Fölsällskap

Sv: Fölsällskap

Det var snällt. Jag hittar säkert något sällskap snart. Hon är inte ens på plats ännu. Men man måste ju planera i tid. Men det blir nog inte en shettisvalack som sällskap... :smirk:

Dålig erfarenhet av shettisar? ;)
Jag är shettis-frälst, dessutom! Dom är ju helsköna små djävular. Har aldrig tråkigt med honom. Hoppas du hittar något sällskap snart iaf.

Jag kan inte minnas att jag har träffat en enda. Men ibland får nostalgin bestämma när jag väljer hingst. Jag har suttit i hagen och tittat på Silver många timmar. Då var han ny och modern i avel och jag hade inte en chans att betäcka med honom. När de nu dumpade priset på honom kunde jag bara inte låta bli att använda honom.

Det har jag full förståelse för. När han var "ny" trodde nog jag med att han skulle slå ordentligt i aveln.
Han har lämnat mång kapabla hästar men han har väl inte riktigt slagit som man hoppades på.
Till det pris han tar idag så är han ju faktiskt prisvärd. Här uppe finns det rätt många Silver Pine avkommor. Springa kan dem men många verkar ha svårt med nerverna. Det kanske blir bra med en sådan unge som får växa upp i en lugn miljö och inte forceras så häftigt? :idea:

Du får ursäkta att jag retas lite med dig, själv gillar jag ju smasher skarpt. Han lämnar ju glasbitar men jag gillar han ändå...:love:

Det är helt i sin ordning. Jag är ju inte precis känd för att vara den som aldrig retar andra och då får man väl kunna ta emot lite själv också.

Jag ser fram emot min Silver Pine-unge. Det låter lovande om de har talang men nerver. Nerverna brukar lugna sig i mina lösdriftshagar och jag har aldrig tid att träna dem som unghästar så de brukar inte bli forcerade precis...

De rymmer ju jämt ur hagarna!

Haha. Inte min! ;) Trots att vi inte haft strömmen på rymde han inte en enda gång. Inte heller när jag gick ut med märren på en promenad. Han höll sig kvar i hagen. Han kanske är klokare än dom flesta shettisar! :idea:

Men en gammel valack brukar ju inte vara så mycket för lek och stoj.

Det finns väl ungar som gärna retas lite med äldre valacker, o då är dom med på lekar! Som t ex Brasse, som en tjej härinnne äger. Min gamla sköthäst förr i tiden. Han var perfekt som lek-farbror. Han gick med några arabungar för många år sedan o då hade dom riktigt kul ihop. Klart tror jag att en gammal valack går bra. ;)
Fast shettisar brukar visst uppskattas av dom andra fölungarna då dom är små o inte växer, då blir väl det lite mera full fart. Höhö.

Absolut! Jag har ju sagt tidigare att du är välkommen hit och hälsa på när du vill, kom hit så kan vi planera en bra plats åt dem!

(jag sitter just och tittar på travsändningen. Den där maten som de serverar Erik i sista inslaget ser verkligen inte god ut...)

Senast ändrad:

Jag har ju flyttat till Karlstad och blivit överhopad av jobb, å på måndag börjar jag studera :D

(Ja...mitt liv vänder fortare än en surmärr på väg upp mot banan :rofl: )

Hittar du ingen lösning så får vi komma på nåt bra, med våra två ..
Vi kan snacka om det i helgen kanske.

Fast det är klart att Opus skall ju helst inte gå på lösdrift..:smirk:

Jag ska bara läsa upp grundskolan..sen fick jag jobb bara sådär..fölis är med mamman än, och kommer hem när dom skall vänjas av ( mamman såld), ettåringen i köping och 6 åringen utleasad..så nu har jag INGEN häst "hemma"....och jag vet inte ens var "hemma"'är än :rofl:

Ärligt talat vet jag inte, hoppar mellan att bo där jag bor idag eller flytta tillbaka till gården...ska nog bo här ett tag till sen får jag se om jag vill flytta tillbaka eller inte...

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 150
Senast: Juli0a
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 684
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka