Sv: Folks egna sanningar
*KL*
Vi hade när jag var yngre en man i bekantskapskretsen som var helt sanslös. Han var vän till mina föräldrar och bodde ganska nära oss så de umgicks ju lite nu och då.
Mannen i fråga klinkade lite gitarr i ett amatörband men lite nu som då fick han tydligen skivkontrakt i USA och en gång förberedde han sig för att åka på turne - det var hans skivbolag i USA som ville att han skulle komma och turnera där borta. Inte med sitt vanliga band dock utan skivbolaget hade satt ihop ett nytt band där bl.a Britney Spears trummis och Bon Jovis basist skulle vara med. Dom visste inte riktigt än vem som skulle sjunga men troligtvis skulle det bli Madonna eller någon annan askänd (minns inte vem) - och så våran svennebanan polare dårå
. Konstigt nog blev det aldrig något av denna satsning
Minns en annan gång när vi var hemma hos dem och han gick iväg in i ett annat rum och var borta en liten stund. När han kom tillbaka så sa han att han hade fått ett fax från Putin (Rysslands president) och att han hade blivit inbjuden till hans palats i Moskva för att spela där.
Lite senare samma kväll så frågade han min pappa, som höll på med en del affärer i Ryssland och öststaterna, om han kunde hjälpa till att fixa visum till Ryssland åt honom. Då sa min pappa att om han hade blivit bjuden av Putin så behövde han nog knappast bekymra sig över att fixa visum själv. Då blev karln helt tyst.
Första gången min sambo träffade den här mannen hade han frågat min sambo om han tränade på gym och vad han tog i bänkpress. Själv tog han nämligen 450 kg i bänk (världsrekord är typ 325 kg).
Min sambo som inte visste att snubben var mytoman hade kliat sig ganska länge i huvudet innan vi berättade hur det låg till.
Han berättade också lite fiske- och jakthistorier. Den absolut värsta var när han och några "vänner" skulle fiska vid någon sjö i Norrland. Den låg långt in i skogen så man fick köra flera mil på grusväg först vilket de gjorde. Av någon anledning hade de släp med sig bakom bilen och dessutom körde de i typ 150 km/h på grusvägen när det helt plötsligt dök upp en älg framför dem. De körde ju såklart så fort så de inte hann stanna eller väja så de klippte älgen som flög över taket på bilen.
Vad gör man då? Stannar?
Nej, de fortsatte köra och när de kom fram dit de skulle märkte de att älgen låg på släpet - död och med brutna framben - så de la bara en presenning över och gick och fiskade.
När de senare kom tillbaka till bilen så såg de att presenningen var borta och att älgen sprang iväg in i skogen med sina brutna ben.
Finns många fler historier och de flesta är verkligen helt sanslösa. Tror faktiskt att han trodde på historierna själv också, tyvärr