Folks egna sanningar

Sv: Folks egna sanningar

*kl*
En gång för mååååånga år sen när min mor var ute på promenad med vår gula labradortik så mötte hon en man som sa sig vara domare på diverse hundutställningar. Han frågade vilken ras mammas hund var. När svaret var Labrador påstod han att det kan det inte vara, eftersom den var gul. Det fanns nämligen bara bruna och svarta labbar. Gula fanns inte; det måste vara en golden... :crazy:

*kl*

En fd kollega berättade för mig att små barn under 1år kan andas under vatten, eftersom de gör det i magen. När jag påtalade att de får syre från navelsträngen, sa han att det bara var näring som kom den vägen.

Denna kille var högskoleutbildad... Inte i medicin dock. :D

En bekant till mig hävdar att bruksnordsvenskar är immuna mot hästsjukdomar.
Vilken typ av sjukdomar det skulle röra sig om är dock oklart. Någon som vet? ;)

KL

Travare kan inte galoppera. Det ska tydligen vara fysiologiskt omöjligt för dem. Travare som galopperar på banan är egentligen inte travare utan galopphästar.

Honkatter blir kroniskt deprimerade om de inte får få minst en kull.

Det finns människor som är helt övertygade om att elallergi existerar.
Det finns människor som är övertygade om att barfotahästar mår bättre än de hästarna som har skor.

Tänk om människor bara kunde tänka liiite kritiskt och ha lite kött på benen innan de på ett så övertygat vis köper någonting fullt ut.

Och så finns det människor som tror att elallergi inte existerar.
Och de som tror att det bästa för en häst är att springa runt i järnskor.

kl

En kompis i skolan förut var helt säker på att det hette samt sa alltid "tarrik" istället för tallrik. Hon hade många såna där saker för sig, sjöng alltid fel och påstod att det var rätt bland annat.

Vi pratade om "såna där kamphundar" :meh: på jobbet och ja sa nåt i stil med att "dom är ju inte elaka per automatik bara för att det är en Rottweiler" varav kollegan utbrister :confused::eek::confused: "ääär dom inte?!?!"
Hon har bidragit med en del andra liknande kommentarer som jag inte kommer ihåg nu.

Sen det där med att alla bruna hästar ser likadana ut...

Ja, och att en katt inte alls är lika personlig som en hund, typ att en katt bara är och bryr sig inte om något, fäster sig inte vid sin ägare osv... jo just det :banghead:

Senast ändrad:

Knapplån

Jag pratade en gång med en person som på fullaste allvar trodde att en kroppsdel växte ut igen om man t.ex. skar av sig fingret med en kniv. Han tyckte att vi var väldigt mesiga som inte lät barnen leka med knivar för det var ju inte så farligt. Jag trodde att han skojade men han menade faktiskt allvar. Det här var alltså en vuxen person som själv hade två barn. Han trodde oss inte när vi sa att en kroppsdel inte växer ut igen utan att den då är borta för alltid om man inte har sådan tur att den går att operera tillbaka. Jag frågade om han aldrig hade sett någon som förlorat ett finger men han menade då att det var ju bara på barn som det växte ut igen. Han dumförklarade mig totalt att jag kunde vara så dum så att jag inte förstod att så länge barnet växte så växte kroppsdelen växte ut igen.

Men gud! Vilken livsfarlig människa :eek:

Kom på en till nu, en annan kollega trodde på allvar att igelkottar skjuter ut sina taggar om man kommer för nära :D Personen är iaf 23 år!
Samma person tror att man väljer att bli homosexuell.

kl

Satt på middag med pojkvännens släkt där vi samtalade om hundar och en kvinna frågar mig om jag vet varför hundar alltid springer snett. Jag drar lite förklaringar som jag tycker låter logiska och hon utbrister: Va?! Jag trodde att det var för att de bara hade en lunga!
På fullaste allvar också, och det var fler i sällskapet som trodde detta.

(Och nej, det var inte så att de drev med mig, även om man kan tro det.;))

Haha...nää..några Adennrar vet jag inte om han har. Men det kanske han har nu. Då hade hans sambo en fd galoppör som jag red 4 dagar i veckan. Han försökte tuta i mig att det var väldigt viktigt att jag red hästen i full galopp för att han skulle må bra...sånna hästar behöver ju det. Eftersm sambon inte vågade rida så fort så brukade han rida hästen 1 ggr i veckan i full galopp...Hästen var supersnabb...kunde galoppera i över 100 km i timmen.

Såg under det året jag hade hästen aldrig karln i stallet så han red då inget. Synd att hästen togs av banan vid ung ålder när han var så rackarns snabb..........:D

kl
Hörde en mamma fråga en stallvärdinna på ridskolan..
Varför har hästen ingen päls på bogen "den hade täckesskav"
varpå tjejen svarade den är rakad där för att inte svettas så mycket.:D

Kl

När min lillasyster gick på gymnasiet hade de varit på besök på en bondgård. Med gråten i halsen berättar hon sen för oss om det hemska djurplågeriet som pågick på gården. Någon hade nämligen kluvit alla kornas hovar på mitten, oklart varför.

Hon och en kompis hade uttryckt sin avsky men "ingen där lyssnade på oss"...

:cautious:

För ca. 5år sedan så blev min fd. kollegas fru den första i världen att botas från AIDS.

Samma kollega var en gång ute o jagade, rätt vad det var så stod det ett vildsvin framför honom! Ett gigantiskt...den var stor som en elefantunge!( För sånna har vi i sverige det är bara ovanligt att folk får syn på dem ;) )
Han stirrade den i ögonen och som tur var anföll den inte utan flydde, den sprang o han sköt -träff!
Men den fortsatte att springa och hoppade över en stenmur och han sköt igen när den var i luften o sen dog den efter den landat:D

Och syrran tror att alla invandrare får sitt körkort betalt av staten:meh:

Min personliga favorit är dock när hon pratade med mig om någon form av sex (som skulle ske genom meditation och därför fungerade utmärkt att ha på distans).

:rofl: Jag tror jag avlider!

Med gråten i halsen berättar hon sen för oss om det hemska djurplågeriet som pågick på gården. Någon hade nämligen kluvit alla kornas hovar på mitten, oklart varför.

Satt på middag med pojkvännens släkt där vi samtalade om hundar och en kvinna frågar mig om jag vet varför hundar alltid springer snett. Jag drar lite förklaringar som jag tycker låter logiska och hon utbrister: Va?! Jag trodde att det var för att de bara hade en lunga!

:rofl: Herregud! Det är ju knappt så man kan tro att det är sant!:eek::rofl:

Senast ändrad:

*kl*

En gammal klasskamrat till mig flyttade till Körkarlens gata och var övertygad om att den hette Körkorvens gata. När vi andra påpekade det sa hon att det måste vara en annan gata för hon bodde minsann på Körkorvens.

KL

Jag var vikarie för en stallskötare ett tag som var sjukskriven för div saker. Han kom tillbaka till jobbet i april (för många år sen) och efter 2 veckor ringde chefen och frågade om jag kunde hoppa in igen då han var sjukskriven igen. Han kom sen dagen efter för att hämta saker och berättade att han fått cancer i knäet dagen innan! O då kan man inte jobba. Efter en vecka kom han igen och berättade att cancern i knäet är botad! Yes! Hur då? Jo, de bytte ju såklart ut det! Knät alltså. Halta? Nejnej, för nu är ju benet friskt! Vilken tur han åkte in till akuten den där dagen han upptäckte cancern!

Jag hörde en karl beklaga sig i stallet för hästen hade råkat ut för en olycka. "Jag skulle bara släppa ut honom i hagen så fick han kotledsinflammation!"

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
20
· Visningar
1 600
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 184
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 369
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 698
Senast: Sandora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar