Folks egna sanningar

Sv: Folks egna sanningar

kl

Aspergers syndrom är inte autism. :cautious:

Kor får flickkalvar och tjurar får tjurkalvar. O_o (Iofs var det ett barn som trodde det men h*n var gammal nog att veta hur det ligger till).

Jag fattar fortfarande inte hur du menade. O_o :crazy:
Det är på gång en sammanslagning av diagnoserna till en och att säga att aspergers inte är autism är som att säga att vattkoppor inte är en virussjukdom.

:o Sorry, jag missade inte:t i ditt första inlägg, så jag svarade på precis motsatsen av vad du skrev! :o

Kor får flickkalvar och tjurar får tjurkalvar. O_o (Iofs var det ett barn som trodde det men h*n var gammal nog att veta hur det ligger till).
*ASG* Den var bra. :laugh:

"Om man använder en Herefordtjur till mjölkraskor så blir det inte en mjölkko för se den går inte att mjölka", sagt av en bonde. Det försökte jag tala om för kossorna som just är korsade så men dom mjölkade lika friskt för det. :p

Det finns människor som är helt övertygade om att elallergi existerar.
Det finns människor som är övertygade om att varannan veckas boende är bäst för barnen.
Det finns människor som är övertygade om att barfotahästar mår bättre än de hästarna som har skor.

Tänk om människor bara kunde tänka liiite kritiskt och ha lite kött på benen innan de på ett så övertygat vis köper någonting fullt ut.
OT

Och det finns dem som skriver upp sig själv på listan över egna sanningar :angel:
Det finns ofta 2 sidor av mynten.

Ne men allvarligt du vet att de inte var allt för länge sedan folk ansågs galna för att de sa sig veta att jorden var rund? Alla VET ju att jorden är platt och att man far över kanten om man seglar för långt.... Eller hur var de nu?

Bara för att saker ännu inte är bevisat så tror ja man bör vara försiktig att uttala sig om saker som inte finns eller hur saker inte är först de finns tydliga bevis.

De finns inga bevis för att elallergi inte finns (säger dock inte att jag är säker på att det finns för det)

Det är allmänt bevisat att hästarnas hovar blir starkare och mer hållbar om dem får gå utan skor i perioder detta kan också ökar blodcirkulationen i benen pga att trycket mellan stråle och mark blir jämnare (eller de är ju betydligt mer avancerat än så men du förstår grejen) dock inte sagt att du ska dra av din häst skorna och belasta den på asfalt tills hovarna bara är ett minne blott. Men att gå barafota på betet är inget konstigt.

När de gäller barn finns även här olika sidor, jag bodde varannan vecka (föräldrarna bodde nära, hade samma uppfostrans syn och jag behöve inte byta skolor mm) I dag som vuxen är jag jätte glad att mina föräldrar var så förståndiga att dem lät mig och min bror vara hos både mamma och pappa annars hade risken att jag inte skulle haft en nära relationen till båda föräldrarna (som jag idag har) varit stor och det är något jag absolut inte hade velat gått miste om. Tror Att jag har bättre relation med mina föräldrar än vad många andra vuxna människor har (är 24 ).
Om föräldrarna inte kan komma överens eller att växlandet av boende innebär stora förändringar för barnen är saken en annan.

Jo, du har rätt, de har släppt fyra skivor. Jag har däremot bara två. Var nog lite trött imorse :D

Kl

När min lillasyster gick på gymnasiet hade de varit på besök på en bondgård. Med gråten i halsen berättar hon sen för oss om det hemska djurplågeriet som pågick på gården. Någon hade nämligen kluvit alla kornas hovar på mitten, oklart varför.

Hon och en kompis hade uttryckt sin avsky men "ingen där lyssnade på oss"...

:cautious:

Påminner om en gammal lärare i gymnasiet som berättade att hans sambo (jobbar på någon form av småskola) skulle sätta upp en pjäs. Hennes kollegor gjorde då en ko (oklart om det var papper eller tyg) och diskuterade om hur många spenar en ko har, om det är 4 eller 6. Kon fick 6 spenar :)

En tjej jag läste matte med, även det i gymnasiet, visade sig vara en äkta stadsbrud. Jag bodde på landet och hade grannar som var mjölkbönder så i min familj hämtade vi mjölken från grannen vilket jag berättade för tjejen. Tjejen vrider hela ansiktet och tycker att det var jätteäckligt och jag undrade såklart varför. Jo förstår ni, det är för att kor kissar genom spenarna! Helt övertygad var hon och vände sig till resten av mattegruppen och bad om medhåll vilket hon inte fick :) hon var naturvetare... Fantastiskt rolig tjej var det dock.

Ne men allvarligt du vet att de inte var allt för länge sedan folk ansågs galna för att de sa sig veta att jorden var rund? Alla VET ju att jorden är platt och att man far över kanten om man seglar för långt.... Eller hur var de nu?
I facket "Folks egna sanningar": Folk som tror att folk har trott att jorden är platt.

Det fanns en och annan som förespråkade den världsbilden på typ 300-talet e. Kr. men de senaste ca. 1700-2200 åren har de allra flesta (vetenskapsmän och akademiker) varit tämligen övertygade om jordens icke-platthet. Vågorna har stundvis gått höga ang. andra grejer, som typ klotets storlek eller storleken på något annat eller vad som är universums mitt, men nä, inte rundheten.

Bara för att saker ännu inte är bevisat så tror ja man bör vara försiktig att uttala sig om saker som inte finns eller hur saker inte är först de finns tydliga bevis.

De finns inga bevis för att elallergi inte finns (säger dock inte att jag är säker på att det finns för det)
Det finns ganska mycket bevis för att elallergi inte finns, till exempel avsaknaden av immunologiska reaktioner o.s.v.

Senast ändrad:

I facket "Folks egna sanningar": Folk som tror att folk har trott att jorden är platt.

Det fanns en och annan som förespråkade den världsbilden på typ 300-talet e. Kr. men de senaste ca. 1700-2200 åren har de allra flesta (vetenskapsmän och akademiker) varit tämligen övertygade om jordens icke-platthet. Vågorna har stundvis gått höga ang. andra grejer, som typ klotets storlek eller storleken på något annat eller vad som är universums mitt, men nä, inte rundheten.

Skrev ju med kite Ironi. Men ja de du skriver är helt riktigt och dåligt exempel av mig, tänkte att detta var något de flesta hört men skulle kanske inte ha skrivit först ja tänkt ut ett bättre liknande exempel dock är grejenen densamma. Det känns ganska gammalmodigt att dömma ut folks teorier som man inte direkt kan bevisa är felaktiga eller skadliga gjorde vi alltid det skulle vi aldrig utvecklas då stora lärdomar uppstår som just en teorier för att sedan bevisas som rätt eller fel och i inget av de fallen som nämndes i det inlägget jag svarade på anser jag att de finns tillräckliga bevis för att hånskratta åt folk som säger sig tro på teorierna som lades fram.

Jag hade också en i yttre bekantskapskretsen som var fullkomligt galen!

En dag kom han till jobbet. Det var vinter och svinkallt. Han frös så han skakade och berättade varför;

Jo, i detta kalla väder hade det bildats is på el-ledningarna som tåget är kopplade till så tåget fick ingen ström. Då hade lokföraren gått fram till honom och frågat om han kunde stå på tågets tak och hålla i ledningen och på så sätt fungera som ledare!!!!

Jamen, då får du ju ström i dig, sa några (väl medvena om hans historier). Men han hade alltid svar på allt så...

Nä, han fick en speciell overall och handskar som fungerade som en isolator, men det var ju kallt som fan och stå på taket på tåget. Men alla kom i alla fall i tid till jobbet!:banghead:

En vuxen man försökte övertyga mig om att svalor inte har ben utan buklandar.

Ehhh...tyckte jag, det kan väl ändå inte stämma.

Jo, för han hade sett när de satt på el-ledningar och han såg inga ben. :banghead:

Svalor måste ha fantastisk balans som kan buklanda på en el-ledning och sitta kvar!

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
20
· Visningar
1 606
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 184
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 369
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 698
Senast: Sandora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar