-Allegretto
Figaro R-Esclavo xx-Salvo xx
Figaro R-Bernstein
De Noir-Amiral-Romeo xx
Corlensky G-Voltaire-Castello
Santana-Lobo-Lagano
Figaro R-Sunshine Prince
Bocelli-Boubon-Parnass
Spender S-Elberton-Mix
Figaro R-Bayron-Monaco
Figaro R-Gaugin de Lully-Pajazzo
Figaro R-Bernstein-Furioso III

Månsane: som du ser på resultaten så var det en hel del fina föl både e. Figaro och FW
Det är våran och vi kommer!!!
Varför skulle vi inte komma?
Och var har du hört det??
Dessutom har våran Donelli också gått vidare till lördag.

Jag har pm:at dig, men det var för att hans poäng står utskrivet på listan vi fick på Gränsbo i går.

Santanafölet kommer ej visas på lördag eftersom han inte är så gammal, vet att han fick 48 p med 9 för trav.

Jag ska oxå visa mitt Corlensky G - Prestige - Pontus föl i Ljungby! Mamman till min fick hoppdiplom och klass 1 som dressyrtalang på 3-års.. Börjar bli nervös nu då det är mitt första föl samt därför oxå första visning... :crazy:

Lycka till och även vad de än säger så vet du ju att du har ett fint föl. Huvudsaken är att man själv är nöjd med fölet.:)

Det var snällt sagt! Vågar inte säga något annat då jag är lite skrockfull ;).. Jodå, jag vet att jag har ett fint föl och jag är jätte nöjd med honom - oavsett vad de säger. Men jag skulle ljuga om jag inte sa att jag hoppas på att de bedömmer honom bra :angel:.. Men som sagt han har börjat att växa lite ojämt så det är inte säkert att han kommer göra sig själv rättvisa på visningsdagen.. Det får framtiden utvisa..

Grattis till dinas fina resultat i alla fall :banana:!!

Jag har också ett Corlensky-föl som jag ska visa, nästa helg. Det är också mitt första föl o min första visning!!:) Även min har först nu börjat bli överbyggd så jag är också rädd för att hon inte kommer göra sig rättvisa då om hon fortsätter att dra iväg bak:crazy: Hon har varit dålig väldigt mkt o därmed varit inne ganska mkt o så, därför har hon varit väldigt jämn hela tiden o inte börjat växa ordentligt förrän nu.. Jag hoppas bara på det bästa att hon planar ut, just nu skiljer det bara 2-3cm men det är inte kul om hon fortsätter att bara växa över rumpan!

Knapplån

Var på fölvisning idag med fölungen, fick 45p så det får man väl vara nöjd med. Synd bara att unge herrn inte var så sugen på att trava utan tyckte att det var roligare att galoppera istället.

Ivf så detta var min första fölvisning någonsinn, och jag ska ärligt säga att jag undrar hur folk tänker när de åker ut med sina hästar. Domaren sa till minst 3 st under tiden vi var där att "åk hem och ge era hästar mat och ta hand om dem"! Det var både föl och ston som fick påpekanden om att de var för dåliga i hull. Undrar hur man som hästägare tänker när man tar ut sitt sto med föl på visning och de är i sådant dåligt skick?

Ett sto kunde man räkna varenda revben, rumpan insjunken, ryggraden stack upp, denne hade tydligen varit skadad och inte kunnat vara ute innan den fick föl om jag fattat det hela rätt, men ska man verkligen ta ut hästen på en visning då?

Själv kan jag med gott samvete säga att mitt sto är i bra hull, lite "sommartjock" men det är ju bättre än att de är så magra som vissa var på visningen. Min fölunge är oxå i fint hull och jag skulle ärligt inte komma på tanken att visa dem om de inte var i god kondition.

Sen vill jag även tillägga att jag kan förstå att ston faller ur när de får föl, speciellt när sommaren har varit sån som i år då betet mer eller mindre regnat bort. Och jag tror och hoppas att de flesta ger sina hästar redigt med mat, men att man åker ut med såna hästar kan jag inte förstå. Att en domare säger till en att åka hem och mata sin häst kan ju inte vara sån rolig kritik. Eller?

Månsane: som du ser på resultaten så var det en hel del fina föl både e. Figaro och FW

Det låter lovande!
Jag hoppas min FW hingst kan hålla sej frisk till visning i Laholm. Nu är han ohalt, men med dynacast fortfarande runt hoven.

Visar dom fölresultaten från championatet på NSV:s hemsida?

Den första fölungen "jag" tillverkade förra året vann fölchampionatet i Skåne! :) :love:

Helium (His Highness - Blue Hors Hertug) var bäst i konkurrens av över 100 föl om jag förstod rätt!

Och grattis till Ploppi som kom 2:a med Don Primero-killen om jag är rätt informerad!

:cry:Skulle åka på visning i morgon med mitt FW sto. I dag så var stoet jättehalt, troligen hovböld. Kan man ha mer otur. Försöker få tag i hovis. Förhoppningsvis kanske vi kan få en plats på ett annat visningsställe nästa helg om hon är bra då.

Hej!

Du hann före! Jag skulle skrivit till dig o grattat till vinsten!

Ja, vi blev tvåa med vår. Han visade sig fint men var ett riktigt monster när vi skulle gå på ring - varje gång.

Idag fick vi också resultatet från visningen tidigare i veckan (de höll inne resultaten för de som valde att delta i championatet. Vår fick 50 p, 997898 o det känns jättebra! En Don Romantic-Master som bor hos oss fick 48 p, 888798 o det var också väldigt kul!

Hälsn Ann

Ni har ett bra år i år! :) Verkligen kul!

Du vet inte någon som fotade? Hade varit kul att se den lilla guldklimpen samt få iväg en bild till Tyskland och USA! Väntar på bilder från uppfödaren men jag har ju inget tålamod...

*kl*
Jag har varit och kollat på UVFK, Uppsala, en stund på fredagen och nästan hela lördagen.

På fredagen såg jag en snygg unghäst e. His Highness–Nactus–Tolstoy. Lade märke till ett par For Feeling-avkommor, stora och tidiga. Kommer tyvärr inte ihåg poängen. "Vår" unghäst (Silvano–Pontus–Jazz) var inte så entusiastisk, och han slutade på 37 poäng om jag minns rätt.

Idag hade "vi" med en hingstunge e. Don Primero–Pontus–Jazz, som fick 46 poäng i form av 8or och 7or, med bra kritik. Han hade nog kunnat trava till sig ett poäng till tycker jag. Såg en fin en med samma mamma som HH-avkomman, efter Bugatti Hilltop, den fick riktigt bra poäng. Den skulle egentligen visats i Stjärnborg enligt katalogen. Och så visades ett sto från Kalmias stolinje, e. Gauguin de Lully, tillsammans med sitt Briarföl, henne var jag nyfiken på och jag är glad att jag inte missade henne.

Ja, vilket sk*t...
det var ju samma med min.
Fick verka hål 2,5 cm upp i tån. å så hippotrim och gips en vecka.

Skulle ha visat i Klippan i tisdags:(
Nu är det bara hålla tummana att han inte hamnar i värsta växtfasen till nästa visning. (och ger 17 i att bli halt:mad:)

Grattis!:bow:

Jag var i klippan och tittade och när jag blev tillfrågad (på skoj) hur många av fölen jag köpt, så sa jag att det skulle ju vara den där His higness-ungen:d:D

Usch, det skulle verkligen ha varit spännande att se vad min kille skulle ha fått för poäng. Tror han hade kunnat få rätt bra:smirk:

*KL*
Vi var o visade både sto o föl i hässleröd idag med mkt gott resultat! Sto 4 år e Blue Hors Hertug- TipTop 88799=41p o hingstföl e Bocelli 677988=45 p. Domarna pratade länge o väl om båda hästarna o beklagade stort de tråkiga typ o hhb betygen för fölet men för dagen är han tunn o omusklad o fortfarande något hastrång, o traven kunde han visat betydligt bättre, föll över i galopp mest, men detta är sånt som kommer att försvinna så det bekymrar mej inte, är supernöjd med båda två o ffa med all den muntliga kritiken där båda hästarna lovordades med bl a att "det finns få såna här gångartshästar, håll hårt i dem!" "framtiden ligger verkligen framför dessa hästar, de kan bara bli bättre!" Flera "gamla stötar" (de där människorna som man alltid ser på varje visning) sa att han var en klar finalist o förvånades över att han inte gick vidare. Men som sagt, betygen var nog rättvisa för dagen. De önskade att jag skulle komma tillbaka med hingstungen när han växt till sej nästa år ;) Så NÖJD o STOLT:banana:

Senast ändrad:

Liknande trådar

IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: ufot
·
Avel SWB är inte den snabbaste föreningen jag vet på att svara så tänkte kolla om någon annan vet om en får ha någon bettlös variant på stoet...
Svar
2
· Visningar
761
Senast: Ketrawzc
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 502
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Såg precis att det från och med nästa år blir obligatoriskt att genomföra test av andningen på mops samt engelsk och fransk bulldogg...
2
Svar
37
· Visningar
3 466
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka