Fölsällskap

Sv: Fölsällskap

Nu har det löst sig. Delägare i fölet kände någon som var beredd att skicka sin fölunge till Skåne (ända från Knivsta utanför Stockholm) som sällskap. Så nu har vi kommit överens om att den ska få vara hos mig.

Tufft av en uppfödare att bara skicka iväg sin häst sådär, vi känner inte varandra. Jag får väl ringa honom när fölis anländer och höra vad han har för teorier om hur hästen ska ha det med foder och vaccinationer och allt annat som man kan ha olika uppfattningar om...

Vad skönt att det löste sig :). Då blev det ingen arabbebis denna gången och det tycker ju givetvis jag jag var tråkigt ;). Men jag förstår ditt resonemang med och jag håller med dig att det blir lättare med en travare eftersom det är det du håller på med. Men det hade varit så himla skoj om du köpt en arabbebis som jag sen kunde köpt när jag flyttat ;).

Jo då, men jag ville inte själv köpa för att lämna bort direkt. Ja det kommer säkert fler tåg ;).

Nu vill ju du absolut ha den där hingstungen också och den har jag svårt att ha hemma till våren eftersom jag bara har äldre hingstar... Om jag får ett hingstföl nästa år så kanske vi kan ordna saken med någon annan arabunge.

Men du ville ju inte göra så? Vi får säkert fler tillfällen vad det lider. ;)

Du kan inte bygga ut lite????
Har fått tacka nej till flera ungar nu.
Har en tös från Frankrike som ska upp i december....

KAn ju bli intressant rent språkligt.
Marthas danska, en fransyska och din svenska..:bump:

Det var ju sto-år i år och vi har knökfullt.

Man vill ju gärna inte ha ungarna drällandes hemma.
Lösdriftarna är fullbelagda.

Bygg lite nu så kommer vi med lastbil sen.. :D;)

AM

Jag bygger redan så fort vi hinner! Det växer upp små ligghallar i vartenda hörn och var man än öppnar en dörr så sticker det ut ett hästhuvud! Ungefär. :D

Jag är upp i åtta hästar till vintern nu och sambon kliar sig i huvudet och säger; "Ska du säga upp dig från jobbet och sköta hästar istället?"

Nu vill ju du absolut ha den där hingstungen också och den har jag svårt att ha hemma till våren eftersom jag bara har äldre hingstar... Om jag får ett hingstföl nästa år så kanske vi kan ordna saken med någon annan arabunge.

Nej jag har tänkt om lite där. Vi vet ju inte när vi får vår gård så ett sto hade ju gått aldeles utmärkt för framtida planer ;). Men jag hittar nog något intressant när tiden väl är inne :).

Okej. Nu har jag nog snart ytterligare en häst känns det som... Jag menar, tre föl leker ju och aktiverar varandra ännu bättre än två föl!

Vi får se hur det ordnar sig med hagar och boxplatser. Det är inte omöjligt att jag kan ta en arabunge om jag får assistans med tämjning och inridning och redan nu en intresseanmälan på framtida köp. Det är ju inte ofta man har så väl förspänt att hästen är såld redan innan man har köpt den! :D

Och vad gäller tid och ork så blir det väl så att all tid går till unghästarna i vinter. De jag tränar nu gör inga bländande insatser direkt...

Förresten, vi kanske skulle kunna hjälpas åt att rida till min lilla treåring så hon blir en fin ridhäst?

Senast ändrad:

Okej. Nu har jag nog snart ytterligare en häst känns det som... Jag menar, tre föl leker ju och aktiverar varandra ännu bättre än två föl!

Fast stoföl är lite luriga.
Dom hänger ihop två och två.
Så har du tre lär en bli lite utanför.

Hingstungar är det däremot aldrig några problem att ha "ojämt" antal.

AM

Har ev fått plats för lilla nu när hon kommer hem, hon får då ett annat stoföl(Nordisunge :love: )att vara med och kommer att gå mestadels på lösdrift

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 150
Senast: Juli0a
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 684
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka